Отидете към основна версия

14 254 24

Skoda показа най-евтиния си кросоувър

  • skoda-
  • kamiq-
  • женева 2019

След дълго подгряване на публиката Skoda най-сетне представи най-евтиния кросоувър във все по-широката си гама. Kamiq ще дебютира пред публика на автосалона в Женева, който отваря врати следващата седмица.

Името на новия модел произхожда от езика на инуитите. Думата означава нещо, с което човек се чувства удобно във всяка ситуация и има свой собствен характер.

Позициониран под компактния Karoq, Kamiq е дълъг 4 241, широк 1 793 и висок 1 531 мм при междуосие 2 651 мм. Обемът на багажника е 400 литра, но лесно може да бъде увеличен на 1 395. Освен това седалката на пасажера до шофьора се сгъва, което позволява превоза на товари с дължина 2 447 мм.

Kamiq има доста разчупено излъчване със светодиодните си "двуетажни" фарове и стоповете с форма на бумеранг. Купувачите ще могат да избират между различни модели 16-, 17- и 18-цолови джанти.

В прес рилийза чехите натъртват на простора в салона и имат пълно основание за това. Разстоянието между облегалките на предните и задната седалка е 77 см. Моделът ще се предлага с информационно-развлекателна система с 6.5-, 8.0- или 9.2-инчов екран. Срещу допълнително заплащане може да се поръча 10.25-инчов цифров приборен панел.

Материалите в интериора изглеждат качествени, има дори амбиентно осветление в три цвята. Сред екстрите има отопляем волан, седалки и предно стъкло.

Въпреки суровия мъжкарски вид Kamiq ще се предлага само с предно предаване. Базовата версия ще се оборудва с 1.0-литров бензинов двигател с мощност 115 к.с. и въртящ момент 200 Нм, съчетан с шестстепенна скоростна кутия с ръчно превключване или със седемстепенен робот DSG (опция).

По-енергичните водачи вероятно ще предпочетат 1.5-литровия TSI (150 к.с./250 Нм) с активно управление на цилиндрите и същия избор от трансмисии. За любителите на дизела е предвиден 1.6-литров TDI със 115 коня и 250 Нютонметра.

Успех в България най-вероятно ще има версията на метан G-TEC. Тя ще бъде снабдена с 1.0-литров мотор, който развива 90 к.с. и 160 Нм.

Списъкът с екстрите включва активно окачване Sport Chassis Control с регулируеми амортисьори, занижен с 10 мм клиренс и четири работни режима - Normal, Eco, Sport и Individual. Системите за предотвратяване на челен удар и контрол на движението в лентата влизат в серийното оборудване, но за адаптивния круиз контрол, паркинг асистента и други по-засукани функции ще трябва да се доплаща.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини