1 Август, 2017 10:31 8 975 22

Как Volvo сърфира върху антидизеловата вълна?

  • volvo-
  • дизел

От 2019 г. - всяко Volvo с електромотор

Как Volvo сърфира върху антидизеловата вълна? - 1
Хакан Самуелсон(Снимка: БТА/АП)

Около 80% от всички автомобили Volvo в Германия са с дизелови двигатели – най-високия процент при премиум марките. В следващите години обаче се очаква шведският концерн да се обърне на 180 градуса, съобщи германската информационна агенция „Фокус“.

Дъщерната марка на китайския концерн Geely планира от 2019 г. всяко ново Volvo да е с електрически мотор. Това не включва само абсолютно електрически коли, а и Plug-in хибриди, както и „меки хибриди“ с 48-волтова електрическа система.

Как Volvo сърфира върху антидизеловата вълна?

„Всичко е заради клиентите. Все и все повече хора изискват автомобили с електрически мотори. Ние се стремим да удовлетворим желанията на клиентите както сега, така и за напред“, разказа шефът на Volvo Хакан Самуелсон.

За да може шведският автоконцерн да задържи пазарния си дял в луксозния сегмент, трябва да се разрасне пазара за електрически коли. В момента те се продават значително само на места, в които държавата стимулира закупуването им чрез облекчения или с други думи – манипулира пазара.

През май Самуелсон заяви, че двигателите с вътрешно горене скоро ще са минало, позовавайки се на антидизеловата вълна. „Вярно е, че дизелът ще бъде по-чист с новите технологии. Все пак не е конструктивно да дискутираме нещо, чийто край наближава. Колко дълго ще има още дизел? - Питайте клиентите!“, коментира председателят на концерна.

В случай, че от Volvo не успеят да пресъздадат електрическите идеи на Хакан Самуелсон, шведските автопроизводители държат отворена още една врата - „меките хибриди“. Те могат да бъдат от паралелен и от последователен тип.

При по-разпространеният паралелен тип „мек хибрид“ задвижването е от ДВГ, а електромоторът подпомага потеглянето, ускорението, преодоляването на наклон и др. Електромоторът изпълнява и функциите на стартер и генератор за зареждане на високоволтовата батерия. Автомобилите са оборудвани със старт-стоп система - двигателите загасват при спиране и стартират преди потегляне.

Експерти виждат в концепцията „мек хибрид“ не само най-изгодната, но и най-реалната форма на електрифициране. Тя функционира и с дизелови двигатели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    12 22 Отговор
    Шапки долу пред Волво, сутрин като излизам с балканчето от панелката и веднага ми се завива свят от отровния газ NO2 бълван от дизеловите трошки. Обиколката ми с колелото по тротоарите е съчетана с обществена дейност, а именно записване номерата на пушещи дизели и изготвяне на задълбочени анализи и препоръки към екологичните организации и европейския съюз лично от мен. Много моля, за да не се озовете и вие в черния ми списък, щом чуете звънчето от балканче зад гърба си на тротоара, веднага да освободите тротоара, за да мина с колелото, тротоарите са направени за колела, така е по целия свят, само тук се използват от пешеходци. Мястото на пешеходците е в рейсовете, тротоара е за заклети колоездачи като мен. По цял ден пиша на институциите да махнат и бордюрите, защото не мога да карам спокойно на тротоара и трябва постоянно да слизам.

    Коментиран от #2, #4, #5, #6, #20

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Lexus

    19 10 Отговор
    Невероятно е просто. Евалата, че някой поема отговорността най-накрая. Дали ще е дизел или на ток, те няма да загубят много от това, но си личи, че за всички мисията е ясна - по чисто бъдеще. Стига сте спали и поемете малко отговорност за децата си! Който колкото може, не всеки има възможност, и метана е чисто гориво все пак! Следващата ми кола ще е на водород, а който казва, че ел. автомобилите нямат бъдеще определено не разбира какво приказва, защото вмомента има огромно количество от батерии, с което хората се чудят какво да правят след като ги рециклират. Така, че няма спиране това, или заставайте зад него или останете в миналото завинаги!
  • 4 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Ако това ти е запаса от хумор ( да пишеш от чужди никове ), трябва да ти е доста тъжничко ежедневието !

    Коментиран от #8

  • 5 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    А относно статията , ето мнението на любимите ти "гиганти" :
    В опит да излязат от ситуацията и да се дистанцират от дизела германските автоконцерни пренасочват инвестиции към развитие на електрическата мобилност. След като Mercedes обяви такива инвестиции, според германския Handelsblatt сега и Audi прави опит да пренасочи около 10 милиарда Евро от инвестициите в разработка на ДВГ системи, за да финансира с тези пари развитието на своята електромобилна програма.
    http://www.ecars.bg/blogs/2143-audi-rezhe-investii-dvg-12-miliarda-elektromobili

    Коментиран от #12

  • 6 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    А ако търсиш причината за това :
    Тези инвестиции трябваше да бъдат насочени към разработка на електромобили много по-рано, но едва ли щяха да го направят дори сега през 2017 г. ако не беше Tesla да развали комфорта и ако не се беше развихрил скандалът с емисиите. Все така само обявени (и непотвърдени засега) намерения са – очакваме да видим как ще бъдат реализирани.

    Коментиран от #7

  • 7 има начин

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Човека искаше да ти каже колелото да "върне" 28 лева за час в портфейла , ама ти си толкова зает да слушаш собствения си "глас" , че даже нямаш време да четеш . И не можеш даже да схванеш , че след всяко "баирче" колелото ще върне поне 50% от енергията чрез рекурперация , като ще запази и спирачките , а дизеловата ламя знае само едно - разход, разход и пак разход , включително пет пъти по-голяма амортизация . А между другото и туба не ти трябва , а приятелче с друго колело , който да ти пусне кабелче или просто да те дръпне донякъде на тротоара , откъдето да слезеш надолу и едновременно и да заредиш донякъде и това изключително рядко , само ако си неграмотен "байкър".

    Коментиран от #11

  • 8 Acura

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Защо мислиш, че само един човек пише с ник гост?

    Коментиран от #10

  • 9 Кюмбе

    6 6 Отговор
    Не на саждите в градовете! На село си ги карайте, там може да сипваре на аванта от на комшията трактора, но в града НЕ!
  • 10 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #8 от "Acura":

    Напротив , поне няколко са , но нито един от тях не е привърженик на глупавото ДВГ , какъвто е "хумориста" Гост

    Коментиран от #19

  • 11 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #7 от "има начин":

    Ооо , браво , напредваме , май имах някакъв познат в редакцията на Стършел , искаш ли препоръка ?
  • 12 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Именно! Радвам се, че насреща имам събеседник, който разбира от атомна физика. Сигурен съм, че ще намерим общ език.
    Велосипедът може да увеличава въртящият момент постепенно заедно с мощността.

    Представи си затегнат болт на капла. Постепенно с ключа, увеличаваш въртящия момент, но болтът не се върти. Ако плавно се качиш на ключа с по-късо рамо, е възможно болтът да се развие. Обаче ако някой с два пъти по-малко от твоето скочи рязко върху ключът, е по-вероятно каплата да се разшие.

    Балканчето, може да упражни въртящ момент, точно както върху затегнатият болт. Ще черпи мощност от задните части, но гумата няма да се завърти, докато не се преодолеят усилията за преместване на каплата и чак тогава ще се получи движение.

    За разлика от велосипеда, двигателят с вътрешно горене е задължително да се върти и каквато и да е предавката, при отпускане на съединителя, има задължително въртене, което е предпоставка за отравяне на въздуха. Единственият вариант да регулираш въртящият момент е на буксир, но тогава пък губиш от икономичността.

    Надавам се да не съм се изразил неразбираемо.

    Коментиран от #15

  • 13 гост от бъдещето

    7 11 Отговор
    Хора, осъзнайте се. След технологичния прогрес, след откриването на смартфона и интернета не бива да продължаваме да тровим майката земя с вредния газ NO2 бълван от нафтовите печки. Бъдещето е в електрически коли, движещи се като тролеи с отделен електромер и със захннващи пръчки като блъскащите колички. без батерии и други скъпи и тежки елементи. Над всеки път ще бъдат изградени електрически мрежи като тролейбусни жици и всяко МПС ще черпи от тях енергия. необходимото електричество ще се произвежда от соларни и вятърни генератори. Тротоарите ще станат като бягащи пътеки, покрити с патентования от мен материал "енергоасфалтит" който акумулира огромен поток електрони, щом има триене върху него от маратонки или велогуми. Ако инвеститори проявяват интерес за финансиране, имам тонове авторски проекти и патенти, ще променим света.

    Коментиран от #16, #17, #21

  • 14 МАЙМУНИ

    4 8 Отговор
    ВСИЧКИ КОИТО ТРОВЯТ ПРИРОДАТА С ГОЛЕМИТЕ СИ ДИЗЕЛОВИ КОМПЛЕКСАРСКИ КОЛИ СА ШИМПАНЗЕТА БЕЗ ЦЕЛ.
  • 15 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Е тука вече обърка ника , чети по-внимателно кого имитираш !
  • 16 Илон Мъск

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост от бъдещето":

    Батка, дай телефон и да въртим нещо бизнес, да правим пачка.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 qqqqq

    3 4 Отговор
    А така да ги махат тези миризлаци. Ако ги забранят в България изведнъж всички камиони ще започнат да горят по малко.
  • 19 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Пич, за пореден път си позволяваш да ме клеветиш за неща, които не съм направил! Жалко за теб, защото дори не може да проумееш, че никога не съм писал с чужди никове?
    Има достатъчно други хора, които ти се смеят на небивалиците и е добре да го проумееш!
    А що се отнася до това кой е хуморист, то няма по-голям от теб - май етерът ти е дошъл в повечко - хахахахахаха
    И накрая искам да ти кажа, че който е писал от ваше име ("гост" и "Има начин"), притежава изключително чувство за хумор и изтънчена ирония, която за жалост вие няма как да проумеете!
  • 20 онзи

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    я бягай. тротоарите били за колоездачи . откъде го чу това един господ знае
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Dizel

    1 1 Отговор
    Хора докато арабите дърпат конците ,ще има автомобили с ДВГ ,така ,че скоро няма да стане ,да се движим само и единствено на ток,а и няма изградена инфраструктура за зареждане ,вижте и цените на електричките,една Тесла струва от порядъка на 60-80 000€,голям стимол,а що се отнася до дизелите, новите са по чисти отповечето бензинови кошничи който се движат по родните пътища,така че не се оправдавайте с тях