По-рано тази седмица автопроизводителите Ford и Volkswagen обявиха своето сътрудничество, което ще покрива редица области, включително автономно шофиране и разработването на електрически превозни средства. Според сделката американският концерн ще произвежда своите електромобили, използвайки изцяло платформата MEB на VW. От Волфсбург пък са се съгласили да инвестират 2,6 млрд. долара в Argo AI, подразделението на Ford за автономно шофиране.
Volkswagen залагат много на своята платформа MEB. Тя трябва да дава на електромобилите същите възможност, които другата платформа на компанията MQB, предоставя на автомобилите с вътрешно горене. Общото между двете е, че са модулни и достатъчно гъвкави, за да обхванат редица различни типове превозни средства, като същевременно гарантират, че има достатъчно повтарящи се елементи, което значително намалява разходите за реконструкцията и произвеждането им.
Между 2019-та и 2023-та платформата MEB ще бъде използвана в автомобилните не само на VW, но и на другите дъщерни марки на групата, включително Audi, SEAT, Skoda и още. Ford, на свой ред, ще бъде първият автоконцерн извън Volkswagen Group, който ще оборудва електромобилите си с MEB. Автопроизводителите уточняват, че за момента има конкретни планове само за един модел, но разширяването на сътрудничеството е много вероятно. Така, в продължение на 6 години, Ford планира да достави повече от 600 000 автомобила на европейския пазар, базирани върху платформата MEB.
От друга страна Volkswagen ще инвестира 2,6 млрд. долара в отдела на американския автоконцерн за автономно шофиране Argo AI. Според споразумението от Волфсбург ще трансформират подразделението си Autonomous Intelligent Driving (AID), което е оценено на 1,6 млрд. долара, в новата европейска централа на Argo. Така отдела ще има над 700 служители по света. Останалата част от инвестицията - 1 млрд. долара ще бъде извършена под формата на пряко финансиране.
През следващите три години VW ще купи половината акции на Argo AI за 500 млн. долара, като така двата концерна ще станат равноправни собственици в компанията, развиваща система за автономно шофиране от Ниво 4. По този начин стойността на компанията ще се повиши до 7 млрд. долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #8
12:06 19.07.2019
2 gost
12:22 19.07.2019
3 Рьоне Артоа
Коментиран от #5, #11
12:27 19.07.2019
4 Като сте избрали за вожд кратуна....
12:32 19.07.2019
5 Диамантената ръка
До коментар #3 от "Рьоне Артоа":
Да не се окаже в Румъния накрая, че там правят Форд13:25 19.07.2019
6 гецо
Коментиран от #14
13:46 19.07.2019
7 456
14:39 19.07.2019
8 Гост от чужбина
До коментар #1 от "сектант":
Ми то вече има казват се Докер и Ситан, а Витото е също с двигател 1,5 на Рено.14:40 19.07.2019
9 Бай Оня
Коментиран от #13
16:10 19.07.2019
10 Бай Оня
Коментиран от #15, #16
17:00 19.07.2019
11 селянин 1
До коментар #3 от "Рьоне Артоа":
Смени си аптеката,камион на 2019 год..,,Ford Trucks F-MAX,,се прави в Турция..а Ford Otosan,вече имат три завода в Йеникьой..17:12 19.07.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 МSux
До коментар #9 от "Бай Оня":
Имам бусове Форд и Vw. Фордовете не знаят какво е ремонт с vw имам много ядове. Повече не гледам нищо друго освен Ford , ти си карай vw-тата :)20:05 19.07.2019
14 АLFA Q 4
До коментар #6 от "гецо":
А ДАНО АМА НАДАЛИТЕ ТАКА СА СИ ПРОЕКТИРАНИ
ДА СА ПРОБЛЕМ И.. А МОЖЕ БИ ТОЛКО СИ МОГАТ
21:20 19.07.2019
15 АLFA Q 4
До коментар #10 от "Бай Оня":
НЕ БЕ ТЪПЧООПИТВАТ СЕ ДА СИ УМИЯТ ОЧИТЕ.
БАЯ ПОЗАКЪСАХА ВСИЧКИ НЕМСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ. И ЗАТОВА СЕ НАПЪВАТ
21:22 19.07.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Факт!
Коментиран от #18
10:32 20.07.2019
18 Гошо
До коментар #17 от "Факт!":
Пред фалит, пък са на първо място по продажби. Да не забравяме и качеството на VAG, което е на топ ниво.12:39 20.07.2019
19 bmw
13:03 20.07.2019