Отидете към основна версия

5 148 11

Audi R18 отива в Льо Ман с 1000 коня

  • audi-
  • r18-
  • 24 часа на льо ман-
  • льо ман-
  • wec-
  • lmp1-
  • марсел феслер-
  • андре лотерер-
  • беноа трелюе-
  • лукас ди граси-
  • лоик дювал-
  • оливър джарвис

Хибридният прототип, с който Audi ще участва в тазгодишния световен шампионат по издръжливост (WEC) и култовия маратон "24 часа на Льо Ман" в най-тежката категория LMP1, няма почти нищо общо с предшественика си, хвалят се от Инголщад. Според инженерите на компанията R18 е разработен "от нулата", усъвършенствани са всички елементи на конструкцията, а мощността на силовата установка е увеличена от 830 на 1 000 к.с.

Немците са променили аеродинамиката на автомобила и пропорциите на каросерията. Подобрено е разпределението на въздушните потоци в предната част и под купето, а задното антикрило създава по-голяма притискаща сила.

Изменения има и в кинематиката на предното и задното окачване. Предавките на скоростната кутия вече са седем вместо шест.

В Audi са се отказали от системата за рекуперация на кинетичната енергия с маховик в полза на йон-литиеви акумулатори както в Porsche 919 Hybrid. Четирилитровият шестцилиндров дизелов двигател харчи 32.5% по-малко гориво в сравнение с първообраза си от 2011 г.

Тази година Audi ще участва в WEC с два отбора. Колата с номер 7 ще карат Марсел Феслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе, а Лукас ди Граси, Лоик Дювал и Оливър Джарвис ще се състезават с прототип №8.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини