Отидете към основна версия

37 065 24

Какво да направите, ако от ауспуха излиза вода и как това застрашава колата

  • ауспух-
  • вода-
  • съвети

Експлоатацията на колата е пълна с изненади. Опитните шофьори са спокойни например, когато видяткапки вода от ауспуха. Но наскоро седнал зад волана водач може да приеме това поведение като проблем. Но толкова ли е опасна водата в шумозаглушителя и в какви случаи трябва да внимавате, когато видим капки да излизат от ауспуха?

Защо водата в изпускателната система е опасна?

Автомобилният шумозаглушител с право може да се счита за индикатор за работата на автомобила. Ако всичко е наред с двигателя, тогава нищо излишно няма да излезе от ауспуха, освен отработените газове. Нищо освен водни пари.

Наситените с пари изпускателни газове са често срещано и съвсем естествено явление дори за кола, която току-що е напуснала магазина. Но пълни с вода гърнета могат да представляват сериозна опасност, а ето няколко причини, поради които не е препоръчително да се натрупва вода в резонаторите на автомобили:

Ръждата е нещо, което рано или късно изпреварва всяка незащитена повърхност на автомобила. И водата неизбежно ще допринесе за влошаването на този процес до пълната подмяна на генерацията.

Водната тапа е рядко явление, но съвсем реално, когато гърнето се напълни с вода. Двигателят започва да работи с по-бедна смес, съответно в цилиндрите влиза по-малко гориво и повече въздух, което не е много полезно за мотора

Замръзване на гърнето - този проблем може да причини друг, по -сериозен срив под формата на разхерметизиране на заваръчни шевове или скъсване на гърнета, което ще доведе до скъпи ремонти и невъзможност за експлоатация на автомобила.

Но като цяло в повечето случаи малко натрупване на влага по стените на ауспуха по никакъв начин не уврежда автомобила, защото това е естествен физически процес, който никой не може да предотврати. Има обаче няколко работни начина да се отървете от водата от шумозаглушителя.

Как водата попада в изпускателната система на автомобила и какво да направим след това?

При изгарянето на гориво се образува не само маса от вредни химични съединения, но и обикновена вода, която при нормален летен режим обикновено се изпарява, без да се задържа по стените на ауспуха.

Началото на всички проблеми се счита за есента и пролетта, когато има твърде голяма разлика между температурата на отработените газове и метала на изпускателната система. Веднага след като образува точка на оросяване, цялата влага в отработените газове постепенно ще се кондензира по стените на резонаторите.

За да се намали кондензацията на влага, важно е да се избягват кратки пътувания. При много автомобили шофирането по няколко минути на ден ще доведе до повишен конденз, който ще се натрупва, докато ауспухът се напълни.

Водата може да попадне в изпускателната система и по други причини, например с гориво с ниско качество. Обърнете внимание на бензиностанциите, където зареждате колата си с гориво. Изберете за себе си надежден оператор и се опитайте да не променяте принципите си, в противен случай, заедно с вода, дузина други вредни съединения (например сяра) могат да попаднат в двигателя на автомобила.

Тези, които обичат да карат с почти празен резервоар, също трябва да бъдат подготвени за повишен конденз в ауспуха при смяна на сезоните. Така че, през есента и пролетта, се препоръчва да пълните колата до горе и да не изпразвате резервоара повече от половината. Това ще намали обогатяването на отработените газове с водни пари.

Има няколко начина за отстраняване на влагата от шумозаглушителя. Един от най -често срещаните е пробиването на дупка в един или няколко резонатора наведнъж. Чрез тези дупки водата наистина ще напусне изпускателната система, но заедно с ползите по този метод сериозно ще навредите на ауспухната система.

Най-сигурният начин да се отървете напълно от водата в шумозаглушителя е да затоплите гърнетата. Това става чрез елементарно ускорение на оборотите на двигателя до четири - пет хиляди оборота в минута. По -добре е да направите това на равен прав път - например на магистрала. Ускорете до 90-100 км/ч на трета предавка. Карайте по този начин няколко километра, след което обърнете внимание на динамиката на двигателя - тя значително ще се подобри, а вътрешните стени на ауспуха ще бъдат напълно сухи.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 41 гласа.

Свързани новини