Откакто съществуват, всички автомобили имат колела, двигател и седалки. Формулата не се променя - към нея само се добавят второстепенни величини. Не един и два модела обаче ще бъдат запомнени именно със специалните екстри, които ги отличават от всички останали по пътищата. Сайтът jalopnik.com съставя десетката на най-изчанчените опции, за които хората си дават парите.
10. Вазичката за цветя във Volkswgen New Beetle
Смисълът на тевтонското разбиране за жизнерадост често убягва на останалите народи. Вазичката във втората серия на Костенурката може би развеселява немците, но за хората с нормално чувство за хумор звучи малко като организираното поклащане на шишковци с 3/4 гащеризони и шапчици с пера по време на дружен запой с бира и вурстчета. Ойларипи!
9. Кабриометърът на Mini
Човек сваля гюрука, когато му се ще да тегли една сочна каруцарска на всички злободневни грижи и да се наслаждава на живота. Да се инсталира таймер, който отчита колко време точно е бил сгънат покривът на кабриолета, е меко казано ненужно. Защо му е на някого да документира и измерва безгрижието си?
8. Чадърът във вратата на Rolls-Royce
Някои автомобилни производители подаряват на клиентите си фирмени чадъри. Rolls-Royce отива по-далеч от всички и ги монтира в задните врати на лимузините си. Изобщо ли няма кой да пази от дъжда хората, които се возят в подобни коли?
7. Грамофон в арматурното табло
Днес качественият звук в колата се смята за част от абсолютно задължителното оборудване дори при най-евтините модели. Само допреди 30-ина години обаче касетофонът (за младите читатели - устройство, което просвирва магнитни ленти в пластмасова кутийка) беше екстра от висш порядък. Направо не е за вярване на какво са били готови автомобилистите преди това, за да се наслаждават на музика по собствен вкус и избор, докато пътуват. На производителите пък явно са били необходими космически технологии, за да стабилизират шасито и иглата на грамофоните, монтирани в арматурното табло.
6. "Арлекинът" на Volkswagen
Автомобилните компании влагат огромни средства и усилия в създаването на подходящи цветови гами за автомобилите си. Дизайнерският екип на Volkswagen явно се е натряскал здравата преди съвещанието, на което е взето решението за боядисването на всеки от каросерийните панели с различен цвят. Ако се чувствате неловко, че сте сменили чукнатия калник със здрав, но съвършено различен като окраска от моргата, въобще да не ви пука.
5. Таванът на Nissan Cube
Четвъртитият дизайн на Cube си има обяснение. Моделът е проектиран като подобие на хол на колела и всъщност разполага с по-голяма квадратура от много гарсониери в Токио. В момент на просветление стилистите на Nissan явно са решили, че е чудна идея да оформят кората на тавана като дзен градина или като капка, която цопва в пролетна локва. Резултатът може да предизвика нежелани стомашни реакции у подпийнали пътници.
4. "Джентълменската функция" на BMW
Тази екстра спокойно може да се бори за титлата "Най-двусмислено име на автомобилна опция". Позволява на водача да регулира позицията на пътника вдясно от него. Всеки да си прави изводите.
3. Превключвателите на мигачите във Ferrari
В Маранело несъмнено могат да се похвалят с ненадминати състезателни традиции и правят наистина бързи цивилни коли. Бутоните за включване на мигачите, монтирани на волана, обаче са откровено позьорска екстра. Едно е Алонсо да сигнализира на по-бавния болид пред него да се отмести, а съвсем друго - да потегляш с покупките от моден бутик в Бевърли Хилс.
2. Дамската чанта и гримовете на Dodge LaFemme
Chrysler издига угаждането на женската еманципация през 50-те до абсурдни висоти. Dodge LaFemme поставя началото на тенденция, която днес се нарича автомобилна лайфстайл мода. За съжаление това изобщо не помага на модела, който си остава един от най-слабо продаваните в историята на марката.
1. Пояснителните емблеми
Чудите се колко предавки има скоростната кутия на колата отпред, какъв е броят на разпределителните валове, как точно се доставя горивната смес в цилиндрите, принудително ли става това, или само с помощта на атмосферното налягане, и дали има ли междинен охладител на въздуха? Няма проблем! Стотици дизайнери са се трудили неуморно, за да обяснят нагледно постиженията на колегите от конструкторските отдели.
Най-популярната пояснителна емблема на всички времена е може би надписът "Turbo". През 80-те японските производители държаха задължително да уведомяват света, че някои от моделите им разполагат с "5-Speed", а мнозина в Америка вероятно още смятат, че в Honda просто са сбъркали с изписването на Civic в абревиатурата CVCC. На почит се радва и емблемата "DOHC", докато "DIESEL" си има някакво оправдание. Как иначе да се обясни на околните през 80-те защо чисто новият Mercedes-Benz пуши, трака и ускорява като багер?
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име:
Коментиран от #72
12:57 24.01.2012
2 qwerty
Коментиран от #3
13:01 24.01.2012
3 Име:
До коментар #2 от "qwerty":
@2 Аз дали съм виждал на живо грамофон? Имам 2 вкъщи и то много стари (навиват се с пружина). По нашите пътища от дупките доста ще подскача иглата но това не е било в България. Плюс това това са били грамофони специално за коли и не са били 1 и 2 колите с грамофони. Пък и не е казано че ще караш и ще сменяш плочи едновременно. Може да отидеш някъде с колата си и да си пускаш музика. Не е чак толкова безсмислена. Друг е въпроса че вече все по-рядко имаме възможност да ходим някъде с колите си безцелно....13:08 24.01.2012
4 мммъ
13:11 24.01.2012
5 Турбоманя
;-)
Коментиран от #45
13:22 24.01.2012
6 Каро
Коментиран от #9
14:03 24.01.2012
7 Фул Екстри
-Чадъра във вратата на РР си е точно, за да те пази от дъжда - иконома те изпраща до колата, сгъва го и го прибира във вратата, е през собствената ти бизнес сграда портиера го изважда и те изпраща до входа.
-А защо хората да не слушат любимата си музика в колата със стабилизирана плоча и игла?
-На VAG са им останали разноцветни детайли от незавършено производство и са сглобили Арлекин :)
-Тавана на Нисан НЕ е екстра.
-Регулирането на "чужда" седалка във висок клас лимузина далеч не е от вчера и далеч не е безсмислено... но трябва да помислиш малко или поне веднъж да си виждал такава на живо!
-Мигачите на Ферари се включват интуитивно от волана, за да не се отклонява вниманието на водача, докато шофира с 200км/ч!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-Пояснителните табели, са отличителния знак на всеки модел - без тях....
ОЧЕВАДНО статията е изсмукана от пръстите на някой жирналист БЕЗ работа :)
Коментиран от #14
14:23 24.01.2012
8 740D
14:54 24.01.2012
9 мммъ
До коментар #6 от "Каро":
@6 Екстра е някаква опция в колата,а таванът на нисана не се брои за екстра! Още много имаш да учиш.14:55 24.01.2012
10 Васил Минков
Има 20-30 годишни екземпляри в завидно здраве по улиците. Нов такъв да пуши и трака - абсурд.
14:59 24.01.2012
11 ivan
15:03 24.01.2012
12 miti
15:07 24.01.2012
13 хичо
15:17 24.01.2012
14 Kobester
До коментар #7 от "Фул Екстри":
@7 Доста статии са изсмукани от пръстите на хора без работа.@11 Много си прав Иване
@13 А ти какво написа???
Според мен тавана на nissan cube е много готин, не бих казал, че е излишно, добре са го измислили. Gentleman-ска функция звучи интересно. Мигачите на волана е МНОГО добра екстра, по-добре на волана, от колкото на някакви лостове зад него. Пояснителните табели също са готини, а и така можеш да разбереш повече за колата, дали е s320, дали е s500, дали е amg, дали е 4matic, дали е kompressor, а и е по-хубаво с надписи. Чадъра в задната врата също е яко измислено. Примерно пътуваш в дъжда, возиш се отзад, шофьора отпред, стигаш до определеното място, отваряш вратата, вадиш чадъра, слизаш и заминаваш, а шофьора продължава към паркинга, звучи и ще изглежда много яко и изискано. Така че според мен излишни са само 2,6,7,9 и 10.
15:25 24.01.2012
15 Пешо
15:41 24.01.2012
16 mitko sivkov
Коментиран от #18, #30
15:58 24.01.2012
17 slim до 16
16:13 24.01.2012
18 Самуил Златев
До коментар #16 от "mitko sivkov":
@16 Митееее, не се пали бе брат ами вземи си пооправи малко българският правопис че според мен мъничко ти понакуцва. Жив и здрав16:14 24.01.2012
19 Абу Арз
16:28 24.01.2012
20 Mupo
Коментиран от #63
16:31 24.01.2012
21 арлекин
Поздрави на трезвения екип на фитки бг :))))
16:39 24.01.2012
22 Тошко Станчев
16:46 24.01.2012
23 екстра
Коментиран от #25
17:04 24.01.2012
24 до 20
17:05 24.01.2012
25 екстра нина
До коментар #23 от "екстра":
@23 екстрата е в това че сменяш ръждивите детайли и голфа става пак екстра17:07 24.01.2012
26 Пирамид Хлътков
17:08 24.01.2012
27 чичко
17:12 24.01.2012
28 V8 fan
http://www.cartype.com/pics/1637/full/v8_emblem_mercury_comet_66.jpg
17:35 24.01.2012
29 :D:D:D
17:59 24.01.2012
30 Kobester
До коментар #16 от "mitko sivkov":
@16 Принципно знам че не говореше на мене, но ти си ............ 457849538754 правописни грешки в 1 изречение, освен това понятието пунктуация ти е крайно непознато.18:13 24.01.2012
31 Калоян
18:13 24.01.2012
32 ...
6. "Арлекинът" на Volkswagen ... това са лимитирани бройки и ако си мислите, че като сложите друг цвят калник ще стане колата арлекин много се лъжете.Цветовата гама е строго определена, а и не само VW правят арлекин.
8. Чадърът във вратата на Rolls-Royce ... а това е нещо, за което други автомобилни компании не са се сещали и именно това го прави уникален.Този чадър сигурно струва повече от колите на някой хора, които коментират.
3. Превключвателите на мигачите във Ferrari ... е хайде кажете ми къде да ги сложат?!?Зад волана няма място заради "перата" за превключване на скоростите ...
7. Грамофон в арматурното табло ... това са първите стъпки към слагането на музика в колата.По това време не е имало радиота или там cd-та, именно от грамофона тръгва всичко.
18:28 24.01.2012
33 ники
18:33 24.01.2012
34 FMC
18:47 24.01.2012
35 The Bear
19:51 24.01.2012
36 Нема Бира
19:57 24.01.2012
37 Unhuman
Да не говориме, че при някои автомобили пр. 407 Пежо задната емблема "407" има вграден бутон за отваряне на задния капак именно в числото "0"в случая даже е по-скоро инжинерно и дизайнерско решение.
Коментиран от #69
20:12 24.01.2012
38 .......
20:29 24.01.2012
39 Prelude
20:48 24.01.2012
40 toni
21:04 24.01.2012
41 jonkata
21:44 24.01.2012
42 Иво
1. Емблемите са важна част от един автомобил (ако разбираш от такива)
2.Е това вече.. няма да го коментирам
3. Тук вече се изложихте..а къде да ги сложат като "перата" са на мястото на лостчетата ?
4. Полезно е донякъде
5. Това е по-скоро дизайнерско решение
6.Това даже не е екстра,а специално изпълнение и тези коли доста се тачат в другите държави,където хората оценяват чуждия труд...уви не и тук
7. Това е все едно да ти оплюеш новите коли че имат CD player
8. Ролс-ройс-а е кола за богаташи и хора с изискан вкус... щом хората са решиили,че е практично,не мисля че ние сме хората,до които ще се допитат за мнение.
9.Мдаа..това вече е ненужно
10.Въпреки че харесвам VW...но това е ужасна простотия
22:54 24.01.2012
43 Maurice
1.Вазичката е много добро решение имайки впредвид че Бръмбъра е женска кола,а всяка жена заслужава да получава от мъжа си свежо цвете за колата си всяка сутрин.Но какво да знаят едни закоравели селяци за романтика и естетика.
2.Кабриометъра е най-малоумното нещо което съм чувал в последните 2012 години от световната история.
3.Чадъра който всички харесват,никой не се замисля че като го използваш и после забравиш да го извадиш и изсушиш,след 2 дена ще е за коша.Инъче не е лишен от логика,но не е доизмислена тази екстра.
4.Грамофонът си е било must have екстра.Все едно сега кола без музика.Може,но на коли с обороти над 10000 и музика от двигателя.
Коментиран от #46
23:00 24.01.2012
44 ВИП АМГ
23:06 24.01.2012
45 Maurice
До коментар #5 от "Турбоманя":
5.Цирк-Буш,те това мисля за този далтонистки екземпляр от снимката.Лично на мен ми е адски нелицеприятен,но съм сигурен че има хора които изпадат в екстаз като го гледат.6.Този таван си е екстра от всякъде.Абстракция и модернизъм.Който не го харесва,сигурно си пада по волски каруци с дървени колела.
7.Джентълменската функция е много функционална.Предимно за случаите в които някой е заспал и искаш да му свалиш седалката вместо главата му да се клати наляво-надясно като махалото на Фуко.
8.Мигачите са едно разумно решение,предвид трудността да се монтират нормалните лостчета.Все пак по-добре на волана от колкото с крак да трябва да натискаш някой допълнителен педал за мигач.
9.Това някой разбра ли какво изобщо е??
10.Тези табелки нз каква екстра са,но когато си поръчваш автомобил от завода,липсата на тези табелки се заплаща като допълнителна екстра.
Кой каза че екстра трябва да е нещо функционално? Металик боя е екстра,естествена кожа е екстра,лайсни с различни имитации също... (extra - допълнение)
23:12 24.01.2012
46 Име:
До коментар #43 от "Maurice":
@43 Кои са тия коли с над 10 000 оборота. Нито ферари, нито Хонда, нито роторните Мазди не се въртят толкова бързо, разбира се в стоков вариант. Иначе и аз много обичам 10 000 RPM NA battle.00:17 25.01.2012
47 Мисля преди да пиша
09:11 25.01.2012
48 RS6
Коментиран от #49
10:12 25.01.2012
49 Kobester
До коментар #48 от "RS6":
@48 Ти може и да не си, не съди другите.10:47 25.01.2012
50 PliP
14:43 25.01.2012
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 ......
16:21 25.01.2012
53 бранко пейчев
17:31 25.01.2012
54 Георги Попов
18:57 25.01.2012
55 Георги Попов
19:00 25.01.2012
56 Краси
На мен пък ми е интересно кога производителите ще започнат да слагат фабрично поставки за мобилни телефони по таблата (а не покрай скоростните лостове например).
20:23 25.01.2012
57 Гошо
21:12 25.01.2012
58 рфт
Коментиран от #59, #61, #62
22:26 25.01.2012
59 ВИП АМГ
До коментар #58 от "рфт":
@58 shto si tolkova prost be?22:53 25.01.2012
60 Георги Василев
00:36 26.01.2012
61 Николай Василев
До коментар #58 от "рфт":
@58 shto si tolkova prost be?02:34 26.01.2012
62 Kobester
До коментар #58 от "рфт":
@58 Ти по-тъп не можеш ли да си, да те у глупака.10:22 26.01.2012
63 Фул Екстри
До коментар #20 от "Mupo":
@20 Mupo -> Мигачите се ползват ПРЕДИ завъртането на волана!!!11:29 26.01.2012
64 Ilian
12:21 25.02.2017
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 гост
04:31 16.04.2017
67 Дидо
01:36 17.04.2017
68 Оня дет върви, ходи и стъпва
12:09 10.02.2018
69 Дървояда
До коментар #37 от "Unhuman":
Ти какъв си кълвач . . . Ако незнаеш какво да напишеше поне не пиши глупости тука има и интилигентни хора които искат да се образоват а не да ти четат безсмксления коментар12:26 10.02.2018
70 ЛявДесенГлейКакСеПрави
10:40 02.05.2018
71 Просто Фен
11:26 03.05.2018
72 асдфгхххх
До коментар #1 от "Име:":
Когато мигачите са бутони на волана, никога не са там където ти трябват. При завъртян волан трудно се ориентираш къде е бутона за определен мигач.На мен лично функцията на BMW ми допада, защото пасажерът вместо да рови под седалките за бутони, шофьорът може да му нагласи седалката.
11:19 16.02.2019