Напоследък усилено се твърди, че бъдещето в автомобилния свят е на електромобилите. Автомобилните производители се надпреварват да създават ярки концепции, автопилоти и роботи на колела, но масовите електромобили все още не са достатъчно евтини, за да се превърнат в световен фактор, който да измести колите с ДВГ.
Как се развива автомобилостроенето в тази насока можем да проследим от историята на един от най-масовите електромобили в света - Nissan Leaf. Тази кола се появява на бял свят през 2010 година, като първото поколение е оборудвано с батерия с капацитет 24 кВтч.
Този автомобил е способен да изминава с едно зареждане максимум 200 километра по японските стандарти, а по американските - 161 км. През 2017-а на бял свят се появи второто поколение на Leaf, което беше оборудвано със значително по-продуктивна батерия. Нейният капацитет е 40 кВтч.
Така автономния пробег на един от най-продаваните електромобили в света достигна 400 километра, отново измерен по японските стандарти. Сега японците започнаха да правят Leaf e+, който ще изминава 458 километра или 364 по американските замервания.
Какво следва? Ако капацитетът на батериите на този, считан за "народен" електромобил, се е увеличил 2.5 пъти за девет години, то третото поколение на Leaf би следвало да е с акумулаторен блок с капацитет от 150 кВтч.
Тогава автономният пробег може да достигне и до 1 000 километра, като това ще зависи и от напредването на технологиите в областта на батериите. Може би чак тогава скептиците ще повярват, че електромобилите имат бъдеще. А какво е вашето мнение по темата, можете да го споделите в коментарите под статията.