Около 80% от всички автомобили Volvo в Германия са с дизелови двигатели – най-високия процент при премиум марките. В следващите години обаче се очаква шведският концерн да се обърне на 180 градуса, съобщи германската информационна агенция „Фокус“.
Дъщерната марка на китайския концерн Geely планира от 2019 г. всяко ново Volvo да е с електрически мотор. Това не включва само абсолютно електрически коли, а и Plug-in хибриди, както и „меки хибриди“ с 48-волтова електрическа система.
„Всичко е заради клиентите. Все и все повече хора изискват автомобили с електрически мотори. Ние се стремим да удовлетворим желанията на клиентите както сега, така и за напред“, разказа шефът на Volvo Хакан Самуелсон.
За да може шведският автоконцерн да задържи пазарния си дял в луксозния сегмент, трябва да се разрасне пазара за електрически коли. В момента те се продават значително само на места, в които държавата стимулира закупуването им чрез облекчения или с други думи – манипулира пазара.
През май Самуелсон заяви, че двигателите с вътрешно горене скоро ще са минало, позовавайки се на антидизеловата вълна. „Вярно е, че дизелът ще бъде по-чист с новите технологии. Все пак не е конструктивно да дискутираме нещо, чийто край наближава. Колко дълго ще има още дизел? - Питайте клиентите!“, коментира председателят на концерна.
В случай, че от Volvo не успеят да пресъздадат електрическите идеи на Хакан Самуелсон, шведските автопроизводители държат отворена още една врата - „меките хибриди“. Те могат да бъдат от паралелен и от последователен тип.
При по-разпространеният паралелен тип „мек хибрид“ задвижването е от ДВГ, а електромоторът подпомага потеглянето, ускорението, преодоляването на наклон и др. Електромоторът изпълнява и функциите на стартер и генератор за зареждане на високоволтовата батерия. Автомобилите са оборудвани със старт-стоп система - двигателите загасват при спиране и стартират преди потегляне.
Експерти виждат в концепцията „мек хибрид“ не само най-изгодната, но и най-реалната форма на електрифициране. Тя функционира и с дизелови двигатели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #4, #5, #6, #20
10:44 01.08.2017
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Lexus
11:55 01.08.2017
4 гост
До коментар #1 от "гост":
Ако това ти е запаса от хумор ( да пишеш от чужди никове ), трябва да ти е доста тъжничко ежедневието !Коментиран от #8
12:00 01.08.2017
5 гост
До коментар #1 от "гост":
А относно статията , ето мнението на любимите ти "гиганти" :В опит да излязат от ситуацията и да се дистанцират от дизела германските автоконцерни пренасочват инвестиции към развитие на електрическата мобилност. След като Mercedes обяви такива инвестиции, според германския Handelsblatt сега и Audi прави опит да пренасочи около 10 милиарда Евро от инвестициите в разработка на ДВГ системи, за да финансира с тези пари развитието на своята електромобилна програма.
http://www.ecars.bg/blogs/2143-audi-rezhe-investii-dvg-12-miliarda-elektromobili
Коментиран от #12
12:02 01.08.2017
6 гост
До коментар #1 от "гост":
А ако търсиш причината за това :Тези инвестиции трябваше да бъдат насочени към разработка на електромобили много по-рано, но едва ли щяха да го направят дори сега през 2017 г. ако не беше Tesla да развали комфорта и ако не се беше развихрил скандалът с емисиите. Все така само обявени (и непотвърдени засега) намерения са – очакваме да видим как ще бъдат реализирани.
Коментиран от #7
12:07 01.08.2017
7 има начин
До коментар #6 от "гост":
Човека искаше да ти каже колелото да "върне" 28 лева за час в портфейла , ама ти си толкова зает да слушаш собствения си "глас" , че даже нямаш време да четеш . И не можеш даже да схванеш , че след всяко "баирче" колелото ще върне поне 50% от енергията чрез рекурперация , като ще запази и спирачките , а дизеловата ламя знае само едно - разход, разход и пак разход , включително пет пъти по-голяма амортизация . А между другото и туба не ти трябва , а приятелче с друго колело , който да ти пусне кабелче или просто да те дръпне донякъде на тротоара , откъдето да слезеш надолу и едновременно и да заредиш донякъде и това изключително рядко , само ако си неграмотен "байкър".Коментиран от #11
12:09 01.08.2017
8 Acura
До коментар #4 от "гост":
Защо мислиш, че само един човек пише с ник гост?Коментиран от #10
12:10 01.08.2017
9 Кюмбе
12:11 01.08.2017
10 гост
До коментар #8 от "Acura":
Напротив , поне няколко са , но нито един от тях не е привърженик на глупавото ДВГ , какъвто е "хумориста" ГостКоментиран от #19
12:23 01.08.2017
11 гост
До коментар #7 от "има начин":
Ооо , браво , напредваме , май имах някакъв познат в редакцията на Стършел , искаш ли препоръка ?12:25 01.08.2017
12 гост
До коментар #5 от "гост":
Именно! Радвам се, че насреща имам събеседник, който разбира от атомна физика. Сигурен съм, че ще намерим общ език.Велосипедът може да увеличава въртящият момент постепенно заедно с мощността.
Представи си затегнат болт на капла. Постепенно с ключа, увеличаваш въртящия момент, но болтът не се върти. Ако плавно се качиш на ключа с по-късо рамо, е възможно болтът да се развие. Обаче ако някой с два пъти по-малко от твоето скочи рязко върху ключът, е по-вероятно каплата да се разшие.
Балканчето, може да упражни въртящ момент, точно както върху затегнатият болт. Ще черпи мощност от задните части, но гумата няма да се завърти, докато не се преодолеят усилията за преместване на каплата и чак тогава ще се получи движение.
За разлика от велосипеда, двигателят с вътрешно горене е задължително да се върти и каквато и да е предавката, при отпускане на съединителя, има задължително въртене, което е предпоставка за отравяне на въздуха. Единственият вариант да регулираш въртящият момент е на буксир, но тогава пък губиш от икономичността.
Надавам се да не съм се изразил неразбираемо.
Коментиран от #15
13:09 01.08.2017
13 гост от бъдещето
Коментиран от #16, #17, #21
14:05 01.08.2017
14 МАЙМУНИ
14:07 01.08.2017
15 гост
До коментар #12 от "гост":
Е тука вече обърка ника , чети по-внимателно кого имитираш !14:20 01.08.2017
16 Илон Мъск
До коментар #13 от "гост от бъдещето":
Батка, дай телефон и да въртим нещо бизнес, да правим пачка.14:22 01.08.2017
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 qqqqq
17:51 01.08.2017
19 Гост
До коментар #10 от "гост":
Пич, за пореден път си позволяваш да ме клеветиш за неща, които не съм направил! Жалко за теб, защото дори не може да проумееш, че никога не съм писал с чужди никове?Има достатъчно други хора, които ти се смеят на небивалиците и е добре да го проумееш!
А що се отнася до това кой е хуморист, то няма по-голям от теб - май етерът ти е дошъл в повечко - хахахахахаха
И накрая искам да ти кажа, че който е писал от ваше име ("гост" и "Има начин"), притежава изключително чувство за хумор и изтънчена ирония, която за жалост вие няма как да проумеете!
18:11 01.08.2017
20 онзи
До коментар #1 от "гост":
я бягай. тротоарите били за колоездачи . откъде го чу това един господ знае18:26 01.08.2017
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Dizel
13:48 02.08.2017