Отидете към основна версия

5 418 15

4х4 за големия седан на Toyota

  • toyota-
  • camry-
  • awd

Японската компания не е произвеждала седан със задвижване на всички колела от 1991 година, но поради нарастващата популярност на задвижването на всички колела, сега реши да възроди версията. Системата ще бъде налична за модела Camry и ще бъде предлагана като опция.

По-конкретно става дума за AWD Dynamic Torque Control, която се монтира и на новия кросоувър Toyota RAV4 и има уникален алгоритъм на работа, представящ се добре както на асфалт, така и извън него. Системата може да предава до 50% от въртящия момент на задните колела, ако предните колела пробуксуват.

През останалото време 100% от мощността отива на предните колела за икономия на гориво. Системата за задвижване на всички колела ще бъде налична на версиите Camry с 2.5-литров четирицилиндров двигател и с осемстепенна автоматична трансмисия. 4х4 седанът ще се отличава с т.нар. раздвоена изпускателна система, която ще добави незначителните 3-4 к.с. към мощността.

В същото време разходът на бензин ще бъде: 9,4 литра в града, 6,9 литра на магистралата и 8,1 литра в смесен режим. Новата Toyota Camry AWD е разработена в САЩ като модел, създаден изключително за северноамериканския пазар. Дали компанията ще разработи подобна версия за Европа, все още не се знае.

При оборудването на седана със система за задвижване на всички колела, двигателят, трансмисията, кутията за трансфер на момента и задният диференциал са взети от RAV4. Задното окачване на RAV4 също е пригодено за седана и получава специални настройки.

Карданният вал е модифициран от кросоувъра Highlander. Направени са и промени в дизайна на пода на седана, променя се и формата на резервоара за гориво - той вече не е плосък и направен във формата на седло. В резултат на това седанът със задвижване на всички колела става със 75 кг по-тежък от версията с предно задвижване.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.

Свързани новини