Отидете към основна версия

8 976 22

Как Volvo сърфира върху антидизеловата вълна?

  • volvo-
  • дизел

От 2019 г. - всяко Volvo с електромотор

Хакан Самуелсон(Снимка: БТА/АП)

Около 80% от всички автомобили Volvo в Германия са с дизелови двигатели – най-високия процент при премиум марките. В следващите години обаче се очаква шведският концерн да се обърне на 180 градуса, съобщи германската информационна агенция „Фокус“.

Дъщерната марка на китайския концерн Geely планира от 2019 г. всяко ново Volvo да е с електрически мотор. Това не включва само абсолютно електрически коли, а и Plug-in хибриди, както и „меки хибриди“ с 48-волтова електрическа система.

„Всичко е заради клиентите. Все и все повече хора изискват автомобили с електрически мотори. Ние се стремим да удовлетворим желанията на клиентите както сега, така и за напред“, разказа шефът на Volvo Хакан Самуелсон.

За да може шведският автоконцерн да задържи пазарния си дял в луксозния сегмент, трябва да се разрасне пазара за електрически коли. В момента те се продават значително само на места, в които държавата стимулира закупуването им чрез облекчения или с други думи – манипулира пазара.

През май Самуелсон заяви, че двигателите с вътрешно горене скоро ще са минало, позовавайки се на антидизеловата вълна. „Вярно е, че дизелът ще бъде по-чист с новите технологии. Все пак не е конструктивно да дискутираме нещо, чийто край наближава. Колко дълго ще има още дизел? - Питайте клиентите!“, коментира председателят на концерна.

В случай, че от Volvo не успеят да пресъздадат електрическите идеи на Хакан Самуелсон, шведските автопроизводители държат отворена още една врата - „меките хибриди“. Те могат да бъдат от паралелен и от последователен тип.

При по-разпространеният паралелен тип „мек хибрид“ задвижването е от ДВГ, а електромоторът подпомага потеглянето, ускорението, преодоляването на наклон и др. Електромоторът изпълнява и функциите на стартер и генератор за зареждане на високоволтовата батерия. Автомобилите са оборудвани със старт-стоп система - двигателите загасват при спиране и стартират преди потегляне.

Експерти виждат в концепцията „мек хибрид“ не само най-изгодната, но и най-реалната форма на електрифициране. Тя функционира и с дизелови двигатели.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини