19 Април, 2020 12:00 5 495 61

Porsche не смята Tesla за конкуренция

  • porsche-
  • taycan-
  • tesla-
  • model s-
  • електромобили
Porsche не смята Tesla за конкуренция - 1

Taycan е само първата стъпка на Porsche към електрическата мобилност. Планираните електромобили на компанията включват много модели като Taycan Cross Turismo, който ще бъде пуснат в продажба през следващата година, изцяло електрически Macan и дори електрически 718. С цялата тази предстояща гама от "електрички" е нормално да се направи сравнение с Tesla. Porsche обаче не смята така - немският автоконцерн казва, че не приема американския производител на електромобили за конкурент. Това предаде Motor1.

В интервю за Automotive News шефът на отдела за изследвания и разработки на немския автоконцерн Михаел Щайнер казва, че не смята Tesla за пряка заплаха. Той твърди, че за разлика от Porsche, американският производител на електромобили се стреми към „масови продажби“, посочвайки Model 3 като пример. Щайнер намекна, че немският автопроизводител никога няма да се състезава в този сегмент.

„Въпреки че хората обичат да ни изправят един срещу друг, ние не смятаме Tesla за пряк съперник. С Model 3 е ясно, че те залагат предимно на големия обем продажби", обясни Щайнер.

С оглед на цените на Taycan, Porsche наистина има малък интерес да следва подхода на Tesla към масовия пазар. Базовият модел на електромобила от Цуфенхаузен започва от 103 800 долара в САЩ, а Turbo и Turbo S струват съответно 150 900 и 180 000 долара. Междувременно Tesla иска разумните 39 990 долара за Model 3, като дори най-близкият конкурент на Taycan - Model S, има цена от 79 990 долара.

Porsche не планира да се състезава с американската компания и по отношение на батериите. Щайнер отбелязва, че от Цуфенхаузен са доволни, че не са лидери в пробега. Според EPA, най-ефективният Taycan може да измине 323 километра с едно зареждане, а Long Range Model S - 600 км. Вместо това, Porsche обещава по-малки и по-леки батерии, които могат да се зареждат по-бързо.

"Според нас акумулаторните батерии на Model S не са идеални по отношение на устойчивостта. Ние вярваме, че те трябва да бъдат по-малки, по-леки и следователно по-евтини. Освен това, батериите трябва да могат да се зареждат по-бързо. Ние не се стремим да бъдем лидери в пробега", допълни Щайнер.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ввв

    46 38 Отговор
    Нормално,Тесла я купуват главно промити мозъци и дебили....кое е изненадващото?
  • 2 Бат Бойко

    22 7 Отговор
    Да си продадат Поршетата и Теслите и да платят моите дългове. ХА ХА ХА!
  • 3 алфа УМрело

    37 42 Отговор
    Тва порше с тия смешни характеристики освен дебили като Гейтс други не ги купуват.400км пробег колкото рено Зои.Смех пълен това никога не може и никога няма да бъде конкурент на Тесла.

    Коментиран от #6, #11, #14, #25, #50

  • 4 хайде де

    27 25 Отговор
    Хаха, а кой смятат за конкуренция? Tesla им изяде продажбите и следващите 5-6 години докато не направят нов "убиец на Tesla" ще пробутват недоклатения Taycan който едва изминава 300 километра с едно зареждане. Разликата между германските автопроизводители и Tesla е, че те харчат колкото 1 гига фабрика годишно за маркетинг, а Мъск предпочита да я построи. Иначе истината е, че немците са шовинисти и купуват главно немски стоки, но така беше и в Щатите през 80те. Малко по малко изостават и в един момент доста от клиентите им се отказват от тях.

    Коментиран от #5

  • 5 Бачо Киро

    33 34 Отговор

    До коментар #4 от "хайде де":

    Ква конкуренция са Тесла бе, бастун... Продали са от създаването си има няма 1 милион автомобили.... Само порше продава 250-300 хиляди на година, а ФВ само голф продава на година повече, отколкото Тесла за цялото си съществуване... Никой, който купува Порше, няма да даде парите си за Тесла. Единствено ускорението им е подобно, от там нататък нищо общо. Само пълен пешеходец, който си няма и грам идея от шофиране, демек за него е просто придвижване от точка А до точка Б, може да седне да сравнява това което ти продава Порше с Тесла... Що било по-скъпо веднага ще кажеш... Ми защото е повече бе палячо. Да не говорим, че е най-близкото до универсален автомобил за всичко - разходка през уикенда, ежедневно ходене на работа, трак дей с приятели... Аз не съм карал друг, който да прави всичко по такъв начин. Без компромиси. Тесла... Лагерна количка с таблет и батерии....

    Коментиран от #8, #10

  • 6 Бачо Киро

    21 17 Отговор

    До коментар #3 от "алфа УМрело":

    Че от кога сравняваш колите по пробег? Порше да не ти продава семеен седан? Колите нямат нищо общо, той седнал да хвали пробега.... Аууу горките собственици на супер спортни автомобили... Абе къде ви намират такива гламави, коментирате неща, които сте виждали само на картинка....

    Коментиран от #7

  • 7 Хахаха

    26 14 Отговор

    До коментар #6 от "Бачо Киро":

    И кой ще купи ел.кола с малък пробег бе оли?!Ахаха спортна кола електрическа с малка батерия нали след вторт дръпк ще ускорявяш като лада спутникь
  • 8 Въй Въй

    28 12 Отговор

    До коментар #5 от "Бачо Киро":

    Интересно, как човек който не е виждал Тесла на живо коментира кое било лагерна количка! Верно премиера е най-умен у нас!
  • 9 омъскаряване

    17 21 Отговор
    Естествено, когато Порше е измислил електромобила "свети" Илон Лаладжията е бил още в ергенските гащи на дядо си !

    Коментиран от #12

  • 10 образовай се

    23 17 Отговор

    До коментар #5 от "Бачо Киро":

    Tesla продаде за 2019та 367500 автомобила с марж над 20%, нещо недостижимо за останалите марки. Едновременно с това построи втори завод за коли в Китай и тази година започна трети в Германия. Та Porsche вече им дишат прахта, а скоро и другите марки на селските коли. А излезе ли новия Roadster изобщо не пиши за други спортни автомобили. Единствено Ferrari са незаменими, всичко останало става конфекция.
  • 11 Д-р Гешев

    12 18 Отговор

    До коментар #3 от "алфа УМрело":

    Колите не се сравняват по пробег,РАЗБИРачо.То и стария ми Citroen 1,6D минаваше по1000км с един резервоар,АМА не е Porshe.

    Коментиран от #13

  • 12 Така е

    10 10 Отговор

    До коментар #9 от "омъскаряване":

    Но защо не са продължили с ел. а се връщат сега, когато Тесла започна да произвежда?
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 историк

    10 16 Отговор

    До коментар #3 от "алфа УМрело":

    ало, малкия, когато фердинад порше създаваше автомобили, оня тарикат мъск нее бил роден, а и бранда тесла нее негов, гледай АМСпорт и ще видиш колко много недостатъци имат теслите !!!!

    Коментиран от #16

  • 15 Явор

    20 10 Отговор
    Вижте акциите на Тесла(, вижте и на останалите...така ще си отговорите кои са бъдеще и кои отиват в миналото!
  • 16 алфа УМрело

    28 11 Отговор

    До коментар #14 от "историк":

    На никой не му пука кво е създал и кога Порше.По всички характеристики Тесла моделЕс смазва немският допотопен боклук!

    Коментиран от #17, #18, #22

  • 17 kuro elektricharski

    14 20 Отговор

    До коментар #16 от "алфа УМрело":

    Винаги бих избрал Porsche.

    Коментиран от #21, #34

  • 18 историк

    14 17 Отговор

    До коментар #16 от "алфа УМрело":

    хахахаха, 60 годишно порше струва повече от няколко тесли, а 3-4 годишна тесла е за боклука !!!!!!!!

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Брей

    17 7 Отговор

    До коментар #18 от "историк":

    Те за това ли са, колите с най-малкото обезценяване? Колко е обезценяване то на Порше Кайен? Я влез да видиш, цената на 10 годишен Кайен и го сравни с новата цена! Обезценяването на Тесла е най-малко, за коли в масово производство!
  • 20 гост

    14 11 Отговор

    До коментар #18 от "историк":

    Проблема обаче е , че 60 годишните Поршета се броят на пръстите на ръцете , тоест са музейни експонати , откъдето и идва цената им , а не от "изключителните" характеристики , хахахах !!!
  • 21 гост

    10 9 Отговор

    До коментар #17 от "kuro elektricharski":

    То за тебе е ясно защо , ама що се хвалиш тука да ти гледат сеира и да ти се смеят !! А виж разумните хора са на съвсем друго мнение , щото продажбите на любимото ти Порше падат , а на Тесла растат в пъти , а цените са подобни , да не кажа , че за петролните модели на Порше са даже по-ниски !!!
  • 22 1001 нощ

    5 8 Отговор

    До коментар #16 от "алфа УМрело":

    тесла S, не показва скоростта защото дига само 60км/час , мухаха, смешковци .....

    Коментиран от #23

  • 23 😂😂😂😂😂

    10 5 Отговор

    До коментар #22 от "1001 нощ":

    Прав си! На първата секунда след старта!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Вин Дизел

    6 8 Отговор

    До коментар #3 от "алфа УМрело":

    Имам Волво В 40 2001 набор с пробег 1200 км с едно зареждане.Бих го сменил за едно Порше Тайкан,па даже и да се налага да му нося ток с туби или кофи! И няма да искам да ми се доплаща.
  • 26 един от стадото

    2 0 Отговор
    да им имам ''проблемите''..
  • 27 Този

    22 6 Отговор
    Разглобиха 3-4 автомобила на Тесла, копираха ги, добавиха малко от себе си и сега са недостижими. Голям смях.
    Успяха да копират автомобил от преди 5 години.
    Трябвало да са по леки. Тогава защо тайкана е с по-малка батерия, а по тежък от Модел S?

    Коментиран от #29

  • 28 селянин 1

    22 7 Отговор
    Само промитите мозъци на вагините..моо да сложат,,турбо,,на електриката-Taycan Turbo S/180 000$ za,,superstar,,/..смешковци..тесла са вече 15 години на пазара,поне още 10 год-порше ще им диша прахта..
  • 29 гост

    11 5 Отговор

    До коментар #27 от "Този":

    Е как що , заради "ефективния" автоматик , хахахахха !!! То заради него и разхода е два пъти по-висок от на Тесла !! От старата Тесла де , от новата дето идва тая година може и три пъти да е по-висок !!!
  • 30 тунберг

    5 15 Отговор
    тесли карат вегани и джендъри, уж загрижени за прородата ,

    Коментиран от #31, #35

  • 31 Шумахер

    13 7 Отговор

    До коментар #30 от "тунберг":

    Тесла карат фенове на бързите коли, които не могат да си купят Ферари, Ламборгини, Бугати и получават същото преживяване.
  • 32 TSLA

    17 6 Отговор
    Тайкан е със задвижване, 100% разработено от Rimac Automobili. И това е единственото напредничаво нещо в разплаканата жабка. Хърватите единствени в света успяха да пуснат тяхна серийна кола с над един гигават мощност и двустепенна скоростна кутия. Отстъпват на Тесла по ефективност, обаче. Сиреч колко км минаваш с един кВтч енергия. Колкото ди Порше.. хах: видяла жабата, че подковават коня и вдигнала и тя краче. Това са фактите, Факти.бг. Другото е чаралела-чаралела дрън-дрън
  • 33 Зильоная легушка

    8 3 Отговор
    Taycan - разплаканата жаба на Порше.
    Видяла тя че подковават коня
    и бърже вдигнала краче... - Уилям Шекспир
  • 34 Хахаха

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "kuro elektricharski":

    Тихо бе помиар та ти нямаш пари да ядеш!
  • 35 Каква природа бе?

    8 4 Отговор

    До коментар #30 от "тунберг":

    От Тесла никога не са се рекламирали като екологични, за разлика от BMW и приус например. Винаги са наблягали на удоволствието от шофирането, сигурността, високите технологии и автопилота. Всичко друго, но не и екология.

    Коментиран от #40

  • 36 Каква конкуренция?

    13 1 Отговор
    За каква конкуренция става въпрос? Може да се плаши от конкуренцията стар производител, като Тесла, защото някой нов производител може да им вземе от пазарния дял. В случая Порше е новият производител с НУЛА продажби на електромобили до миналата година. Какъв процент от пазарния дял може да им вземе който и да е производител, като даже нямаха такъв?
  • 37 Умират

    4 15 Отговор
    Давам още малко живот на Тесла. Умират!

    Коментиран от #38

  • 38 Не трябваше ли да е обратното

    16 5 Отговор

    До коментар #37 от "Умират":

    Нали Порше щеше да е конкуренция на Тесла, а не обратното? Уж щяха да предлагат Тайкан на по-ниска цена от Тесла и да изминава 500км с магистрална скорост и да се зарежда по-бързо? Щеше да е поредния убиец на Тесла, поне до преди година. Сега вече забравиха какви ги приказваха тогава и обърнаха плочата.
  • 39 Японеца

    10 4 Отговор
    Троше, скапан немски боклук! С двг стават, презавиващи кенефи!
  • 40 тунберг

    5 17 Отговор

    До коментар #35 от "Каква природа бе?":

    ауди е-трон номер 1 по продажби, теслата доста назад !

    Коментиран от #42

  • 41 Test

    11 4 Отговор
    Мисля че Тесла не се притеснява от каквато и да е конкуренция от страна на Порше. Това е правилния израз !!!

    Иначе все едно аз да кажа че не се притеснявам от конкуренцията на Григор Димитров, а той Гришата дори не ме знае че мога да играя тенис 😅😆😆😃😆
  • 42 Хахаххахаха хехехе

    3 3 Отговор

    До коментар #40 от "тунберг":

    Етрон е но ер 1 по разход на 100км. Това че са пласирали малко бройки в Норвегия и Германия, не е като да са продали половин милион от него за година.
  • 43 Този

    8 4 Отговор
    Плащаха си двойно за всеки модел на Тесла щом излезе да го имат. Плащаха си на фирми да го разучават и дадат доклад за това.
    Опитаха се да копират насочването на въздушната струя в купето, но несполучливо, защото където и да се насочи все духало право към задните места.
    От Ауди казаха че са изумени как Тесла е направила всичко.
    Порше я се разбере с Ауди
  • 44 до коня

    1 1 Отговор
    до иня с коня
    гоогле
    Drag race tra una Tesla Model S P100D ed un cavallo da Polo
  • 45 Иларион Мъст

    13 5 Отговор
    Електромобилите на Тесла са най-съвършенни в настоящия момент. В сравнение с тях другите са първобитини. Тесла измислиха философията на електромобила която няма нищо общо с колите с ДВГ. Другите се ослушваха и докато чакаха Тесла да фалира, се оказаха далеч зад тях.

    Коментиран от #46

  • 46 Очеваден факт!

    11 6 Отговор

    До коментар #45 от "Иларион Мъст":

    Така е освен некадърно направеното 911 с двигател зад задният мост некадърните инженери на Порше станага за смях с тази нелепа електеичка с малък пробег никакво ускорение приличаща на настъпена жаба и на всичкото отгоре прескъпа.Желаещи няма естествено.
  • 47 Хахаххахаха хехехе

    8 2 Отговор
    Тайкана стана голяма работа с 3000 бройки за 5 месеца ли? Преди бяха много силни като казваха, че ще произвеждат 30000 годишно. Голям смях. Няма да се объркат повече от 10000 мултимилионера през целия период на производството му.

    Коментиран от #51

  • 48 Uujjjjjhhhhhhhh

    0 1 Отговор
    Gggbhjj=
  • 49 dsadsa

    3 1 Отговор
    Според мен човека има предвид че няма да имат модел който да е в един и същ сегмент с тесла (Както примерно бмв 7 серия е в различен сегмент от мерцедес Ц класа)
  • 50 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "алфа УМрело":

    Собствениците на Порше са нащракали повече пи4ки, отколкото ти си виждал по сайтовете.
  • 51 Тесла

    3 4 Отговор

    До коментар #47 от "Хахаххахаха хехехе":

    е боклук. Порше е класика.
  • 52 Алфа Ромео

    2 1 Отговор
    Те и Тесла не смятат електричките на Порше за конкуренция, иначе другите им коли с ДВГ са много добри.
  • 53 1234578

    2 1 Отговор
    Само времето след 4-5 или 10 години ще покаже кое е по-добро Порше или Тесла. В момента електромобилите са в началото на еволюцията си. До няколко години може да се появят нови батерии или горивни клетки и коренно да променят всичко.

    Да Тесла са пионери при електрическите коли днес.
    Но интериора им за мен е много слаб и отстъпва на Порше. Също и тази тенденция с махането на километража и бутоните и замяната им с един или 2 таблета не я одобрявам. Смятам, за основни функции/аварийни, фарове, ръчна спирачка, подгряване прозорци и седалки/ и климатик трябва да оставят копчетата и връзките.

    Порше има по-добро водно охлаждане на батериите затова няма недостатъците на Тесла като бавно зареждане и прегряване на батерията след няколко бързи старта. Също така батерията на Поршетата работи на 2 пъти по високо напрежение, при същата мощност това означава 2 пъти по-малък ток.

    Може би с изключение на Форд, всики американски фирми правели коли са фалирали по веднъж за изминалите около 100 години. Докато Порше не е фалирала, вярно че вече не е семейна, а акционерна и собственост на VW.

    Коментиран от #54

  • 54 Имаш + от мен

    4 1 Отговор

    До коментар #53 от "1234578":

    Съгласен съм с написаното от теб. Не се знае какво ще стане след 4-5 години, но така говореха за Тесла и преди 5 години, а оттогава насам, лидерството им само се увеличава. За бързо зареждане обаче, не си прав. Тесла е лидерът там. Порше бият с киловати, но това няма особена практическа стойност. Когато говорим за км/час (колко километра пробег можеш да заредиш за час) , първенецът е Тесла.
  • 55 незнайко

    6 0 Отговор
    Порше може да не е конкуренция, но от 10-тина години ТЕСЛА произвежда електромобили а немците чак сега, след като РАЗГЛОБИХА 10-сетки "тесли" почват да правят НЕЩО !!! Кой сега е номер ЕДНО ??? Порше да си произвежда ДВГ автомобилите и да не се сравняват с БАТКО !!!
  • 56 предаде Motor2

    5 0 Отговор
    Тоя комик защо не вземе да обясни какво правеше Тесла Модел Х в колоната от тестови поршета преди няколко години??? Има само един отговор - база за сравнение. И като видяха че не стева го обърнаха че не искат. От всички немски компании изключително жалка, но и нагла е риториката на хора от ВАГ групата. Ауди са черешката на тортата в това отношение, тяхното ЩЕ край няма вече 7-8 години, но ето че и тия не изостават. Най-накрая се появи производител, който да каже че се стреми към малък пробег...
  • 57 Вик

    3 0 Отговор
    Този казал че целта им е батериите да са по-малки и по леки. Тяхната 93квтч вярно е не е голяма, щото Тесла имаха такава преди 5 години. Батерията на Тайкана е 630кг и въпреки че е по малка е по тежка от 100квч на Тесла. Опитали са да бъдат различни и са поставили инвертора в централната конзола между предните седалки и по мощният заден електромотор се захранва с по дълги кабели от предния.
  • 58 Васил

    1 1 Отговор
    Ако имах избор бих избрал Tesla Германците имат още хляб да ядат те още се надяват да продават димящите дизели
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Браво

    1 0 Отговор
    Теслата само дебил бия купил.
  • 61 Бмв

    1 0 Отговор
    Теслата само Д Е Б И Л БИ Я КУПИЛ.
    Китаска кола с американска емблема.