McLaren ще продължи своя поход към все по-леки хиперкари, гледайки към следващото си поколение модели. Това предаде Motor1.
С неизбежното приемане на хибридната технология теглото на автомобилите ще се увеличи, което има особено голямо значение за високопроизводителните коли.
"Олекотяването на нашите хиперкари е в центъра на стратегията ни за следващите генерации на McLaren. Вече сме водещи в класа си и сме ангажирани с по-нататъшното редуциране на теглото, за да можем да увеличим ефективността и производителността на бъдещите ни хибридни модели, които ще бъдат представени до 2025-а", заяви Майк Флюит, главен изпълнителен директор на McLaren Automotive.
„Масата на превозните средства е врагът на производителността, независимо дали колата е оборудвана с конвенционален двигател с вътрешно горене или изцяло електрифициран силов тракт. Именно заради това спечелването на надпреварата в олекотяването на автомобилите е абсолютен приоритет за нас, както и една от причините да инвестираме в наше собствено съоръжение за иновации и производство на композитни материали във Великобритания", допълни той.
Стремежът на автоконцерна към все по-леки хиперкари може да се види и в 765LT - най-новия модел в бруталната 'Longtail' линия на компанията.
Лимитираният хиперкар, от който ще бъдат произведени 765 екземпляра, тежи само 1229 килограма. Това го прави с 80 кг по-лек от 720S - моделът, на който е базиран.
Намаленото тегло е постигнато чрез използването на редица композитни елементи като състезателни седалки, нови 10-спицови джанти, чиито болтове са титаниеви, олекотени странични стъкла и задно стъкло от поликарбонат. Свалени са дори стелките и няма възможност за облегалка за ръката. Заводският 765LT не разполага дори с климатик, който все пак се предлага като безплатна опция. Олекотяването включва и първата изцяло титаниева изпускателна система на McLaren. Освен това, цялата каросерия на 765LT е от карбон, което спестява 14 кг.
Комбинацията от намаленото тегло и максималната мощност от 754 конски сили позволяват на хиперкара ускори от 0-100 км/ч само за 2,8 секунди, а от 0-200 км/ч - за 7,2 секунди.