Last news in Fakti

26 Февруари, 2019 11:43 14 245 24

Skoda показа най-евтиния си кросоувър

  • skoda-
  • kamiq-
  • женева 2019

След дълго подгряване на публиката Skoda най-сетне представи най-евтиния кросоувър във все по-широката си гама. Kamiq ще дебютира пред публика на автосалона в Женева, който отваря врати следващата седмица.

Името на новия модел произхожда от езика на инуитите. Думата означава нещо, с което човек се чувства удобно във всяка ситуация и има свой собствен характер.

Позициониран под компактния Karoq, Kamiq е дълъг 4 241, широк 1 793 и висок 1 531 мм при междуосие 2 651 мм. Обемът на багажника е 400 литра, но лесно може да бъде увеличен на 1 395. Освен това седалката на пасажера до шофьора се сгъва, което позволява превоза на товари с дължина 2 447 мм.

Kamiq има доста разчупено излъчване със светодиодните си "двуетажни" фарове и стоповете с форма на бумеранг. Купувачите ще могат да избират между различни модели 16-, 17- и 18-цолови джанти.

В прес рилийза чехите натъртват на простора в салона и имат пълно основание за това. Разстоянието между облегалките на предните и задната седалка е 77 см. Моделът ще се предлага с информационно-развлекателна система с 6.5-, 8.0- или 9.2-инчов екран. Срещу допълнително заплащане може да се поръча 10.25-инчов цифров приборен панел.

Материалите в интериора изглеждат качествени, има дори амбиентно осветление в три цвята. Сред екстрите има отопляем волан, седалки и предно стъкло.

Въпреки суровия мъжкарски вид Kamiq ще се предлага само с предно предаване. Базовата версия ще се оборудва с 1.0-литров бензинов двигател с мощност 115 к.с. и въртящ момент 200 Нм, съчетан с шестстепенна скоростна кутия с ръчно превключване или със седемстепенен робот DSG (опция).

По-енергичните водачи вероятно ще предпочетат 1.5-литровия TSI (150 к.с./250 Нм) с активно управление на цилиндрите и същия избор от трансмисии. За любителите на дизела е предвиден 1.6-литров TDI със 115 коня и 250 Нютонметра.

Успех в България най-вероятно ще има версията на метан G-TEC. Тя ще бъде снабдена с 1.0-литров мотор, който развива 90 к.с. и 160 Нм.

Списъкът с екстрите включва активно окачване Sport Chassis Control с регулируеми амортисьори, занижен с 10 мм клиренс и четири работни режима - Normal, Eco, Sport и Individual. Системите за предотвратяване на челен удар и контрол на движението в лентата влизат в серийното оборудване, но за адаптивния круиз контрол, паркинг асистента и други по-засукани функции ще трябва да се доплаща.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Rukaisho

    29 13 Отговор
    Доста е хубав нали
  • 2 Гост

    72 18 Отговор
    Кросоувър само с предно и 1,0 литра мотор??? Изджендърясването тече със страшна сила.
  • 3 гербав чиновник

    54 4 Отговор
    ЕФтин, еФтин, колко да е еФтин? Не видях цена.
  • 4 Random

    17 7 Отговор
    По-добре Октавия Скаут.

    Коментиран от #16

  • 5 Джуган

    30 3 Отговор
    Не пише цена, значи не е много евтин
  • 6 Кирка в капака

    24 8 Отговор
    Какво му е кросоверското на това височко комби с предно, като едва ли ще може да се качи на високия бордюр на ул. Шейново?

    Коментиран от #12

  • 7 Borislav Popov

    21 10 Отговор
    Тоя паркетник ще е само за почистен асфалт. Вместо толкова много джунджурии - да го бяха направили с двойно. А то иначе мяза на Голф крос. Явно от фирмата майка пак преправят стара техника.
  • 8 чепа

    10 15 Отговор
    прилича на онова недоразумение ситроен кактус
  • 9 kjl

    13 10 Отговор
    Браво на чехите! Чудесна е!
  • 10 Boxer

    14 4 Отговор
    Това е добро семейно автомобилче, за 4 човека с багажче , за кратки пътувания или за града - става. С фасона отпред ще се свикне. Пластмасовите препазители излизащи от вратите, ще са първото нещо което ще се счупи . Капачето на резервоара се надявам да се заключва. За качеството на материалите от интериора , ще се познае по миризмата , т.е. ако вони гадно на пластмаса , значи не са качествени. Клиентите ще имат думата.
  • 11 Абе

    13 8 Отговор
    Хубава е ама за мен не е никъв кросоувър щом няма 4х4 пък и ще е 30к евро сиг по добре Субаро което насира бая паркетни СУВ та. Успех на ваг и заблудените им фенове :)
  • 12 Random

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "Кирка в капака":

    Кросовер/сув == паркетник.
  • 13 Бай Цвятко

    7 6 Отговор
    Citroen,Peugeot и Renault трябва да ги осъдят за кражба.Едните за фарове и табло/С,Р/, другите за волан,тапицерия,централна конзола и интериорна подсветка/R/. и таблетчето и то... няма кво, успешни продажби желая
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Алонсо

    12 2 Отговор
    Това е реалният наследник на Йети, но вече без 4х4. Сигурно ще е леко по- добро, като усещане за качество в сравнение с новия Дъстър/ който е със съвсем нов интериор и с 50% по- добре обезшумен/, но за да си го купиш, ще трябва с екстрите да е на цената на Дъстър с 4х4, което най - вероятно няма да се случи. В момента Сеат Арона, което според мен е почти едно към едно , във второто ниво на оборудване струва около 36 хил. Тоя Камик и той ще е там някъде, срещу това ще получиш бенз. Мотор а предно, с някоя друга екстра плюс таблет на таблото. Дизел с всипки екстри ще е над 40 хил на 100 %, да не е даже около 50 хил. А Дъстър с всички екстри с 4х4, с камери, асистенти е макс 40 хил., а можеш за около 30 хил да вземеш 4х4 дизел с базови екстри, като климатик, музика, ел.стъкла и огледала. Тоя Камик без 4х4 ще ги купуват нормални жени, които са достатъчно интелигентни, за да не си купят 5,год. Ауди БМВ и Мерцедес, не за друго, а за да са спокойни, че карат нова кола в гаранция, без риск от скъпи ремонти.
  • 16 123

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Хе, хе. А още по-добре Кодиак RS, нали?
  • 17 123

    10 8 Отговор
    Тоа па, французите с тяхната интериорна и екстериорна грозота да претендират нещо спрямо изчистения дизайн на Шкода. Едва ли.
  • 18 Жълта кола

    9 1 Отговор
    Ко и има на колицата.Не се косете толкоз и без туй догодина ще излезе нов модел.На тез коли сега ако им махнеш емблемата никой не може да познае марката ако ще и най големия познавач да е.Двигател от Фолкваген, кутия от Фиат ,фарове от Пежо и тн.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Камик

    6 2 Отговор
    Какво остава след Шкода Камик , след среща с танк. Шкода Песък.
  • 21 УМЕН

    8 4 Отговор
    Значително по-добра, красива, здрава, надеждна и евтина от БМВ Х3. Няколко класи отгоре по всички параметри. Браво на чехите!

    Коментиран от #23

  • 22 шофьор

    6 0 Отговор
    Шкода Фабия комби върши същата работа, разбира се, без глезотиите.
  • 23 Гост

    8 4 Отговор

    До коментар #21 от "УМЕН":

    Я ходи се прегледай. Къде си тръгнал да сравняваш коли различни класове? Х3 има двигател с 510 к.с. и доста добро 4х4, а тази Шкода е с 115 к.с. и само предно. Ти явно толкова разбираш от коли и си воден от сляп хейт само.
  • 24 Уии

    8 0 Отговор
    Пон е да бяха сложили 4х4 на по мощния бензинов двигател, иначе си е лека кола с 2-см по висока. На метан 1000 куб. 90 к.с., как ще върви това с 4 човека и багаж в багажника