Отидете към основна версия

3 185 6

Ford се възражда в Китай

  • ford-
  • китай-
  • автоиндустрия-
  • автопазар

Тримесечните продажби на автоконцерна в Китай се повишиха за първи път от три години

Снимка: Ford

Ford заяви, че през периода април-юни автомобилните продажби на компанията в Китай са се увеличили с 3% спрямо година по-рано. Това е първият тримесечен ръст на американския автоконцерн на най-големия автомобилен пазар в света от почти три години. Това предаде Autoblog.

От известно време Ford се стреми да се възстанови от безпрецедентен за основен световен автоконцерн спад в продажбите в Китай. През изминалата година доставките на американската компания в Народната република се свиха с 26%, а през 2018-а – с 37%.

Представители на автоконцерна твърдяха, че продажбите са били засегнати от застаряваща моделна гама, разпад в отношенията с джойнт венчър партньори и автодилъри, както и неправилни решения на предишния мениджмънт.

За второто тримесечие на 2020-а Ford са доставили 158 589 коли, се казва в изявление на компанията. Автоконцернът приписва продажбите на по-силната продуктова гама, включваща нови кросоувъри и луксозни местно произведени автомобили Lincoln, както и "силното търсене след вдигането на ограничителните мерки срещу Covid-19”.

За разлика от Ford, конкурентната General Motors заяви, че тримесечните ѝ доставки в Китай са намалели с 5.3% до 713 600 бройки.

Продажбите на превозни средства в цялата автоиндустрия в Народната република са нараснали с 4,4% през април, 14,5% през май и 11% през април, съобщи Китайската асоциация на автомобилните производители.

В Китай Ford произвежда коли чрез джойнт венчъри с Chongqing Changan Automobile и Jiangling Motors.

В Съединените щати обаче ситуацията за американския автоконцерн не изглежда розова. Благодарение на коронавирусната пандемия и ограничителните мерки, тримесечните продажби на Ford у дома спаднаха с 33%.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.

Свързани новини