Въпреки коронавирусната пандемия, новите регистрации на електромобили в Германия се увеличават. Още по-интересно е, че Tesla не фигурира в топ 5 на най-продаваните електрически коли във Федералната република през май, докато e-tron на Audi успява да се нареди на трета позиция. Това предаде Auto Motor und Sport.
Забележително е, че на фона на коронавирусната пандемия сегментът на "електрички" в Германия отбелязва ръст от 20,5 процента в сравнение със същия месец на миналата година, особено след като новите регистрации на коли във Федералната република отчитат спад от 49,5 процента.
В абсолютна стойност обаче електромобилите все още реализират несъществени продажби. През май месец в Германия са регистрирани 168 148 нови коли, като едва 5 578 от тях са електрически. Това се равнява на 3,3 процента пазарен дял.
За пореден път е трудно да се открие тенденция в продажбите на електромобилите на Tesla. През май месец най-популярният модел на марката Model 3 отчита само 244 нови регистрации, като не попада дори в топ 5 на най-популярните "електрички" в Германия. За сравнение, през април американският електромобил реализира 519 продажби във Федералната република. През март пък Model 3 записа рекорден месец с 2034 нови регистрации, успявайки да пререди дори BMW 5er. През юни обаче продажбите на Tesla най-вероятно ще се подобрят, тъй като американската компания предпочита да засилва доставките в края на тримесечието. Все пак, новите регистрации на Tesla остават най-волатилни - варират силно от месец до месец.
Въпреки това, ако вземем предвид общия баланс - т.е. продажбите на съответния електромобил от началото на годината, Model 3 се нарежда на трета позиция с 3664 коли. Челните позиции по нови регистрации както през май, така и от началото на 2020-а, се заемат от електрическия Golf и от Renault Zoe.
Трябва да се отчете и впечатляващият резултат на Audi e-tron. Електрическият кросоувър от Инголщат отчита 583 нови регистрации през май, нареждайки се на трета позиция в класацията.
Как ще се развие пазара на електромобили през юни е трудно предсказуемо, особено след като Германия представи цялостен по-широк план за стимулиране на закупуването на "електрички", който включва премии в размер до максимум 6 000 евро. Може обаче да отнеме време, докато бонусът влезе в сила, тъй като той трябва първо да бъде разрешен от Европейската комисия.
Вижте класацията за петте най-продавани електромобили в Германия през май 2020-а: