След дълго подгряване на публиката Skoda най-сетне представи най-евтиния кросоувър във все по-широката си гама. Kamiq ще дебютира пред публика на автосалона в Женева, който отваря врати следващата седмица.
Името на новия модел произхожда от езика на инуитите. Думата означава нещо, с което човек се чувства удобно във всяка ситуация и има свой собствен характер.
Позициониран под компактния Karoq, Kamiq е дълъг 4 241, широк 1 793 и висок 1 531 мм при междуосие 2 651 мм. Обемът на багажника е 400 литра, но лесно може да бъде увеличен на 1 395. Освен това седалката на пасажера до шофьора се сгъва, което позволява превоза на товари с дължина 2 447 мм.
Kamiq има доста разчупено излъчване със светодиодните си "двуетажни" фарове и стоповете с форма на бумеранг. Купувачите ще могат да избират между различни модели 16-, 17- и 18-цолови джанти.
В прес рилийза чехите натъртват на простора в салона и имат пълно основание за това. Разстоянието между облегалките на предните и задната седалка е 77 см. Моделът ще се предлага с информационно-развлекателна система с 6.5-, 8.0- или 9.2-инчов екран. Срещу допълнително заплащане може да се поръча 10.25-инчов цифров приборен панел.
Материалите в интериора изглеждат качествени, има дори амбиентно осветление в три цвята. Сред екстрите има отопляем волан, седалки и предно стъкло.
Въпреки суровия мъжкарски вид Kamiq ще се предлага само с предно предаване. Базовата версия ще се оборудва с 1.0-литров бензинов двигател с мощност 115 к.с. и въртящ момент 200 Нм, съчетан с шестстепенна скоростна кутия с ръчно превключване или със седемстепенен робот DSG (опция).
По-енергичните водачи вероятно ще предпочетат 1.5-литровия TSI (150 к.с./250 Нм) с активно управление на цилиндрите и същия избор от трансмисии. За любителите на дизела е предвиден 1.6-литров TDI със 115 коня и 250 Нютонметра.
Успех в България най-вероятно ще има версията на метан G-TEC. Тя ще бъде снабдена с 1.0-литров мотор, който развива 90 к.с. и 160 Нм.
Списъкът с екстрите включва активно окачване Sport Chassis Control с регулируеми амортисьори, занижен с 10 мм клиренс и четири работни режима - Normal, Eco, Sport и Individual. Системите за предотвратяване на челен удар и контрол на движението в лентата влизат в серийното оборудване, но за адаптивния круиз контрол, паркинг асистента и други по-засукани функции ще трябва да се доплаща.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Rukaisho
11:51 26.02.2019
2 Гост
11:54 26.02.2019
3 гербав чиновник
11:57 26.02.2019
4 Random
Коментиран от #16
12:02 26.02.2019
5 Джуган
12:23 26.02.2019
6 Кирка в капака
Коментиран от #12
12:29 26.02.2019
7 Borislav Popov
12:31 26.02.2019
8 чепа
13:09 26.02.2019
9 kjl
13:22 26.02.2019
10 Boxer
13:34 26.02.2019
11 Абе
13:38 26.02.2019
12 Random
До коментар #6 от "Кирка в капака":
Кросовер/сув == паркетник.14:06 26.02.2019
13 Бай Цвятко
14:26 26.02.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Алонсо
15:50 26.02.2019
16 123
До коментар #4 от "Random":
Хе, хе. А още по-добре Кодиак RS, нали?16:15 26.02.2019
17 123
16:20 26.02.2019
18 Жълта кола
16:41 26.02.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Камик
22:56 26.02.2019
21 УМЕН
Коментиран от #23
22:59 26.02.2019
22 шофьор
23:00 26.02.2019
23 Гост
До коментар #21 от "УМЕН":
Я ходи се прегледай. Къде си тръгнал да сравняваш коли различни класове? Х3 има двигател с 510 к.с. и доста добро 4х4, а тази Шкода е с 115 к.с. и само предно. Ти явно толкова разбираш от коли и си воден от сляп хейт само.07:16 27.02.2019
24 Уии
10:43 27.02.2019