Оригиналният дизайн на първото Mini съвсем заслужено е считан за един от най-добрите в автомобилната история. Той се превръща в шаблон, който се използва и до ден-днешен. Но в конструкцията на първото Mini има сериозен недостатък, който един съмнителен, обичащ проститутки и мошеничества, политик се опитва да оправи.
Той обаче извлича страхотни финансови изгоди от редица строителни фирми, което наред със скандалите свързани с проститутки и казина му навлича една доста противоречива репутация. Но това не е най-интересното. Значително по-любопитното, свързано с автомобилите, е, че Марпълс отправя една молба към конструкторите на Mini, която е свързана с модификацията BMC Mini.
Днес всички ние възприемаме конструкцията на първото Mini като еталон и е трудно да си представим какво всъщност е искал Ърнест Марпълс.
След като съмнителният политик се среща с великия Джон Купър на едно изложение за спортни автомобили, Купър го убеждава, че му е необходим автомобил, точно като Mini Cooper 1071S. Марпълс се съгласява да си купи малкото возило, но при едно условие - да се изпълни молбата му, отправена по-рано към марката. А тя е: Mini-то да има пълноразмерна пета врата, тоест да бъде хечбек, за да може да си превозва стиковете за голф и касите с вино.
Това решение може да се приеме и като гениално, защото при необходимост от поставяне на малки товари в багажното отделение и при лоши метеорологични условия, климатизацията в купето не се нарушава. От друга страна обаче конструкцията тип хечбек е значително по-функционална и би предложила значително по-голям багажен обем, без това да се отразява на пространството в салона на Mini.
И така, решението е взето и модификация става факт. Оказва се, че новата конструкция на петата врата дори подобрява якостта и здравината на автомобила. BMC правят два такива автомобила - един със стоманена пета врата, който е предназначен за Марпълс и втори, който е с врата от стъклопласт и е предназначен за собствени тестове на компанията. Това съвсем не е първият хечбек в историята, но решението, конкретно за Mini, се оказва гениално.
Впоследствие специалистите достигат до убеждението, че именно този прийом е можел да доведе до пълната реализация на потенциала на Mini, но това екстравагантно за времето си решение, така и не е вкарано в серийно производство. А днес е едно от най-използваните.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Udo
17:12 27.09.2016
2 Марио
18:52 28.12.2018