Преди малко повече от три седмици Daimler намали финансовите си очаквания за настоящата година поради нарастващите разходи за справяне с дизеловата афера и обяви, че оперативният резултат през 2019-та няма да бъде по-висок, отколкото през 2018-та, както бе планирано.
В петък обаче концернът изненадващо заяви, че сега групата очаква EBIT (печалба преди лихви и данъци), който е доста под миналогодишния. Според предварителните данни от Daimler ще отчете оперативна загубата от 1.6 милиарда евро. През 2018-та концернът е постигнал печалба преди лихви и данъци от 11.1 милиарда евро и краен резултат от 7.6 милиарда евро.
За разглезената откъм успехи и приходи група това е вече четвъртото предупреждение за по-ниска печалба в рамките на една година.
Причини за очакваната загубата в размер на милиарди:
Еърбеговете Takata
Като първа причина за лошия резултат, концерна посочва удълженото изтегляне на въздушните възглавници Takata. Поради това са били заделени с около 1 милиард евро повече провизии.
Дизелгейт
Новата оценка на последиците и ефектите на съдебните дела и мерките, свързани с дизеловия скандал, са довели до увеличение на очакваните разходи с около 1.6 милиарда евро.
Вановете на Mercedes
В допълнение вановете Mercedes-Benz имат отрицателно въздействие върху приходите на Daimler в размер на 0.5 милиарда евро през второто тримесечие.
Освен това от Daimler обясняват, че забавянето в увеличаването на производството на автомобили е намалило силно наличността на превозните средства. Също така ръстът на автомобилните пазари е по-нисък от очакваното. Последиците от всички тези събития са красноречиви - за една седмица акциите на Daimler отчитат спад от 5.66%.
Продажбите на Mercedes-Benz падат
През първите 6 месеца глобално основната марка на автоконцерна Mercedes-Benz е доставила 1 134 729 коли. Това представлява намаление от 4.6% в сравнение с предходната година.
Европа
В Европа Mercedes-Benz e продал 457 595 превозни средства (-4,0%), докато на немския пазар продажбите през първата половина на годината възлизат на 147 351 автомобила (-2.7%).
Азия
В Азия щутгартският концерн е продал общо 478 254 превозни средства, което представлява спад от 3.1%. На основния си пазар - Китай, компанията е увеличила продажбите си през първите шест месеца с 1.3% до 344 657 коли.
САЩ
За първата половина на годината в САЩ Mercedes-Benz са продали 147 396 автомобила (-7.2%).