15 Юли, 2019 11:30 20 305 39

Mercedes-Benz в криза

  • daimler-
  • mercedes-benz

Преди малко повече от три седмици Daimler намали финансовите си очаквания за настоящата година поради нарастващите разходи за справяне с дизеловата афера и обяви, че оперативният резултат през 2019-та няма да бъде по-висок, отколкото през 2018-та, както бе планирано.


В петък обаче концернът изненадващо заяви, че сега групата очаква EBIT (печалба преди лихви и данъци), който е доста под миналогодишния. Според предварителните данни от Daimler ще отчете оперативна загубата от 1.6 милиарда евро. През 2018-та концернът е постигнал печалба преди лихви и данъци от 11.1 милиарда евро и краен резултат от 7.6 милиарда евро.


За разглезената откъм успехи и приходи група това е вече четвъртото предупреждение за по-ниска печалба в рамките на една година.


Причини за очакваната загубата в размер на милиарди:


Еърбеговете Takata
Като първа причина за лошия резултат, концерна посочва удълженото изтегляне на въздушните възглавници Takata. Поради това са били заделени с около 1 милиард евро повече провизии.

Дизелгейт
Новата оценка на последиците и ефектите на съдебните дела и мерките, свързани с дизеловия скандал, са довели до увеличение на очакваните разходи с около 1.6 милиарда евро.

Вановете на Mercedes
В допълнение вановете Mercedes-Benz имат отрицателно въздействие върху приходите на Daimler в размер на 0.5 милиарда евро през второто тримесечие.

Освен това от Daimler обясняват, че забавянето в увеличаването на производството на автомобили е намалило силно наличността на превозните средства. Също така ръстът на автомобилните пазари е по-нисък от очакваното. Последиците от всички тези събития са красноречиви - за една седмица акциите на Daimler отчитат спад от 5.66%.

Продажбите на Mercedes-Benz падат


През първите 6 месеца глобално основната марка на автоконцерна Mercedes-Benz е доставила 1 134 729 коли. Това представлява намаление от 4.6% в сравнение с предходната година.


Европа
В Европа Mercedes-Benz e продал 457 595 превозни средства (-4,0%), докато на немския пазар продажбите през първата половина на годината възлизат на 147 351 автомобила (-2.7%).


Азия
В Азия щутгартският концерн е продал общо 478 254 превозни средства, което представлява спад от 3.1%. На основния си пазар - Китай, компанията е увеличила продажбите си през първите шест месеца с 1.3% до 344 657 коли.


САЩ
За първата половина на годината в САЩ Mercedes-Benz са продали 147 396 автомобила (-7.2%).


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПознавамЕдин

    83 5 Отговор
    Познавам един магьосник, който може да отиде да им обясни, че ако си направят завод в България ще цъфнат и ще вържат ... и тъй като е авторитет - те ще го послушат мигновенно.
  • 2 777

    74 16 Отговор
    От години Мерцедес се движи по инерция !

    Коментиран от #3, #6

  • 3 НеМерцедесГермания

    73 19 Отговор

    До коментар #2 от "777":

    Не Мерцедес ... цяла Германия върви по една инерция.... а посоката 80 години се упралвява от САЩ. Икономиката на Германия е основата на едно нищо, който не е живял и виждал какво се произвежда там ... не знае че те са луксозните производители на безмислени неща ... има много добавена стойност и просто наводняват света ... който има пари взема немско, заради една идея по-добро качество. Само дето тази една идея е примерно 10%, а цената е 200-300% отгоре.... така че този модел вече не може да се управлява по инерция... инерцията намалява всяка година, те затова искат да заграбват нови членове на ЕС, за да я продължават инерцията поне още малко.
  • 4 дрън

    77 30 Отговор
    За сметка на това в България,AMG-бараките са мечтата на комплексарите.Колкото повече мотора трещи,толкова наш Ганьо е по-щастлив!
  • 5 Така е

    50 8 Отговор
    Това се случва, когато почиваш на стари лаври, а управленският ти екип е посредствен.
  • 6 Хайл

    12 5 Отговор

    До коментар #2 от "777":

    И то надолу
  • 7 Фен

    26 18 Отговор
    Mercedes,Renault,Nissan, Dacia-1,5dci и 1, Мерцедес отдавна не е това,което бе...Dacia dokker с емблема на Мерцедес,що е то?

    Коментиран от #9

  • 8 VAG

    13 58 Отговор
    Само VAG са N:1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #15, #17

  • 9 Хайл

    18 14 Отговор

    До коментар #7 от "Фен":

    Или нисан навара с мерцедесова емблема

    Коментиран от #18

  • 10 Иво

    14 15 Отговор
    Май за коментиращите по - долу гроздето е кисело????????
  • 11 АзАз

    46 5 Отговор
    Вероятно си имат доста причини за лошите продажби, но аз искам да споделя моя горчив опит с фирмата. От известно време искам да си взема нова Е-Класа и съответно реших да отида на тестдрайв. Свързах се по телефона с представителството и ме пренасочиха към някакъв брокер, който през цялото време ми говореше на Ти все едно съм му копал на лозето. На уречения ден след 15 минути закъснение идва някакъв младеж с вид на квартален бияч по къси гащи и тениска и ме води до тестовата кола. Дава ми ключовете и ми вика "Карай". Никакви обяснения, как да запаля автомобила, как да включа на скорост (на Мерцедес лоста е на волана), нищо. Аз се бях подготвил предварително, но това е нелепо да не ти кажат 2 - 3 обяснителни неща. Съответно по време на теста аз му задавах въпроси и той на повечето не знаеше отговора. Нито с колко турбини им е дизеловия 220 d двигател, нито каква е цената на някои нормални екстри, като въздушно окачване и Head Up дисплей. Освен това през повечето време коментираше със следното "Ееее, ама това е Мерцедес", с тон все едно е космически кораб. След 15 минути ми каза "Ай обръщай, щото съм се уговорил за друг тестдрайв"... Накрая, когато му казах, че приблизителната сума, която мога да отделя за нова кола е към 140 хиляди ми вика, че тея пари не ми стигат за нова Е класа и да се насоча към друг модел (базовата цена на тази, която искам е 92 хил.)
    Та така приключи неприятното изживяване. Да не споменавам факта, че самия автомобил, който тествах беш

    Коментиран от #21

  • 12 Антон

    15 24 Отговор
    Като не ви стигат паричките, защо гледате Мерцедес? Разбрах, че те са най - гадните и гразните коли ама били скъпи!
  • 13 гост

    15 26 Отговор
    Тесла мачка наред, премиумите са в криза

    Коментиран от #14, #28

  • 14 Тото

    15 18 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    По гадна тесла от tesla нЕма след час возене ме болеше главата все едно съм изпил всичкото уиски на цар киро.

    Коментиран от #35

  • 15 Toto

    14 6 Отговор

    До коментар #8 от "VAG":

    Вземи се скрий с тази волска вагина мразя масларки
  • 16 дддддддддддддд

    19 1 Отговор
    И в България сме в криза, ама някой интересува ли го?
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Мерцедес

    6 12 Отговор

    До коментар #9 от "Хайл":

    Х350 d 4MATIK е с двигател на Мерцедес ОМ642, серийно се предлага с предавателна кутия 7G-TRONIC PLUS, 190квт/258к.с., работен обем 2 987куб.см., въртящ момент 550 см.Това е 100% Мерцедес!!!

    Коментиран от #20

  • 19 123

    10 13 Отговор
    Робуват на петрола! Тесла ще им види сметката лека полека.
  • 20 Е500

    12 4 Отговор

    До коментар #18 от "Мерцедес":

    Сменяй дилъра брачед
  • 21 mda

    14 2 Отговор

    До коментар #11 от "АзАз":

    В България няма ОФИЦИАЛЕН представител на марката. Ако звъннеш в централата на Мерцедес в Щутгард те пращат в Атина.
  • 22 Шампиона

    19 3 Отговор
    Аз съм горд собственик на стар Мерц от далечната 2000 година.Наистина съм крайно доволен от автомобила ми от към техническо състояние, но след тази година нивото на Мерцедес, особено при дизелите падна под това на конкурентите й..Не мога да разбера, как ще сложиш в Мерцедес двигател на Рено..Това е недопустимо...Тръгнах да си купувам по-нов модел от моя и се поинтересувах, кой какви проблеми има и направо се отказах..Честно казано не знам каква кола да си купя след 2005 година...Мерцедес направиха края на миналия век и след това тотално сраха на метеното..Купуваш си нов Мерц, изтича му гаранцията и хвърли или двигател, или скорости..А си дал 2 чанти с пари..Нямам думи..!

    Коментиран от #24

  • 23 Toto

    17 2 Отговор
    незнам баце, аз си карам 124иата и съм 6! Това нема чупене, 300Д- само турбинката му рециклирах един път и тава е
  • 24 МSux

    7 4 Отговор

    До коментар #22 от "Шампиона":

    Пълни глупости говориш, стига чете хейтърските коментари на децата. Карам Е клас 2005та година Е220 - колата е на 322хил километра (бакшишите и въртят по 800-1млн километра без сериозни ремонти) Тая кола ако я държа в гараж и я обслужвам на време ще ме надживее, особено както и въртя по 15хиляди на година - смятай до 1млн. Гледай само да не си купиш Такси с върнат километраж, че тогава това ще е най-гадната марка.
    p.s.
    Не съм правил нищо по автомобила , 7 лева съм дал за крушка, я ми обясни за гадните Мерцедеси???

    Коментиран от #25

  • 25 BMW M4

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "МSux":

    И спиш в лявата лента на магистралата със 120
  • 26 Българин

    10 3 Отговор
    Я направете статия колко време трябва да работиш и да пестиш с минимална работна заплата да речем или 800-900лв на месец примерно за да можеш да си купиш мерцедес от балканстар
  • 27 Хаха

    8 4 Отговор
    Вие всички тука сте малоумни български комплексирани хейтъри
  • 28 Мерцедес

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Тоз пък те имат ли 100000 коли продадени досега
  • 29 Кико

    7 4 Отговор
    До живях да чуя, българин да дава акъл на немеца! Въпрос:кога е открит първият университет в Германия, и България? Не се прави на умен, защото изпросряваш още повече!
  • 30 гощо

    6 6 Отговор
    Не знам дали са в криза ама да се стЕгат в кръста,че последните 15г са страшни трошляци!
  • 31 МБ 190 дизел

    8 3 Отговор
    Здравейте, карам дизелов Мерцедес 190 от далечната 1986-та година и мога да ви кажа, че според мен това е най-здравата кола на всички времена! Колата вози комфортно, изключително маневрена и лесна за управление е, върви прилично, харчи малко, поддръжката е евтина, части за нея бол и на ниски цени. Ако можеше да си купя чисто нова такава от завода, бих го направил веднага, но за съжаление вече не се произвеждат такива автомобили отдавна. 190-ката е невероятно надеждна, непретенциозна и здрава кола. Говорим за златните години на Мерцедес - 80-те и докъм средата на 90-те. С появата на "очиларките" и "ц" класите нещата започнаха да отиват в друга посока и качество постепенно започна да спада с всяка изминала година. Все пак за мен Бенцът си остава най-добрата и сполучлива марка! Поздрави на всички мерцедесаджии! :)
  • 32 Патриот

    5 0 Отговор
    В ерата на 190 и 124 не бяха в криза.
    Ако прочетем статията внимателно ще разберем следното:
    1. Не намаля печалбата
    2. Не намаля продажба
    3. Намаля РЪСТА НА ПЕЧАЛБАТА.
    т.е намаля увеличението на печалбата. Искат да лапат повече.

    Между другото се радвам, че има още някой разбрал защо влязохме в ЕС -номер 3.
    Номер 11, преди време бях на тестдрайв на Мерцедес. Мерцедес се оказа марка, която има отлични сервизи. Какво повече за пишем?
    Това беше основното преимущество.
    До колко е вярно и до колко не незнам, но е било по-евтино да отидеш да си купиш чисто-нов автомобил от Германия, от колкото от нашите представители на марката.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 ПЕНКО

    1 0 Отговор
    ПРЕЗ 1955 г. "МЕРЦЕДЕС -БЕНЦ" ИЗПАДА В СЕРИОЗНА КРИЗА ЗА ЕЛЕКТРОЛИТНА МЕД !!!! НЯКОЙ Е ИНФОРМИРАЛ ТОГАВАШНИЯ НИ ВОЖД -ВЪЛКО ЧЕРВЕНКОВ И ТОЙ РАЗПОРЕДИЛ- ИЗПРАЩАНЕ НА ПОМОЩ !!! НЕ СЪМ СИГУРЕН ЗА БРОЙКАТА ЖП ВАГОНИ С ЕЛ.МЕД ЗА МЕРЦЕДЕС ,НО ОТ ТОГАВА СМЕ В ПРЕКРАСНИ ОТНОШЕНИЯ ...И ПАРТОКРАТИТЕ И ЛАЙНОКРАТИТЕ СА ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНИ ОТ КОНЦЕРНА !!!!!!!!!
  • 35 Някъв бг live от YouTube

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Тото":

    Аве брато!! Как ще те боли глава от електромобил, ти сигурно си се возил/карал по български пътища затова те е боляла главата
  • 36 Прост

    3 0 Отговор
    Немога да разбера, защо всички много милиардни компании закъсват?!?
    Те просто трябва да четат българските корифеи и ще разберат какво да правят!!!
    Bulgarians is the best!!!!
  • 37 ДОКО

    0 0 Отговор
    ЕМИ ДА ВРЕМЕ Е ДА ФАЛИРАТ ..МЕРЦЕДЕЦИ КУПУВАТ САМО НЕКОИ ПИЧОВЕ ОТ БАНКЯ И ОБКРЪЖЕНИЕ..
  • 38 Plameni

    0 0 Отговор
    Последните пет години всяка беше по -добра от предходната за Mercedes, нормално е и да има спад след рекордните по продажби години. Да не забравяме ,че последните години са лидер по продажби при премиум автомобилите
  • 39 Мартин

    2 0 Отговор
    Ой ой горкичките - живи да ги оплачеш!