28 Юли, 2019 12:00 5 142 21

Audi ще запази петцилиндровия турбо двигател

  • audi

Audi доминираше на международните награди за двигател на годината в класа от 2.0 до 2.5-литрови агрегати за девет последователни години, преди да бъде победен през 2019-та от четирицилиндровия опозитен 2,5-литров мотор на Porsche, захранващ Boxster S и Cayman S. В случай, че сте фенове на петте цилиндъра да Audi, ще се радвате да чуете, че въпреки тенденцията към по-малък обем, емблематичният двигател няма да бъде премахнат.


Притеснението идваше от там, че по-строгите регулации за отделяне на вредни емисии като предстоящите Евро 7, ще принудят автоконцерна от Инголщат да убие 2,5-литровия петцилиндров агрегат, за да го замени с по-малък 2,0-литров четирицилиндров, но това няма да се случи в близкото бъдеще. Разкритието е направено от управляващия директор на Audi Sport Оливър Хофман в интервю за австралийското списание WhichCar.


Той допълни с увереност, че моторът ще бъде напълно съобразен с по-строгите регулации, благодарение на много добрата концепция, която неговата дивизия разработва, за достигане на тези стандарти. Тези твърдения бяха потвърдени и от продуктовия мениджър на Audi Sport Анет Мьолхоф, която спомена, че 2.5-литровият двигател представлява най-голямото предимство на автомобили като RS3 и TT RS.


От Инголщат съобщиха, че са работили върху това, двигателят да отговаря на по-строгите правила за отделяне на вредни емисии около година, за да се уверят, че ще могат да го инсталират в автомобили от следващо поколение. С агрегатът ще бъдат оборудвани не само обичайните RS3 Sportback и RS3 Sedan, но също RS Q3 и новият RS Q3 Sportback.


Един от начините за постигане на по-строги норми за отделяне на вредни емисии е електрифицирането на 2,5-литровия петцилиндров двигател чрез внедряване на мека хибридна система, докато технологията за деактивиране на цилиндри също се представя като възможност.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 HUAWEI

    18 8 Отговор
    Всичко добре, само като прочетох за електрифициране и ми се заповръща.
  • 2 Безинтересно

    13 6 Отговор
    Местя го от единия крачол в другия
  • 3 onq s konq

    10 22 Отговор
    НИКОГА не бих си купил кола с ТЕК БРОЙ ЦИЛИНДРИ,нито пък с МНОГО КОНЕ,ИЗКАРАНИ ОТ МАЛЪК ОБЕМ на двигатела.И не говоря за покупка на нов автомобил,а по Принцип.

    Коментиран от #13

  • 4 Ауди 100 ц4

    21 1 Отговор
    Преди 14 години имах Ауди 100 2.3Е от 1992-ра.Двигателя беше 5 цилиндров и боботеше много внушително но харчеше много и динамиката му се усещаше единствено на магистралата.Веднъж жена ми беше спукала водно съединение и го беше прегряла до степен да угасне без капка вода.Бях изумен когато налях вода и запали отново и до ден днешен се чудя как след това го карахме още много без това прегряване да му се беше отразило.

    Коментиран от #5, #9, #12

  • 5 20V turbo

    17 4 Отговор

    До коментар #4 от "Ауди 100 ц4":

    Не се чуди това най здравия и балансиран мотор
  • 6 Бай Оня

    1 9 Отговор
    Пусни си Тубата и написи Ауди ТТРС вс Нисан ГТР на Топ Гиър усили звука и чуй как звучи малкия V 10 който дори заглуши дори ГТРа .Угаси лампата и се хвани за лоста ......
  • 7 Стига ве

    4 4 Отговор
    Този двигател е чисто бижу в Росия отдавна има на ст.3 около 800коня на сток мотор.А звука който има просто миниатюрно V10 от Ламбо и Р8 ...На ТТРС от Топ Гиър го засякоха за 3.49с до 100 !!!!2.5мотор само докъде стигат инжинерно автомобилите!!!!!
  • 8 Ввв

    9 1 Отговор
    Евро 7,20,30,а междувременно половината свят чади като луд,супер
  • 9 Хайл

    15 4 Отговор

    До коментар #4 от "Ауди 100 ц4":

    Тогава се правеха двигатели,сега са консумативи.сега загрее ли чайника и хвърляш всичко до задния мост включително
  • 10 ТРОШЛИВИТЕ ДВИГАТЕЛИ НА АУДИ

    11 5 Отговор
    БЯХА ЗДРАВИ И НАДЕЖНИ...НО БЯХА...А СЕГА НЕ МЕРСИ..
  • 11 факт

    8 2 Отговор
    Не може да се прави сравнение със стария петак на ауди и сегашните петцилиндрови.Новите мотори са пълни боклуци!Само електроника и яки проблеми!
  • 12 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ауди 100 ц4":

    Всяко нещо си има цена. Сегашните 2,5 вадят 3-4 пъти по-голяма мощност и е нормално да сдават багажа по-рано. Който иска 300-400 к.с. си бърка по-дълбоко в джоба. Който иска надежден 2,3 си кара АУДИ 100 от 1992 г. с 130 к.с.

    Коментиран от #18

  • 13 Аууу

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    смотаният кон се изказа.Карай си понито което е едноцилидрово.

    Коментиран от #14

  • 14 onq s konq

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "Аууу":

    Нямам едноцилиндрово пони.Имам 6-цилиндров змей
  • 15 гост

    1 10 Отговор
    С навлизането на Тесла на пазара, до няколко години дрънгели те Ауди, Мерцедес и БМВ ще са фалирали!!!!!!! 0-100 км за 2.5 секунди!!!!!!!!

    Коментиран от #19

  • 16 Един

    0 0 Отговор
    Само 5 ли ? Е може да са 6, или 7, а защо не 9 или 11! Перфектно се балансират! Т'ва да знаете к'ъф кеф е! Караш нещо дето никъде го няма! (....тя простотията ходи по хората - не по гората!)
  • 17 Джуган

    2 0 Отговор
    Аз знам за автомобилни двигатели с 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12 и 16 цилиндъра. Някой да е чувал за други?
  • 18 яъихгуигг

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    И не ръждясва!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "мнение":

    Смъркай белото и си вярвай
  • 21 гост

    0 1 Отговор
    Това е възможно най-доброто постижение на Ауди, не трябва да го спират дори ако всички други вече са електрички. А за двигателят на Порше журналистите казват, че е пълна издънка и има характер като на ФВ костенурка, а не на спортна машина от Порше.