По-рано тази седмица автопроизводителите Ford и Volkswagen обявиха своето сътрудничество, което ще покрива редица области, включително автономно шофиране и разработването на електрически превозни средства. Според сделката американският концерн ще произвежда своите електромобили, използвайки изцяло платформата MEB на VW. От Волфсбург пък са се съгласили да инвестират 2,6 млрд. долара в Argo AI, подразделението на Ford за автономно шофиране.
Volkswagen залагат много на своята платформа MEB. Тя трябва да дава на електромобилите същите възможност, които другата платформа на компанията MQB, предоставя на автомобилите с вътрешно горене. Общото между двете е, че са модулни и достатъчно гъвкави, за да обхванат редица различни типове превозни средства, като същевременно гарантират, че има достатъчно повтарящи се елементи, което значително намалява разходите за реконструкцията и произвеждането им.
Между 2019-та и 2023-та платформата MEB ще бъде използвана в автомобилните не само на VW, но и на другите дъщерни марки на групата, включително Audi, SEAT, Skoda и още. Ford, на свой ред, ще бъде първият автоконцерн извън Volkswagen Group, който ще оборудва електромобилите си с MEB. Автопроизводителите уточняват, че за момента има конкретни планове само за един модел, но разширяването на сътрудничеството е много вероятно. Така, в продължение на 6 години, Ford планира да достави повече от 600 000 автомобила на европейския пазар, базирани върху платформата MEB.
От друга страна Volkswagen ще инвестира 2,6 млрд. долара в отдела на американския автоконцерн за автономно шофиране Argo AI. Според споразумението от Волфсбург ще трансформират подразделението си Autonomous Intelligent Driving (AID), което е оценено на 1,6 млрд. долара, в новата европейска централа на Argo. Така отдела ще има над 700 служители по света. Останалата част от инвестицията - 1 млрд. долара ще бъде извършена под формата на пряко финансиране.
През следващите три години VW ще купи половината акции на Argo AI за 500 млн. долара, като така двата концерна ще станат равноправни собственици в компанията, развиваща система за автономно шофиране от Ниво 4. По този начин стойността на компанията ще се повиши до 7 млрд. долара.