Отидете към основна версия

5 494 61

Porsche не смята Tesla за конкуренция

  • porsche-
  • taycan-
  • tesla-
  • model s-
  • електромобили

Taycan е само първата стъпка на Porsche към електрическата мобилност. Планираните електромобили на компанията включват много модели като Taycan Cross Turismo, който ще бъде пуснат в продажба през следващата година, изцяло електрически Macan и дори електрически 718. С цялата тази предстояща гама от "електрички" е нормално да се направи сравнение с Tesla. Porsche обаче не смята така - немският автоконцерн казва, че не приема американския производител на електромобили за конкурент. Това предаде Motor1.

В интервю за Automotive News шефът на отдела за изследвания и разработки на немския автоконцерн Михаел Щайнер казва, че не смята Tesla за пряка заплаха. Той твърди, че за разлика от Porsche, американският производител на електромобили се стреми към „масови продажби“, посочвайки Model 3 като пример. Щайнер намекна, че немският автопроизводител никога няма да се състезава в този сегмент.

„Въпреки че хората обичат да ни изправят един срещу друг, ние не смятаме Tesla за пряк съперник. С Model 3 е ясно, че те залагат предимно на големия обем продажби", обясни Щайнер.

С оглед на цените на Taycan, Porsche наистина има малък интерес да следва подхода на Tesla към масовия пазар. Базовият модел на електромобила от Цуфенхаузен започва от 103 800 долара в САЩ, а Turbo и Turbo S струват съответно 150 900 и 180 000 долара. Междувременно Tesla иска разумните 39 990 долара за Model 3, като дори най-близкият конкурент на Taycan - Model S, има цена от 79 990 долара.

Porsche не планира да се състезава с американската компания и по отношение на батериите. Щайнер отбелязва, че от Цуфенхаузен са доволни, че не са лидери в пробега. Според EPA, най-ефективният Taycan може да измине 323 километра с едно зареждане, а Long Range Model S - 600 км. Вместо това, Porsche обещава по-малки и по-леки батерии, които могат да се зареждат по-бързо.

"Според нас акумулаторните батерии на Model S не са идеални по отношение на устойчивостта. Ние вярваме, че те трябва да бъдат по-малки, по-леки и следователно по-евтини. Освен това, батериите трябва да могат да се зареждат по-бързо. Ние не се стремим да бъдем лидери в пробега", допълни Щайнер.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини