Продажбите на нови автомобили в Европа паднаха със 7.4 процента през януари, след като промените в регулациите за вредни емисии на ЕС и програмите за стимулиране на потребителите засегнаха търсенето. Това съобщи Асоциацията на европейските автопроизводители (ACEA) по-рано тази седмица.
През изминалия месец регистрациите на нови автомобили намаляха до 1,135 милиона превозни средства в страните от Европейския съюз, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ). Спадът е първият за последните пет месеца и дойде след като част от продажбите, които иначе щяха да се случат през януари, бяха изтеглени за декември. Тогава регистрациите на Стария континент претърпяха ръст от 21 процента, тъй като автопроизводителите тласнаха продажбите на превозни средства с високи емисии преди новата политика на ЕС относно допустимите нива на въглероден двуокис, която увеличи данъците върху много модели, да влезе в сила.
Други допринасящи фактори включват отслабването на глобалните икономически условия и несигурността, причинена от Брекзит.
Най-голям спад сред големите автоконцерни - 19 процента , претърпя Ford. В отрицателната класация след американската компания се нареждат Renault Group с 16 процента по-малко регистрации през януари, както и PSA Group с респективно 14 процента.
Консолидираните продажби на Volkswagen Group останаха незасегнати. Porsche отчете ръст от 68 процента, Seat от 9,2 процента, а Audi от 8,5 процента. Същевременно новите регистрации на VW спаднаха с 6,4 процента, а тези на Skoda - с 2,3 процента.
Изненадващо, Toyota спря негативната си тенденцията, записвайки ръст от 10 процента. От другите азиатски автоконцерни Kia запази нивото на продажбите си, докато Hyundai претърпя спад от 3,9 процента.
Новите регистрации на Daimler намаляха с 10 процента заради Smart. Продажбите на микробранда, който става изцяло електрически, се свиха с 88 процента. Новите регистрации на BMW и Mini пък нараснаха с 3,8 процента.
Географски, продажбите на нови автомобили са спаднали с 13 процента във Франция, 7,6 процента в Испания, 7,3 процента в Германия, 7,3 процента във Великобритания и 5,9 процента в Италия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чудо Големо!
Коментиран от #9
12:22 22.02.2020
2 гост
Коментиран от #3, #10
12:28 22.02.2020
3 Тази година няма да е интересно
До коментар #2 от "гост":
Изчакай до средата на другата година, да видиш какво става. Тогава Тесла ще започне да продава произвежданите в Европа автомобили, които заради липсата на мита ще са по-евтини. Ако въпреки рекордните продажби на петролни автомобили, Тесла модел 3 беше на трето място по продажби за Декември в Европа, въпреки че е скъп и е седан, а седаните не са много на мода, смятай какви ще са продажбите на значително по-евтин SUV, като модел У. А като се сетя как немските производители се подиграваха на Тесла само преди 3 години, трябва да ми стане смешно, ама ми е тъжно.Коментиран от #8
12:59 22.02.2020
4 Анти-джендър
Коментиран от #6
13:02 22.02.2020
5 Бай Ганьо
Коментиран от #7
13:53 22.02.2020
6 Когато фактите говорят и джендъри мълчат
До коментар #4 от "Анти-джендър":
Колко да е капка в морето, като единственият ѝ масов модел е на трето място по продажби в Европа за Декември, който е бил най-силният месец за петролните автомобили? А Тесла дори няма представителства в повече от европейските държави. Няма и изградена зарядна инфраструктура в по-голямата част от Европа включително в България. Смятай колко ще стане тази капка, като започнат да продават повече на брой модели на още по-ниски цени и когато дори в България има десетина зарядни на Тесла, за да не трепериш дали ще стигнеш до където си тръгнал и да караш като бабичка за да пестиш заряда.14:07 22.02.2020
7 Скоро имаше статия за проучване
До коментар #5 от "Бай Ганьо":
Мъжете масово харесват АМG, но карат hyundai и Киа. Най-вероятно ще продължат да харесват AMG, но подхождайки прагматично, ще си купят електромобил при положение, че е на цената на подобен автомобил с ДВГ. А цените ще се изравнят съвсем скоро. Има-няма пет години. Разбира се в България минимум 30 години още ще се карат автомобили с ДВГ, защото някой трябва да доизноси онези, чието производство ще спре след десетина години.14:11 22.02.2020
8 Random
До коментар #3 от "Тази година няма да е интересно":
Абе вие електроджендърите май халюцинирате? Декември 2019 продажби - ВАГ - 259666, ПСА - 145665 , ФЦА - 61866, БМВ - 92707, Тесла - 24249, и това е за западна европа само(тесла е за цяла щото е друг източника, иначе за сравнение, в цяла европа фв са продали 291хил за декември само! )Коментиран от #11
15:42 22.02.2020
9 type-R
До коментар #1 от "Чудо Големо!":
Всъщност, управляващите отдавна са доказали че са късогледи шимпанзета и всички тези "мерки" (а всъщност КРАЖБИ от данъкоплатците) ще рефлектират обратно. "Екото" води до по-нездрави автомобили, което ще увеличи индустриалните отпадъци. Пропагандирането на не-ползване на автомобили от населението, докато те самите се возят в 9 тонни бронирани лимузини с разход 60/100 ще отврати хората с всичките последици върху обществения ред!15:48 22.02.2020
10 Антиелектрика
До коментар #2 от "гост":
Ти да не си открил топлата вода?Не четеш ли, че всичко това се дължи на диктатура, забрани и липса на избор?
Коментиран от #12, #15
15:55 22.02.2020
11 Гост
До коментар #8 от "Random":
Хахахахаха тя тесла продава едва няма и 1/10 от продажбите на ФВ но треперете всички че тесла мачкала хахахахаха и пак като всяка година ще сме видели какво ще ставало догодина хахахаха все същата песен и все на дъното седи тая тесла хахахахКоментиран от #13
16:29 22.02.2020
12 Гост
До коментар #10 от "Антиелектрика":
Не не не баце тя тесла сама.никой не й помага затова все още електрическите са една на 150.Ама ще видите догодина хахахаха16:32 22.02.2020
13 Японеца
До коментар #11 от "Гост":
Треперят, не треперят Тесла идва и ще взима пазарен дял! Няма масла, няма сервизно плащане, има икономия! Хибридите също настъпват!Коментиран от #14
16:37 22.02.2020
14 Гост
До коментар #13 от "Японеца":
И в редуктора ли няма масла баце. а електромотора и той ли не се охлажда с масло.17:02 22.02.2020
15 ФауВе
До коментар #10 от "Антиелектрика":
Изборът на електромобил е като изборът на БКП, едно време. Като изборът на тогавашният българин да си купи кола - или си взимаш руска или с трамвая.Коментиран от #16
17:06 22.02.2020
16 Така ли
До коментар #15 от "ФауВе":
Ами те и сега принуждават да си купуваш Евро 6 например нали? Ако нямаше санкции или глоби все още щяхме да сме на Евро 1,нали? И на всеки шофьор щеше да му е добре да кара Евро 1, защото щеше да му е евтино с части. Единствено санкциите дърпат напред, защото се принуждават да мислят ново, така върви света ако не сте разбрали. Иначе още ще сме в каменната ера.Коментиран от #17, #19
17:12 22.02.2020
17 Така ли
До коментар #16 от "Така ли":
И да допълня, че сме единствената държава в Европа, в която е по-изгодно да се кара 30 годишна кола пред една 2 годишна като замърсяването е много по-високо при старите.Коментиран от #18
17:20 22.02.2020
18 type-R
До коментар #17 от "Така ли":
Ти явно нямаш книжка. Щом нещо толкова елементарно че скоростта и силата с която се настъпва педала е истинския фактор. Евро нормите са, ще се повторя, измислици на крадливи шимпанзета. Да не говорим че с техните "норми" докараха нещата дотам че чисто нови коли да горят по 1-2/1000 масло, което е далеч по-вредно от няколко грама въглероден оксид!Коментиран от #21
18:01 22.02.2020
19 Антиелектрика
До коментар #16 от "Така ли":
Еха, да се чуди човек откъде ти хрумна тази идиотщина?!Санкциите, диктатурата и забраните на вече веднъж одобрени и пуснати в продажба неща, говори за изключителен цинизъм, наглост и простотия!
Щяхме да сме в каменната ера ако не бяха хора, които са се противопоставяли на забраните. Голяма иновация да се върнем към по-старата технология, няма що.
Само гледай да не се извърти диктатурата!
Коментиран от #20, #22, #51
18:14 22.02.2020
20 Шматко
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Всяко нещо е ново докато излезе по-ново. Не го ли разбра. След като Евро 1 замърсява повече от Евро 2 данъка трябва да е по-висок за Евро 1 така че да не е изгодно да се кара и да замърсява и така до Евро 6. Как според теб ще се премине на нови коли, ако е по-евтино на старите? Разбирач. Нали за това у нас се кара със стари коли и кой диша мръсния въздух.Коментиран от #23, #36
19:22 22.02.2020
21 Ама ти сериозно ли
До коментар #18 от "type-R":
А бе кой ви пуска такива да коментирате. Значи колата с филтрите замърсява повече, от колата без филтрите? Ти не само книжка нямаш, а и акъл нямаш. Няма какво да ти отговарям.Коментиран от #34, #38
19:27 22.02.2020
22 Аха
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Бъркаш се. България е държавата в която липсват санкции, закони и глоби и ред. Е виждаш на какво ниво сме, нали? Да добавя, че не е само България а във всички изостанали държави липсват тези неща. Така че не се прави на много умен, да ръсиш акъл. Най-напредналите държави са държавите в които са санкциите, глобите и законите. Доказателство.Коментиран от #24, #37
19:38 22.02.2020
23 Гост
До коментар #20 от "Шматко":
Какво общо има данъка с екологията и защо трябва да се връзваа с нея. Данъка е върху собственоста като единствено луксозноста е критерии за цената му.Коментиран от #25
19:40 22.02.2020
24 Гост
До коментар #22 от "Аха":
Като в Боливия Мексико Куба и Северна Кореа ли? Там забрани и санкции да искаш.Коментиран от #27
19:43 22.02.2020
25 Защо?
До коментар #23 от "Гост":
Защото това е единствения начин да ударят старите коли. Добре може да не се казва данък. Данъка да е общ, да не се сърдиш и към него Екотакса. Не разбирате ли че докато старите коли са изгодни, те ще се карат. А те са голям замърсител. Каква ще е причината да се купува нова кола, която замърсява малко ако старата е по-изгодно да се кара?Коментиран от #26, #28, #39, #85
20:02 22.02.2020
26 Гост
До коментар #25 от "Защо?":
Не разбираш ли че докато държиш народа на малки заплати той ще кара стари коли.Коментиран от #29
20:22 22.02.2020
27 Аха
До коментар #24 от "Гост":
Кой ти говори за тези държави.Тези държави нямат човешки права. Там забраните са върху човешките права,а не са насочени за икономическо развитие.Коментиран от #30
20:26 22.02.2020
28 Гост
До коментар #25 от "Защо?":
Да наказваш хората за това че ги държиш бедни трябва да си много мръсна плюмка баце.20:26 22.02.2020
29 Така ли
До коментар #26 от "Гост":
Ами гледай сега,аз съм сигурен че и на Запад има хора с малко пари,те дали имат коли?Коментиран от #31, #32
20:29 22.02.2020
30 Гост
До коментар #27 от "Аха":
Да забраниш една стока за да принудиш да купуватот твоята е погазване на човешки права. Ако искаш забрани за индустрията забрани снаксовете и палмовото масло.20:29 22.02.2020
31 Гост
До коментар #29 от "Така ли":
Хората ни които тук взимаха малко пари на запад взимат много. Явно не са станали по работливи а са сменили ганьовските работодатели със нормални и вече си позволяват нови коли. Разбра ли къде е решението.20:33 22.02.2020
32 Гост
До коментар #29 от "Така ли":
Трябва да си много надменно мамино детенце за да говориш така. В България повечето хора са на минимална не защото искат а защото ги използват алчни фирмаджии.Ти май си синче на такъв иначе нямаше да си толкова аругантен.Коментиран от #33
20:38 22.02.2020
33 Прав си
До коментар #32 от "Гост":
Прав си в България са такива меринджеи защото липсват законите, регулациите и санкциите. Разбра ли сега? На Запад имах предвид, че също има бедни и те нямат коли.Коментиран от #42
20:45 22.02.2020
34 Хахахаха
До коментар #21 от "Ама ти сериозно ли":
И като махнат филтеите замурсяват като дизелов локомотив от 1965-та.А тези филтри са скъпи и се запушват а кат се запуши колата не вари.ДВг технологично отделя няма как затова забрани.20:49 22.02.2020
35 гост
21:13 22.02.2020
36 Антиелектрика
До коментар #20 от "Шматко":
Ти да си чувал за право?А случайно да знаеш, че не може едностранно да нарушаваш правата и задълженията по документ какъвто е покупко-продажбата и допускането до пътната мрежа на едно МПС чрез регистрацията в КАТ? Някъде при закупуване и регистрация на МПС, да има клауза за определена възраст на МПС и за замърсяване? Единственото задължение е автомобилът да е технически изправен, за което веднъж годишно се минава ГТП и там държавата може да упражнява контрол и да не те допуска да се движиш, но само ако автомобилът ти се различава от заводските параметри.
Да, разбирач съм, а ти бос по всичко. Кой и къде законово е регламентирал да се купуват нови коли? Държавата да си влезе в ролята на регулатор и да се грижи поне да отговарят на евро 2, така ще има много по-голям ефект, отколкото освобождаване на миксерите от данъци и зони.
22:57 22.02.2020
37 Антиелектрика
До коментар #22 от "Аха":
Ще ръся акъл, защото очевидно ти липсва. И на теб да кажа, че забрани може да има, само ако преди това законово е регламентирано, че ще бъде наложена такава.Не с всяка еврогейска промяна на ръководно ниво, някой в комунистически стил да решава да забранява нещо, за което хората веднъж са си платили и сега пак те трябва да плащат.
Да, трябва да се спират автомобилите, които не отговарят на нормите. Обаче хората каква вина имат, че тогава са им позволили и допуснали за движение, закупувайки автомобил с евро 3 например?
Коментиран от #41
23:03 22.02.2020
38 type-R
До коментар #21 от "Ама ти сериозно ли":
Не говорим за "филтрите" (по-точно катализатора при бензиновите и ДПФ филтъра на дизелите, но явно и тези термини са ти нови) а начина по който се отчитат т. н. "емисии". Всичко е натъкмено за да крадат пари, пари и пак пари! Или какво? Ако настъпя рязко додолу един 5 литров V8 с евро6, ще даде по-малко емисии от лежерно каране на 4 цилиндров двигател 1.6 с евро3 ли!!! Меко казано е тъпо да си въобразяваш подобни приказки от 1001 нощ!Коментиран от #40, #43
23:21 22.02.2020
39 type-R
До коментар #25 от "Защо?":
Не си прав. Имам 20 годишна Хонда нс бензин, тази душица един път, един път не изкарала черно от ауспуха, не е горила масло, не е горила повече бензин от заводските данни, макар че я пришпорвам с невъобразимите за днешните еко-ефективни пластмасовки с многостепенните автоматици 3 - 3500 оборота. А питай собственик на автомобил, произведен след 2010 да видиш какво ще ти каже! Масови лъжи за разхода, тубите с масло готови за доливане, чупят се поголовно, вътрешните антифрикционни покрития (горивната "икономия") падат и т. н.....23:33 22.02.2020
40 Уау
До коментар #38 от "type-R":
Нищо не ми е ново. Не съм тръгнал да разяснявам, а и все пак катализатора не е ли филтър и ДПФ не е ли филтър? И двете са филтри за изчистване на изгорелите газове. 5 литровия ще замърсява повече да, за това също трябва да са с по-висок данък. Мощните и старите. Данъците трябва да са направени така, че хората да избират коли с най-ниски замърсявания,така е. И ако хората нямат пари за нова не означава че имат право да тровят околните. Да през комунизма колите замърсяваха повече, но бяха МНОООООГО по-малко на брой.Коментиран от #66
08:07 23.02.2020
41 Ти си сериозен
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Ами то тогава и на парни влакове с въглища да минаваме, защото и те като са излезли са отговаряли на нормите. И на въглища ще се топлим, защото по комунизма не бяха забранени. Да отваряме и ТЕЦ щото преди не бяха забранени. Момче, живота се развива и хората се размножават,ако всеки ден се замърсява така както на предния ден екосистемата ще рухне. Населението на Земята е двойно само за няколко години. Хората трябва да търсят алтернативни източници които замърсяват по-малко.Коментиран от #44, #52
08:21 23.02.2020
42 Гост
До коментар #33 от "Прав си":
На запад съм живял.там само клошарите нямат коли.Не случи кого да лъжеш.08:36 23.02.2020
43 Гост
До коментар #38 от "type-R":
Как реши че ДПФ и катализатор са му непонятни.просто трупаш безпочвена критика ли.поне научи ли се какво е честота на въртене и че тя също честотна величина.08:41 23.02.2020
44 Гост
До коментар #41 от "Ти си сериозен":
Половината от тока за новата ти технология се прави с парни машини на въглища. Това отчиташ ли го.Коментиран от #45
08:44 23.02.2020
45 Глей ся
До коментар #44 от "Гост":
Не всичко става с магическа пръчка. Не става днес да кажат, утре да ги затворят. Трябва да ги заместят. Ако не си чул, броя на вятърните слънчевите и водните централи расте с голяма скорост. Така, че не е нужно да обясняваме и за това.Коментиран от #46
08:59 23.02.2020
46 ФауВе
До коментар #45 от "Глей ся":
Аз искам да ти задам въпросът от Гост и в тази статия: как изкара разход на Тесла под 10кВт/100км, след като самите Тесла го дават 15кВт/100км?Коментиран от #47
09:08 23.02.2020
47 Чакай малко
До коментар #46 от "ФауВе":
Това не съм го писал аз! Иначе, не че не може при лек наклон. Но да разхода е 15-16 кВ на 100.Коментиран от #48
09:15 23.02.2020
48 ФауВе
До коментар #47 от "Чакай малко":
НЕ СИ ЛИ???? Не си го писал ти, така ли? И за това ли ще се отречеш? Не писа ли точно ти, че Тесла минавала 1078км със 100кВт? Това не е ли разход под 10/100? Ей, много хлъзгав plujek си, така да знаеш.Коментиран от #49, #50
09:23 23.02.2020
49 Глей ся
До коментар #48 от "ФауВе":
Не съм го писал аз, но след като някой го беше писал го намерих рекорда. Там скоростта е ниска, но ги е минала да. Ето и видео има.https://youtu.be/CJAnPf6qdhg
Коментиран от #58
09:46 23.02.2020
50 Глей ся
До коментар #48 от "ФауВе":
На фактите имаш ли нещо да отговориш?Коментиран от #59
09:47 23.02.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Антиелектрика
До коментар #41 от "Ти си сериозен":
Понякога имам чувството, че многото никове са ти увредили сериозно съзнанието до степен, че не може да четеш!Какви влакове и централи бълнуваш? Да не би ти да имаш влак или централа?
И каква вина имам аз, че неуките негри се множат като хлебарки на хиляди километри от тук? Аз да плащам, а те да си се множат, така ли?
Да, хората трябва да търсят алтернативни източници, но не и да им се налагат спорни и по-стари технологии, чрез диктатура. Пак казвам, че чрез диктатура и погазване на закони, най-много да се стигне до обратния ефект и да предизвикат размирици, както стана с жълтите жилетки. Пресече ли се тази тънка линия, после екология ще стане мръсна дума!
Коментиран от #53
10:05 23.02.2020
53 Какво?
До коментар #52 от "Антиелектрика":
За влаковете написах, защото и то пишеш за Евро 3, че си платил и били чисти. Били са чисти с технологията с каквато и когато са направени. Така и парните влакове. Вече има много по-чисти от Евро 3 и парни влакове, нали? Евро 6 има повече филтри от Евро 3. И как ти би налагал новите технологии? Като държиш цените ниски и ги правиш по-изгодни за употреба? И кой ще купи ново?Коментиран от #54
10:27 23.02.2020
54 Антиелектрика
До коментар #53 от "Какво?":
Къде съм писал, че имам евро 3, фантазьор? Имал съм, но сега съм с по-нов стандарт, но не това определи покупката ми.И как пък не проумя, че не трябва налагане, а осъзнат избор???
Защо ще налагаш на някой нещо ново, без той да го желае? Ти лобист ли си или си комунист?
Коментиран от #55, #56, #60
10:58 23.02.2020
55 От коментар 37
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Обаче хората каква вина имат, че тогава са им позволили и допуснали за движение, закупувайки автомобил с евро 3 например?Коментиран от #57
11:06 23.02.2020
56 Последен коментар
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Никой не желае нещо от което няма икономическа облага, ако не му е изгодно! Ако ще и да е екологично. Ако на човек му излиза по-скъпо, няма да го купи.11:10 23.02.2020
57 Антиелектрика
До коментар #55 от "От коментар 37":
И къде видя да пиша в първо лице единствено число?Ами някой ако иска да си кара например автомобил от 2001 година и няма нужда да купува по-нов?
Каква полза има България да спонсорира чужди фирми правещи автомобили, като кара хората да си купуват нови през 5 години?
В Европа ще карат такива като нас да си купуваме елекрички, а в Африка кой ще ги накара да спрат да раждат като обезумели и да не изсичат горите, а?
На такива еврогейски ценности, мога спокойно да се изоринирам!
11:39 23.02.2020
58 ФауВе
До коментар #49 от "Глей ся":
Ей, plujek, ти кола-рекордьорка с обикновена кола евридейка ли сравняваш? Номерата ти край нямат. Засрами се! Примерът с дизела беше за всекидневна кола с разход 5/100 при 110км/ч, а ти насреща сложи някаква Тесла рекордьор. Колко си подъл само. Знаеш ли колко е рекорда на двулитров Пасат ТДИ? 2600км с едно зареждане. Теслата ти и рекорда й се губят пред дизела. Ето и доказателството: https://newatlas.com/tank-diesel-distance-world-record/22488/Коментиран от #61
13:31 23.02.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 ФауВе
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Лобист е. Не го ли виждаш, как лъже и маже постоянно, за всяко едно нещо? Като му навреш фактите в очите и почва да твърди, че не бил казал така, че той другия го бил твърдял.Коментиран от #65
14:13 23.02.2020
61 Глей ся
До коментар #58 от "ФауВе":
Пак започна ама, ама.... Тесла мина ли 1078 километра? Мина ги! Точка. Разхода е под 10 кВ на 100 км. Това е рекорд.Коментиран от #62, #63
14:15 23.02.2020
62 ФауВе
До коментар #61 от "Глей ся":
А Пасата минава 2600км. Айде у лево с недодяланата ти Тесла.Коментиран от #64
14:23 23.02.2020
63 ФауВе
До коментар #61 от "Глей ся":
Освен това, Теслата е минала 1078км, НО ПРИ СКОРОСТ ОТ 35КМ/Ч, докато Пасата прави 5/100 при скорост 110км/ч. Лобиии, лобииии.....14:28 23.02.2020
64 Така е
До коментар #62 от "ФауВе":
Пасата има рекорд 2600, а Тесла 1078! Така е нали?14:33 23.02.2020
65 Антиелектрика
До коментар #60 от "ФауВе":
Лобист за Тесла, но без Тесла. Болестно състояние.14:55 23.02.2020
66 type-R
До коментар #40 от "Уау":
Пак грешиш. По времето на Бай Тошо, повечето коли бяха на газ или на бензин, докато сега от всеки ъгъл дими немски примиум кош с изтърбушени очистващи системи! Тогава на кюмюр миришеше само по автогарите и на строежите, където се движеха тежки дизелови машини, а сега на кюмюр вони навсякъде!19:31 23.02.2020
67 Гледам и тук сте се вихрили
Коментиран от #68, #69
13:08 24.02.2020
68 ФауВе
До коментар #67 от "Гледам и тук сте се вихрили":
Втори въпрос: Ако Тесла има толкова голяма ефективност, защо изминава едва 41% от разтоянието, което изминава Пасат с едно зареждане? Защо Пасата, въпреки несъвършенството си, пак бие Тесла?13:22 24.02.2020
69 ФауВе
До коментар #67 от "Гледам и тук сте се вихрили":
И ако Пасат с под 30% КПД прави 2600км с едно зареждане, а Тесла прави с 60% по-малко от Пасата, с колко всъщност й е по-малка ефективността на Теслата от на Пасата?Коментиран от #70
13:24 24.02.2020
70 Губят ти се основни понятия
До коментар #69 от "ФауВе":
Хората са го написали черно на бяло и в двете статии колко киловатчаса гори единия и колко киловатчаса другия за изминаването на 100 километра. Какво има повече да "спорим" . Теслата е изминала по-малко разстояние, защото има само 1/7 енергията в резервоара на passat. За изминаването на това разстояние, пасата е изхарчил 725 киловатчаса, което ще рече над седем пъти зареждане на батерията на Тесла. С толкова енергия, Тесла е могла да измине 7800 км. Единственият проблем на електромобилите засега, е че им е "малък резервоара", а не че горят много, което пък е проблем на ДВГ. Както и да го смяташ, автомобил с ДВГ трудно може да постигне дори 30% КПД, а "Димов" говореше за над 50% с включено парно.Коментиран от #71, #72
18:21 24.02.2020
71 ФауВе
До коментар #70 от "Губят ти се основни понятия":
Димов винаги е ползвал думата КПД на ДВГ. Никога не е говорел, че 50% е КПД на целият автомобил. Намери и цитирай, за да си докажеш твърдението!Коментиран от #74
19:03 24.02.2020
72 ФауВе
До коментар #70 от "Губят ти се основни понятия":
Електромобилите тежат много повече, а не могат да си позволят по-голям резервоар, че да минат колкото колите с ДВГ. Излишно прахосване на материал, претоварване на пътното платно........ За какво въобще ги правят, като накрая пак гравитират около зарядната станция?Коментиран от #73
19:28 24.02.2020
73 Така е, кой спори?
До коментар #72 от "ФауВе":
Кой спори, че не са по-тежки, по-скъпи и със сравнително малък пробег в сравнение с автомобил с ДВГ? Произвеждат се, защото са по-икономични, по-пъргави и по-евтини за поддръжка, а плюс това при движение не отделят вредни газове. Когато станат повече на брой, общият им капацитет на батериите ще може да поеме пиковете при производство на възобновяема енергия и да позволи да се затворят въглищните централи. Дори и когато капацитета на батериите им падне наполовина, този капацитет ще е достатъчен, да поеме енергийните нужди на едно домакинство за няколко денонощия, ако батерията се ползва за домашно съхранение на произвеждания на покрива ток. Това са само част от причините. Ако спреш да гледаш на автомобилите само като заместител на автомобилите с ДВГ за превоз от точка а до точка б, може и да видиш колко допълнителни опции предлагат, ама надали ще го направиш!19:55 24.02.2020
74 Например това мнение? За ДВГ ли говори?
До коментар #71 от "ФауВе":
Димов31ОТГОВОР
До коментар #80 от "Чекай малко":
Сметки на салфетки за нимфетки. Крайно грешни съждения, характерни за начинаещи от кръжока по трудово. Ако дори само допуснеш абсурда, че 1л дизел ти давал 10квтч енергия, то излиза, че с 1л дизел ще минеш 50км. Защото на един съвременен седан, от класа на Тесла С, му трябват 20квтч за да измине 100км. А ти допускаш, че при дизела това става с 2л нафта. Въобще всичките ти теории и схващания са като на объркано хлапе, затова и теориите ти са толкова смехотворни и безпочвени. Престани да трупаш на едно място разни фактори, без въобще да ти е ясно какво да правиш с тях. Престани да се мислиш за капацитет. Голяма излагация пада.
Коментиран от #76
20:13 24.02.2020
75 Нали виждаш, че и сам прави тази сметка
Коментиран от #77, #78, #79
20:21 24.02.2020
76 ФауВе
До коментар #74 от "Например това мнение? За ДВГ ли говори?":
В този пост на Димов, никъде не пише за КПД на петролен автомобил. Опитай пак, троле!14:44 25.02.2020
77 ФауВе
До коментар #75 от "Нали виждаш, че и сам прави тази сметка":
Димов мълчи, защото не му се занимава с иди.от като тебе. И на мен ми писна да дъвча едно и също, а ти да се правиш, че не си разбрал. Димов е прав. Изказва се точно. Подбира си внимателно думите. Една правописна грешка имаше с една изпусната нула, поправи се веднага, а ти дори не отчете поправката му и се опита да кажеш, че грешката му не била правописна, а от некадърно смятане. Ти си нагаждач и под.лец. Димов не е. Всичко, което е твърдял е така. Всичко, което ти твърдиш, е в разрез с всякакви науки. Ти си пълен абсурд, помислил се за капацитет. Потърси психиатрична помощ или поне учебник по математика.14:50 25.02.2020
78 ФауВе
До коментар #75 от "Нали виждаш, че и сам прави тази сметка":
Не са му се видяли невъзможни, а ти доказа, че не е възможно това, което ти доказваш. Навря те в дупката, от която те е пръкнала....... знаеш коя.Коментиран от #81, #82, #83
14:54 25.02.2020
79 ФауВе
До коментар #75 от "Нали виждаш, че и сам прави тази сметка":
Много си засегнат от похватите на Димов и на Антиелектрика, с които те правят смешен. Тия хора с лекота те оборват, като само ти задават един въпрос, а ти започваш да месиш някакви величини, които нямат отношение една с друга. И винаги сам се прецакваш. Вадиш си някакви съждения, които са абсурдни. И после се отричаш да си ги твърдял, с най-хлапашкото оправдание, че си имал предвид съвсем друго нещо, и то се било подразбирало. Единственото, което се подразбира от твоите мнения е че няма представа за какво говориш. Все трябва някой да те коригира, а ти все го критикуваш, че не се бил сетил сам какво си искал да кажеш. Няма как хората да се сещат какво си искал да кажеш, щом самият ти не знаеш как да се изказваш. Оправи си терминологията, да не изглеждаш така глупаво, както изглеждаш винаги. Поне ще спреш да бъркаш понятията, заради което бъркаш в изчисленията си. На хората им е изморително да те четат, защото всичко в постовете ти си противоречи. После и да се обясняваш, че не си имал предвид КПД на ДВГ, а си имал предвид КПД на автомобил, няма полза. Изразявай се правилно докато е време. В техниката врат и шия са различни понятия. Ако беше учли техническо училище щеше да го знаеш. Явно си доста далеч от техническите науки. Яд те е за това. Завиждаш на другите, че се разбират с по два реда коментар. Иска ти се и ти да можеш, но няма как, защото целта ти е само да спориш, да доказваш правотата си в абсурдните си мешаници от несвързани фактори. На мен и на ДиКоментиран от #80, #84
15:04 25.02.2020
80 Дрън-дрън та пляс
До коментар #79 от "ФауВе":
Кажи колко е КПД на ДВГ в режима, който Димов твърди, че е постигнал 3,5л/100км. Хайде никакви други понятия само една цифра за КПД на ДВИГАТЕЛЯ при минималните му обороти. Хайде да те улесня, кажи само дали е под или над 20%? На ДВИГАТЕЛЯ, не на целия автомобил. Ако мислиш, че ме правят смешен, като ме обсипват с епитети, които описват тях и тебе, жестоко си се объркал. Обидите са признак за БЕЗСИЛИЕ и е смешен този, който ги използва вместо аргументи, защото просто няма такива.Коментиран от #86
17:51 25.02.2020
81 Кое е невъзможното?
До коментар #78 от "ФауВе":
Кажи, но с цифри. Например: КПД на ДВГ никога не може да падне под 20%.17:53 25.02.2020
82 Кое е невъзможното?
До коментар #78 от "ФауВе":
Или пък, че в резервоара му няма 600квч енергия?17:57 25.02.2020
83 Кое е невъзможното?
До коментар #78 от "ФауВе":
Че при 70% КПД, колкото е на Тесла, един дизелов автомобил ще измине 100км с 2литра?Коментиран от #89
18:01 25.02.2020
84 Антиелектрика
До коментар #79 от "ФауВе":
Не иска да отговори на елементарния въпрос дали е писал с ник Електрика или не. Направи си сметка за колко безпринципно същество става въпрос.Все още чакам да ми покаже рекорда на Ринга за 2019 г. от Тесла и да видя този прословут реактивен двигател в Роудстъра. ама нейсе, сега ще започне да пише в съвсем различна посока, както винаги прави.
Коментиран от #87, #88
18:34 25.02.2020
85 Random
До коментар #25 от "Защо?":
С горивото се прави това, не с данъка18:54 25.02.2020
86 ФауВе
До коментар #80 от "Дрън-дрън та пляс":
Отговорът е в коментарите им ПРИ ТОВА С ЦИТИРАНИ ЦИФРИ. Ако ти е трудно да ги намериш, провери си в гугъл. Няма да потретяме и почетвъртяме едно и също нещо само защото ти работиш са кликбейт.10:03 26.02.2020
87 ФауВе
До коментар #84 от "Антиелектрика":
Ами те всички го разбраха, че е непоносим и само шикалкави. Този човек / първо, не може да смята / второ, не може да различава нещата и ги бърка / трето, няма смелост да си признае грешките / четвърто, става агресивен, когато се осе.ре и го поправят. Затова всички не искат да пишат с него, а той не само, че не се усеща, но дори извърта причината, че бил неоспорим гений, на който никой не смеел да му противоречи. Явно става въпрос за много болен човек с достъп до средства за широка комуникация.10:08 26.02.2020
88 ФауВе
До коментар #84 от "Антиелектрика":
Затова ли Димов все му вика Електрика?Коментиран от #90
10:10 26.02.2020
89 ФауВе
До коментар #83 от "Кое е невъзможното?":
Да! ДВГ са с много по-ниско КПД от електромоторите. Колите с ДВГ са с много по-ниско общо КПД от електромобилите. Това е ясно на всички и никой не го е отричал. Дори и Димов ти го призна, след като ти стигна до този извод, след многото си сметки. Човекът се чудеше, защо ти беше да пишеш и доказваш нещо, което е ясно на всички. Дори цитира имената ни на тези, които ще го потвърдим без да има нужда от толкова напъни, от твоя страна. Правиш големи панаири, вадиш от сто кладенеца вода, само за да откриеш топлата. Нелепост абсолютна. Детинщини!10:16 26.02.2020
90 Антиелектрика
До коментар #88 от "ФауВе":
Сега отрича да е писал с този ник, което го прави един мимикриращ трол, пишещ всеки път с различни никове. Ако пише с един, никой няма да му обръща внимание.10:20 26.02.2020