Миналия четвъртък Daimler заяви, че планира да сглоби 50 000 Mercedes EQC през тази година, отричайки доклад на Manager Magazin, който твърди, че автоконцернът е бил принуден да възстанови производствените си планове за 2020-а поради проблеми с доставките на акумулаторни батерии.
Според изданието, от Щутгарт са намалили целта си наполовина, а именно от около 60 000 на 30 000 бройки електрически всъдеходи. Това Manager Magazin отдава на недостиг на батерии от LG Chem. "През 2019-а Daimler искаше да продаде 25 000 EQC, но успя да сглоби само 7000 по същата причина", обяснява изданието.
От Mercedes обаче опровергаха публикацията, заявявайки, че производствените планове на концерна за 2020-а не са се променили. „Daimler планира да сглоби около 50 000 EQC през тази година“, заяви говорителят на Йорг Хове.
Стартирането на електрическия SUV бе затруднено поради производствени проблеми, включително изтеглянето през октомври, след като Daimler идентифицира потенциално дефектен болт в диференциала.
Освен това, миналата седмица немското списание Auto Bild заяви, че пускането на Mercedes EQC в Северна Америка е отложено до 2021-а, заради затруднения в сглобяването му.
Припомняме, че автопроизводителите ще бъдат изправени пред огромни глоби през следващата година, ако не успеят да намалят емисиите на въглероден двуокис на цялата си гама автомобили до заложената от ЕС цел от 95 грама на километър. За сравнение, през 2018-а Daimler имаше средна стойност на емисиите на CO2 от 130,4 грама на километър.
Ако от Mercedes не успеят да намалят тези стойности, автоконцернът ще бъде изправен пред глоба от 997 милиона евро. Това заяви PA Consulting в доклад, публикуван този месец. Ако това се случи, Daimler най-вероятно ще съкратят производството на AMG модели.
През 2018-а средните емисии на въглероден двуокис в Европейския съюз се повишиха с 1,6% до 120,4 грама на километър, когато клиентите изоставиха дизеловите автомобили и същевременно гравитираха предимно към закупуване на SUV-та. Все още не е налична статистиката за 2019-а.