Отидете към основна версия

3 281 16

McLaren олекотява хиперкарите си

  • mclaren-
  • 765lt-
  • хибрид-
  • олекотяване

McLaren ще продължи своя поход към все по-леки хиперкари, гледайки към следващото си поколение модели. Това предаде Motor1.

С неизбежното приемане на хибридната технология теглото на автомобилите ще се увеличи, което има особено голямо значение за високопроизводителните коли.

"Олекотяването на нашите хиперкари е в центъра на стратегията ни за следващите генерации на McLaren. Вече сме водещи в класа си и сме ангажирани с по-нататъшното редуциране на теглото, за да можем да увеличим ефективността и производителността на бъдещите ни хибридни модели, които ще бъдат представени до 2025-а", заяви Майк Флюит, главен изпълнителен директор на McLaren Automotive.

„Масата на превозните средства е врагът на производителността, независимо дали колата е оборудвана с конвенционален двигател с вътрешно горене или изцяло електрифициран силов тракт. Именно заради това спечелването на надпреварата в олекотяването на автомобилите е абсолютен приоритет за нас, както и една от причините да инвестираме в наше собствено съоръжение за иновации и производство на композитни материали във Великобритания", допълни той.

Стремежът на автоконцерна към все по-леки хиперкари може да се види и в 765LT - най-новия модел в бруталната 'Longtail' линия на компанията.

Лимитираният хиперкар, от който ще бъдат произведени 765 екземпляра, тежи само 1229 килограма. Това го прави с 80 кг по-лек от 720S - моделът, на който е базиран.

Намаленото тегло е постигнато чрез използването на редица композитни елементи като състезателни седалки, нови 10-спицови джанти, чиито болтове са титаниеви, олекотени странични стъкла и задно стъкло от поликарбонат. Свалени са дори стелките и няма възможност за облегалка за ръката. Заводският 765LT не разполага дори с климатик, който все пак се предлага като безплатна опция. Олекотяването включва и първата изцяло титаниева изпускателна система на McLaren. Освен това, цялата каросерия на 765LT е от карбон, което спестява 14 кг.

Комбинацията от намаленото тегло и максималната мощност от 754 конски сили позволяват на хиперкара ускори от 0-100 км/ч само за 2,8 секунди, а от 0-200 км/ч - за 7,2 секунди.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Свързани новини

  • 2000 км пробег с едно зареждане!

    BYD показа изображения на новия хибриден седан Qin L. Китайският концерн ще представи модела с четири врати на автомобилното изложение в Пекин, което ...
    16.04.2024
    2 615
    13
  • Новите McLaren-и ще са вдъхновени от F1

    След неотдавнашната смяна на собствеността на McLaren производителят на суперавтомобили предлага поглед към бъдещата си дизайнерска насока. Черпейки в ...
    28.03.2024
    1 319
    0
  • McLaren има нов собственик

    Придобиването на McLaren Automotive от бахрейнската компания Mumtalakat Holding Company, суверенния фонд на страната, бележи значителна промяна в собс ...
    23.03.2024
    3 144
    6
  • Lancia пусна новия Ypsilon с бензинов двигател

    Lancia разшири гамата си Ypsilon с въвеждането на нов хибриден вариант, който ще се предлага заедно с електрическата, представена по-рано тази година. ...
    20.03.2024
    2 519
    5
  • Bentley също ще забави първия си електромобил

    Bentley реши да отложи пускането на първия си автомобил с електрическа батерия, като забави целта си да премине към изцяло електрическа гама до 2030 г ...
    19.03.2024
    969
    5