24 Май, 2020 13:06 8 344 58

Ford: Focus ST е стъпка над Golf GTI

  • ford-
  • focus st-
  • golf gti

На пазари като европейския, където сегментът на спортни хечбек модели е силно конкурентен, е изключително трудно за един автоконцерн да убеди клиентите, че трябва да изберат именно неговото предложение. Мнозина автопроизводители заявяват, че техните високопроизводителни автомобили със скъсен заден край на каросерията са най-добри. Ford не прави изключение. Американската компания вярва, че има абсолютно бижу в продуктовата си гама. Със солидните си предложения като предишния Focus ST и дори с по-малката Fiesta ST, кой може да ги обвинява?

В интервю за motoring.com.au, шефът на Ford Performace за Европа Щефан Мойнцингер заяви, че са направени много сравнения по време на разработването на най-новия Focus ST. Той твърди, че тестовете, които са били проведени срещу Hyundai i30N, Honda Civic Type R и Volkswagen Golf GTI показват, че Focus ST е стъпка над Golf GTI по ​​отношение на управлението и производителността.

„Да, ние разгледахме Golf GTI, но със сигурност това не е хечбекът, към който се стремим. Ние искахме да направим много по-впечатляващ автомобил и мисля, че успяхме", обясни Мойнцингер.

Под капака на новия Ford Focus ST се крие интересен 2,3-литров четирицилиндров EcoBoost бензинов двигател с турбокомпресор. Той доставя 280 к.с. максимална мощност и 420 Нм максимален въртящ момент, които се изпращат към предните колела чрез 6-степенна механична или 7-степенна автоматична скоростна кутия. Хечбекът може да ускори от 0-100 км/ч за 5.7 секунди, а максималната му скорост е 250 км/ч.

Новият Focus ST идва с първия електронен диференциал с ограничено приплъзване на Ford за модел с предно задвижване. Според компанията, новият диференциал предлага по-голяма прецизност от механичния и може да прилага постепенно блокиране. Мойнцингер твърди, че Focus ST предоставя най-напредналия и добър контрол при приплъзване, който може да получите от кола с предно предаване. Всичко това е съчетано с технологията Continuously Controlled Damping, която предлага на водача три предварително зададени режима: за хлъзгаво/мокро и нормален режим, режим Sport и накрая режим Track.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 така така

    36 95 Отговор
    Определено изглежда много добре, но голф е ТОП!!!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Васил

    69 38 Отговор
    Голфа е ужаснаааааа кола след Голф-2 всичко е леш

    Коментиран от #24

  • 4 един от стадото

    55 20 Отговор
    не съм голфаджия, но що голфа е базата винаги. Само не казвайте щото е най- добър. Плочата се изтърка още на голф3

    Коментиран от #16

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Джуган

    32 60 Отговор
    Откакто се помня, всеки се опитва да ни убеди че е изкарал нещо по добро от Golf GTI или от BMW M3, и все не им де получава.

    Коментиран от #13, #30

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Някой си

    12 6 Отговор
    дъра бъра два чадъра
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Някой си

    8 1 Отговор
    е обратен
  • 12 Случаен

    7 14 Отговор

    До коментар #2 от "Столипиново":

    Я дай да я видим тая каруца с макферсон отпред и многоточково отзад
  • 13 Бай Кольо

    27 31 Отговор

    До коментар #6 от "Джуган":

    М3, Алфа Джулия го отвя яко, вече 4 год.никой не може да направят седан в класа който да я бие.

    Коментиран от #15, #20

  • 14 Хайл

    27 16 Отговор

    До коментар #2 от "Столипиново":

    Не обиждай каруците на "голф" това е кръвна обида😉
  • 15 Алфа Умрело

    33 33 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Кольо":

    Никой не може да я бие по седене в сервиза,макароните и кола...смях
  • 16 Хайл

    39 11 Отговор

    До коментар #4 от "един от стадото":

    След голф 2 всеки друг голф е боклук

    Коментиран от #57

  • 17 Краси

    49 2 Отговор
    Както се очертава и през следващите 15/сетина години по-голямата част от БГ населението,няма да е в състояние да си купува нови коли.Пита се какво ще караме,след като всичките тия дараци са ги ПРОЕКТИРАЛИ до около 5-6 години да вървят и айде у моргата.

    Коментиран от #18, #58

  • 18 Хайл

    33 9 Отговор

    До коментар #17 от "Краси":

    Аз ще си карам моята нищо че след 20 г ще е на 40 и още ще върви...тия сегашните отдавна ще са претопени в нови за претопяване

    Коментиран от #19

  • 19 Краси

    25 4 Отговор

    До коментар #18 от "Хайл":

    То и аз така съм си наумил.И моята е на 20г.
  • 20 Джуган

    14 7 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Кольо":

    Не ме интересуват коментари на дечурлига които си оформят мнението на базата на платени публикации, развлекателни клипчета тип CarWoW и 1/10 от секундата по добро ускорение 0-100.
  • 21 Алфа Ромео

    6 5 Отговор
    Винаги е бил
  • 22 И форда и голфа не струват

    13 27 Отговор
    Рекорда за кола с предно на Нюрбургринг го държи Megane RS Trophy-R
  • 23 Iiii

    43 21 Отговор
    Голфа отдавна изпадна в забвение от тоя клас. Само швабите и тия, които са карали само голф се заблуждават , че е от най добрите в тоя клас. Един хюндай и30 е по добър, сивика, новия е доста над него,. Новата мазда 3 е като кола един клас по висок всравнение с прехваления wv

    Коментиран от #47

  • 24 qwerty

    14 24 Отговор

    До коментар #3 от "Васил":

    Една четворка v6 4motion лошо ли е? 204 кончета зимата не знае сняг. Тракшънче.
  • 25 Васка

    20 43 Отговор
    Всичко де що мрази голфа се обади,или по точно дето са гледали стоповете на голфа как се отдалечават пред тях.само TDI и GTI.

    Коментиран от #27, #42

  • 26 Онзи

    29 16 Отговор
    Всичко къде има четири гуми и може да върви и да спира е по-добро от VAG..
  • 27 Бачо Киро

    38 11 Отговор

    До коментар #25 от "Васка":

    С изключение на Фокус 1 СТ, всички останали фокуси СТ винаги са слагали в джоба си голфовете ГТИ. Само като прочетеш как даваха примерно от АМС точки на голфа, че седалките му отзад отдолу имали същия десен и като ги свалиш не било черно и те избива на смях ... При някакво друго сравнение предполагам би имало значение, но при сравнение на спортните модели ГТИ и СТ да гледаш такива глупости и да игнорираш победата на фокуса във всички спортни параметри е просто слугинаж и идиотщина. Ако не знаеш, дори окачването от Голф 5 (съответно и след него се базира на това) е правено от инженери на Форд, затова е и доста идентично. Предимството при Голф на материалите отдавна не е както беше някога. Естествено, всеки купува според предпочитанията си. Силата на ГТИ от години е единствено в ДСГ трансмисията. Аз предпочитам да си ги сменям с ръка и никога не ми е било зор за светофарните войни на пишлеметата.
  • 28 Димчи

    13 2 Отговор
    Добре е!!!
  • 29 оня с коня

    5 38 Отговор
    Така и не разбират и Форд и Голф че Проблемът не е в Конете,а че Самоделките им са с 4 вместо със 6 Цилиндъра и са с Предно вместо Задно предаване.Абе учете се от БМВ бе Тулупи!

    Коментиран от #31, #35

  • 30 Бачо Киро

    26 8 Отговор

    До коментар #6 от "Джуган":

    Я ни обясни кога от излизането на Фокус 2 СТ насам ГТИ е бил фактор в тест? А помниш ли теста на Фокус СТ и Голф Р? Голфът мисля беше 6-та генерация ... Не стига, че беше СТ срещу Р, а не РС срещу Р или СТ срещу ГТИ, ми от ФВ не пуснаха голфа, понеже не можело да се изключват всичките системи както при СТ. Понеже 4х4 и повече коне явно не стигаха като разлика ... Не знам какво толкова се пънете, като ФВ и специално Голф никога не са се ползвали за нищо в света на спорта. За жалост отдавна няма хомологационни автомобили, които пренасяха достатъчно от аурата в спорта на пътя при нормалните хора, но голф никога не са били част от света на спорта. Когато се отказаха другите производители ФВ се пусна в рали спорта, тичаха срещу себе си и частните отборчета и в момента, в който се върнаха Хюндай, Тойота, Ситроен и Форд обяви повече помощ за М-Спорт и ФВ изчезнаха яко дим ... Дори зарязаха шампиона Ожие и го оставиха без кола ... Та в кой свят точно Голф е бил Ескорт или Фокус? Аз не си спомням такъв, а помня доста десетилетия назад.
  • 31 Бачо Киро

    14 2 Отговор

    До коментар #29 от "оня с коня":

    Аха, само че БМВ мина в този клас на предно предаване. За жалост ... Отделно в този клас никога не са имали нещо особено. М2 е съвсем друга бира отвсякъде, също и откъм финанси.
  • 32 Komapak.

    6 3 Отговор
    Единствените ми впечатления от Ford ST са, че събира ужасно много нагар от накладките по джантите. Преди двайсетина години имах RS. Ами...... Доста се олежа по сервизите, но когато ми беше в ръцете му стопявах лагерите. Според мен всички спортни коли са прекалено нежни. Имам в предвид средно спортни. Там където играят много пари качеството на частите е презастраховано в пъти😊
  • 33 АА1

    18 8 Отговор
    Този модел на Форд,както и предния ST, са повече в техническо и скоростно отношение от конкурента Голф GTI. Не искам да се сърдят феновете на колите от Волсбург,но този факт си е истина. Форд прави фурор в Световния рали-шампионат. VW пробват с някакво Поло GTI,така не става.
  • 34 Смятам

    15 11 Отговор
    Че меган, фокус, Мазда 3, и пежо са по яки от голфа. Да не говорим за корола. Vw имат точно два хубави мотора 1.8T и 1.9tdi дето държат на яко бой.

    Коментиран от #40

  • 35 Уфф

    12 1 Отговор

    До коментар #29 от "оня с коня":

    Ти който не знаеше BMW M3 с колко цилиндъра Е акъл ще даваш

    Коментиран от #46

  • 36 тюбетейка

    2 2 Отговор
    Как смее бай Кольо от Челопечене да сравнява Алфа с М3?
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 гост

    8 10 Отговор
    Голф е добра кола, но е скъпа. Според мен може да си купиш много по-добра кола от тази, поне по-висок клас за същите пари или за по-малко да си купиш пак добра и спортна ежедневна кола, Хюндай е доста добър, особенно в изпъление лифтбек.

    Коментиран от #43

  • 42 Хайл

    5 5 Отговор

    До коментар #25 от "Васка":

    От Перник ли си 🤣🤣🤣🤣 твоя да не вдига 230 км и да харчи 5/100 🤣🤣🤣
  • 43 Гост5

    9 4 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    В Норвегия съм .В Норвегия съм .С Голф съм.
  • 44 Абе

    8 0 Отговор
    Щом не ходиш до сервиза всеки месец нема значение марката,сипваш и караш
  • 45 Добре на Форд

    3 3 Отговор
    Ей да живее форд ве мама му стара тогава.Тичам да го купя за 63к веднага.Айде по така аааааа.4992
  • 46 оня с коня

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Уфф":

    А кога е ставало дума за М 3 та твърдиш че не знам с колко цилиндъра е?Естествено че ще давам Акъл на такива като тебе,ама за по-сигурно ще ви го Джиросам тоя Акъл,та да не можете да го върнете!
  • 47 123

    9 9 Отговор

    До коментар #23 от "Iiii":

    Типично мнение на човек, не харесваш Голф, но държащ да даде мнение! Ти във i30 да си влизал? А в Мазда 3 или Сивик? С какво са по добри? Хайде дай пример! Аман от инженери, ей!
  • 48 123

    9 3 Отговор
    Ми много ясно, трябва де е добър този Форд! Той човека го е написал, че много внимателно са изучавали GTI-то, не някой друг, а Голф! Ученика винаги е по добър от учителя! Ама накрая като видите цената на Форда, всички вкупом ще ревнете, опааа, аз за тия пари ще си взема......, ма не и Фокус! Факт!

    Коментиран от #49

  • 49 перничанин

    11 5 Отговор

    До коментар #48 от "123":

    Напълно съм съгласен. Аз също питам защо сравняват с Голф, защо не пишат "Новия Фокус е по-добър от Хюндай или Рено". Всеки гледа да се равнява по най-добрия. И не не са най-важни 15к.с. повече или 0,1с по-малко. Усещането, изработката, държането на пътя, харизмата ако щете, това е GTI , по това се равняват останалите. Някои са го задминали в някои отношения , но като цяло си е еталон в класа си. То заради това има много марки, заради многото вкусове. Преди да ме критикувате , карам бензинова Тойота.

    Коментиран от #51

  • 50 Карлос

    4 4 Отговор
    Renault Megane R.S. Trophy-R е най-бърз автомобил на "Нюрбургринг", затова е нормално Ford да прави Фокуси с Golf, Honda и Hundai... иначе нищо лошо за опитните зайчета
  • 51 Трифонов

    10 4 Отговор

    До коментар #49 от "перничанин":

    Хайде без глупости ако обичате, а!? Автомобил, който се казва "Народна кола".... "усещане", "изработка"... "харизма"... Каква харизма търсиш в тъп, евтин хечбек с предно предаване, мега скучен дизайн и наименование... "народна кола". Харизма има Ferrari, Mercedes, BMW, Porsche... такива работи.

    Коментиран от #54

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 123

    0 1 Отговор
    И няма да има RS

    Подаряват делът на RS на (основно) Хонда Сивик Type-R
  • 54 перничанин

    4 2 Отговор

    До коментар #51 от "Трифонов":

    А Фокус какво е - конфекция. Не получих отговор, защо всички в този клас се равняват по Голф. Може би защото отговора не ви харесва.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Борис

    4 2 Отговор
    Пак са се объркали американците немеца вади 300 коня на голф 8гти и то от 2литров турбо мотор и пак само с предно ще го изяде смешния фокус а и е по красив голфа няма кво
  • 57 Ей селяк

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Хайл":

    След голф 5 вече е друга бирата
  • 58 Целта е да ни

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Краси":

    електрифицират, за да могат да ни дърпат шалтера централно, ако вземем да се изребчим на световното правителство