Отидете към основна версия

5 221 21

Audi ще запази петцилиндровия турбо двигател

  • audi

Audi доминираше на международните награди за двигател на годината в класа от 2.0 до 2.5-литрови агрегати за девет последователни години, преди да бъде победен през 2019-та от четирицилиндровия опозитен 2,5-литров мотор на Porsche, захранващ Boxster S и Cayman S. В случай, че сте фенове на петте цилиндъра да Audi, ще се радвате да чуете, че въпреки тенденцията към по-малък обем, емблематичният двигател няма да бъде премахнат.


Притеснението идваше от там, че по-строгите регулации за отделяне на вредни емисии като предстоящите Евро 7, ще принудят автоконцерна от Инголщат да убие 2,5-литровия петцилиндров агрегат, за да го замени с по-малък 2,0-литров четирицилиндров, но това няма да се случи в близкото бъдеще. Разкритието е направено от управляващия директор на Audi Sport Оливър Хофман в интервю за австралийското списание WhichCar.


Той допълни с увереност, че моторът ще бъде напълно съобразен с по-строгите регулации, благодарение на много добрата концепция, която неговата дивизия разработва, за достигане на тези стандарти. Тези твърдения бяха потвърдени и от продуктовия мениджър на Audi Sport Анет Мьолхоф, която спомена, че 2.5-литровият двигател представлява най-голямото предимство на автомобили като RS3 и TT RS.


От Инголщат съобщиха, че са работили върху това, двигателят да отговаря на по-строгите правила за отделяне на вредни емисии около година, за да се уверят, че ще могат да го инсталират в автомобили от следващо поколение. С агрегатът ще бъдат оборудвани не само обичайните RS3 Sportback и RS3 Sedan, но също RS Q3 и новият RS Q3 Sportback.


Един от начините за постигане на по-строги норми за отделяне на вредни емисии е електрифицирането на 2,5-литровия петцилиндров двигател чрез внедряване на мека хибридна система, докато технологията за деактивиране на цилиндри също се представя като възможност.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 9 гласа.

Свързани новини