Отидете към основна версия

8 339 58

Ford: Focus ST е стъпка над Golf GTI

  • ford-
  • focus st-
  • golf gti

На пазари като европейския, където сегментът на спортни хечбек модели е силно конкурентен, е изключително трудно за един автоконцерн да убеди клиентите, че трябва да изберат именно неговото предложение. Мнозина автопроизводители заявяват, че техните високопроизводителни автомобили със скъсен заден край на каросерията са най-добри. Ford не прави изключение. Американската компания вярва, че има абсолютно бижу в продуктовата си гама. Със солидните си предложения като предишния Focus ST и дори с по-малката Fiesta ST, кой може да ги обвинява?

В интервю за motoring.com.au, шефът на Ford Performace за Европа Щефан Мойнцингер заяви, че са направени много сравнения по време на разработването на най-новия Focus ST. Той твърди, че тестовете, които са били проведени срещу Hyundai i30N, Honda Civic Type R и Volkswagen Golf GTI показват, че Focus ST е стъпка над Golf GTI по ​​отношение на управлението и производителността.

„Да, ние разгледахме Golf GTI, но със сигурност това не е хечбекът, към който се стремим. Ние искахме да направим много по-впечатляващ автомобил и мисля, че успяхме", обясни Мойнцингер.

Под капака на новия Ford Focus ST се крие интересен 2,3-литров четирицилиндров EcoBoost бензинов двигател с турбокомпресор. Той доставя 280 к.с. максимална мощност и 420 Нм максимален въртящ момент, които се изпращат към предните колела чрез 6-степенна механична или 7-степенна автоматична скоростна кутия. Хечбекът може да ускори от 0-100 км/ч за 5.7 секунди, а максималната му скорост е 250 км/ч.

Новият Focus ST идва с първия електронен диференциал с ограничено приплъзване на Ford за модел с предно задвижване. Според компанията, новият диференциал предлага по-голяма прецизност от механичния и може да прилага постепенно блокиране. Мойнцингер твърди, че Focus ST предоставя най-напредналия и добър контрол при приплъзване, който може да получите от кола с предно предаване. Всичко това е съчетано с технологията Continuously Controlled Damping, която предлага на водача три предварително зададени режима: за хлъзгаво/мокро и нормален режим, режим Sport и накрая режим Track.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 30 гласа.

Свързани новини