Ford заяви, че през периода април-юни автомобилните продажби на компанията в Китай са се увеличили с 3% спрямо година по-рано. Това е първият тримесечен ръст на американския автоконцерн на най-големия автомобилен пазар в света от почти три години. Това предаде Autoblog.
От известно време Ford се стреми да се възстанови от безпрецедентен за основен световен автоконцерн спад в продажбите в Китай. През изминалата година доставките на американската компания в Народната република се свиха с 26%, а през 2018-а – с 37%.
Представители на автоконцерна твърдяха, че продажбите са били засегнати от застаряваща моделна гама, разпад в отношенията с джойнт венчър партньори и автодилъри, както и неправилни решения на предишния мениджмънт.
За второто тримесечие на 2020-а Ford са доставили 158 589 коли, се казва в изявление на компанията. Автоконцернът приписва продажбите на по-силната продуктова гама, включваща нови кросоувъри и луксозни местно произведени автомобили Lincoln, както и "силното търсене след вдигането на ограничителните мерки срещу Covid-19”.
За разлика от Ford, конкурентната General Motors заяви, че тримесечните ѝ доставки в Китай са намалели с 5.3% до 713 600 бройки.
Продажбите на превозни средства в цялата автоиндустрия в Народната република са нараснали с 4,4% през април, 14,5% през май и 11% през април, съобщи Китайската асоциация на автомобилните производители.
В Китай Ford произвежда коли чрез джойнт венчъри с Chongqing Changan Automobile и Jiangling Motors.
В Съединените щати обаче ситуацията за американския автоконцерн не изглежда розова. Благодарение на коронавирусната пандемия и ограничителните мерки, тримесечните продажби на Ford у дома спаднаха с 33%.