Оригиналният дизайн на първото Mini съвсем заслужено е считан за един от най-добрите в автомобилната история. Той се превръща в шаблон, който се използва и до ден-днешен. Но в конструкцията на първото Mini има сериозен недостатък, който един съмнителен, обичащ проститутки и мошеничества, политик се опитва да оправи.
Този политик се казва Ърнест Марпълс, заемащ поста министър на транспорта на Великобритания в периода 1959 - 1964 година. По същото време се заражда и реализира идеята за култовото автомобилче Mini. Въпреки всичките си несъвършенства, Марпълс оказва огромно влияние върху разработката на британските автомобилни закони. Още нещо любопитно за него е, че той преобръща изцяло транспортната система на Острова, като набляга на строителството на магистрали за сметка на железопътния транспорт.
Днес всички ние възприемаме конструкцията на първото Mini като еталон и е трудно да си представим какво всъщност е искал Ърнест Марпълс.
Всъщност, става дума за типа каросерия хечбек...
Както е добре известно, оригиналното Mini, дело на блестящия дизайнер Алек Исингонис, е със странна конструкция на багажното отделение. Вместо нормална за днешните разбирания пета врата, Mini има малък отвор с врата, която не включва стъклото и се отваря надолу.
За да удовлетвори молбата на Марпълс и да я превърне в реалност, Джон Купър се среща с Джордж Хариман - председател на компанията BMC и с Алек Исингонис. Дизайнерът на Mini е силно обезпокоен от идеята да превърне Mini в хечбек и поради тази причина е взето решение новата модификация да се разработи от Джон Шепърд и да се произведе в експерименталната работилница на Дик Гълимор в Лонгбридж.
Впоследствие специалистите достигат до убеждението, че именно този прийом е можел да доведе до пълната реализация на потенциала на Mini, но това екстравагантно за времето си решение, така и не е вкарано в серийно производство. А днес е едно от най-използваните.