Новият Volkswagen Golf R ще бъде представен по-късно тази година. Очаква се горещият хечбек да бъде задвижван от 2.0-литров турбиниран четирицилиндров агрегат, като мощността ще се предава на четирите колела. В бъдеще обаче високопроизводителните R модели на Volkswagen ще изглеждат съвсем различно. Причината е, че те ще бъдат електрически. Това потвърждава членът на управителния съвет на Volkswagen Group Юрген Стакман в интервю за Top Gear.
"Бъдещето на спортната R линия трябва да бъде и ще бъде електрическа. Все още работим върху това, което започнахме преди две години и половина и за напред ще залагаме на електрификацията", обясни Юрген Стакман, намеквайки за неотдавнашното представяне на Touareg R - първият хибриден R модел.
За да добиете представа за потенциалната производителност на бъдещата визия на спортната линия, вижте техническите характеристики на предстоящия хибрид Touareg R. Кросоувърът съчетава 3.0-литров турбиниран V6 бензинов двигател (336 к.с.) и електромотор, който е захранван от 14.1 кВтч литиевойонна батерия. VW казва, че системната мощност на Touareg R е 456 к.с., което без съмнение не е никак малко. За сравнение V8 TDI модела доставя 416 к.с.
И разбира се, не можем да не споменем I.D. R, който показа на какво е способна електромобилността, разбивайки редица рекорди. Без съмнение технологията от електрическата суперкола ще има своето влияние и отражение върху бъдещите коли със значка R.
Все още обаче сме далеч от това. Междувременно Стакман обеща "още истории около R линията, които вероятно ще ни изненадат и учудят“.