Продажбите на нови автомобили в Европа паднаха със 7.4 процента през януари, след като промените в регулациите за вредни емисии на ЕС и програмите за стимулиране на потребителите засегнаха търсенето. Това съобщи Асоциацията на европейските автопроизводители (ACEA) по-рано тази седмица.
През изминалия месец регистрациите на нови автомобили намаляха до 1,135 милиона превозни средства в страните от Европейския съюз, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ). Спадът е първият за последните пет месеца и дойде след като част от продажбите, които иначе щяха да се случат през януари, бяха изтеглени за декември. Тогава регистрациите на Стария континент претърпяха ръст от 21 процента, тъй като автопроизводителите тласнаха продажбите на превозни средства с високи емисии преди новата политика на ЕС относно допустимите нива на въглероден двуокис, която увеличи данъците върху много модели, да влезе в сила.
Други допринасящи фактори включват отслабването на глобалните икономически условия и несигурността, причинена от Брекзит.
Най-голям спад сред големите автоконцерни - 19 процента , претърпя Ford. В отрицателната класация след американската компания се нареждат Renault Group с 16 процента по-малко регистрации през януари, както и PSA Group с респективно 14 процента.
Консолидираните продажби на Volkswagen Group останаха незасегнати. Porsche отчете ръст от 68 процента, Seat от 9,2 процента, а Audi от 8,5 процента. Същевременно новите регистрации на VW спаднаха с 6,4 процента, а тези на Skoda - с 2,3 процента.
Изненадващо, Toyota спря негативната си тенденцията, записвайки ръст от 10 процента. От другите азиатски автоконцерни Kia запази нивото на продажбите си, докато Hyundai претърпя спад от 3,9 процента.
Новите регистрации на Daimler намаляха с 10 процента заради Smart. Продажбите на микробранда, който става изцяло електрически, се свиха с 88 процента. Новите регистрации на BMW и Mini пък нараснаха с 3,8 процента.
Географски, продажбите на нови автомобили са спаднали с 13 процента във Франция, 7,6 процента в Испания, 7,3 процента в Германия, 7,3 процента във Великобритания и 5,9 процента в Италия.