Отидете към основна версия

137 484 72

Най-безсмислените автомобилни екстри

  • екстри

Откакто съществуват, всички автомобили имат колела, двигател и седалки. Формулата не се променя - към нея само се добавят второстепенни величини. Не един и два модела обаче ще бъдат запомнени именно със специалните екстри, които ги отличават от всички останали по пътищата. Сайтът jalopnik.com съставя десетката на най-изчанчените опции, за които хората си дават парите.
10. Вазичката за цветя във Volkswgen New Beetle

Смисълът на тевтонското разбиране за жизнерадост често убягва на останалите народи. Вазичката във втората серия на Костенурката може би развеселява немците, но за хората с нормално чувство за хумор звучи малко като организираното поклащане на шишковци с 3/4 гащеризони и шапчици с пера по време на дружен запой с бира и вурстчета. Ойларипи!
9. Кабриометърът на Mini

Човек сваля гюрука, когато му се ще да тегли една сочна каруцарска на всички злободневни грижи и да се наслаждава на живота. Да се инсталира таймер, който отчита колко време точно е бил сгънат покривът на кабриолета, е меко казано ненужно. Защо му е на някого да документира и измерва безгрижието си?
8. Чадърът във вратата на Rolls-Royce

Някои автомобилни производители подаряват на клиентите си фирмени чадъри. Rolls-Royce отива по-далеч от всички и ги монтира в задните врати на лимузините си. Изобщо ли няма кой да пази от дъжда хората, които се возят в подобни коли?
7. Грамофон в арматурното табло

Днес качественият звук в колата се смята за част от абсолютно задължителното оборудване дори при най-евтините модели. Само допреди 30-ина години обаче касетофонът (за младите читатели - устройство, което просвирва магнитни ленти в пластмасова кутийка) беше екстра от висш порядък. Направо не е за вярване на какво са били готови автомобилистите преди това, за да се наслаждават на музика по собствен вкус и избор, докато пътуват. На производителите пък явно са били необходими космически технологии, за да стабилизират шасито и иглата на грамофоните, монтирани в арматурното табло.
6. "Арлекинът" на Volkswagen

Автомобилните компании влагат огромни средства и усилия в създаването на подходящи цветови гами за автомобилите си. Дизайнерският екип на Volkswagen явно се е натряскал здравата преди съвещанието, на което е взето решението за боядисването на всеки от каросерийните панели с различен цвят. Ако се чувствате неловко, че сте сменили чукнатия калник със здрав, но съвършено различен като окраска от моргата, въобще да не ви пука.
5. Таванът на Nissan Cube

Четвъртитият дизайн на Cube си има обяснение. Моделът е проектиран като подобие на хол на колела и всъщност разполага с по-голяма квадратура от много гарсониери в Токио. В момент на просветление стилистите на Nissan явно са решили, че е чудна идея да оформят кората на тавана като дзен градина или като капка, която цопва в пролетна локва. Резултатът може да предизвика нежелани стомашни реакции у подпийнали пътници.
4. "Джентълменската функция" на BMW

Тази екстра спокойно може да се бори за титлата "Най-двусмислено име на автомобилна опция". Позволява на водача да регулира позицията на пътника вдясно от него. Всеки да си прави изводите.
3. Превключвателите на мигачите във Ferrari

В Маранело несъмнено могат да се похвалят с ненадминати състезателни традиции и правят наистина бързи цивилни коли. Бутоните за включване на мигачите, монтирани на волана, обаче са откровено позьорска екстра. Едно е Алонсо да сигнализира на по-бавния болид пред него да се отмести, а съвсем друго - да потегляш с покупките от моден бутик в Бевърли Хилс.
2. Дамската чанта и гримовете на Dodge LaFemme

Chrysler издига угаждането на женската еманципация през 50-те до абсурдни висоти. Dodge LaFemme поставя началото на тенденция, която днес се нарича автомобилна лайфстайл мода. За съжаление това изобщо не помага на модела, който си остава един от най-слабо продаваните в историята на марката.
1. Пояснителните емблеми

Чудите се колко предавки има скоростната кутия на колата отпред, какъв е броят на разпределителните валове, как точно се доставя горивната смес в цилиндрите, принудително ли става това, или само с помощта на атмосферното налягане, и дали има ли междинен охладител на въздуха? Няма проблем! Стотици дизайнери са се трудили неуморно, за да обяснят нагледно постиженията на колегите от конструкторските отдели.

Най-популярната пояснителна емблема на всички времена е може би надписът "Turbo". През 80-те японските производители държаха задължително да уведомяват света, че някои от моделите им разполагат с "5-Speed", а мнозина в Америка вероятно още смятат, че в Honda просто са сбъркали с изписването на Civic в абревиатурата CVCC. На почит се радва и емблемата "DOHC", докато "DIESEL" си има някакво оправдание. Как иначе да се обясни на околните през 80-те защо чисто новият Mercedes-Benz пуши, трака и ускорява като багер?

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини