Отидете към основна версия

1 960 0

Ретрото е на мода

  • висман-
  • ретро-
  • wiesmann roadster-
  • версия-
  • екстериор

Двамата братя - Мартин и Фридхелм Висман започват професионалните си кариери в поприща, съвсем различни от автомобилите. Мартин е инженер, занимаващ се с разработка на хидрофорни помпи, а Фридхелм е управляващ директор на фабрика за дрехи. Незнайно как и защо, но през 1985 година те решават да конструират и произведат спортен роудстер, който обаче да има ретро привкус. Идеята им се осъществява, но осем години по-късно. През 1993 на бял свят се появява Wiesmann Roadster. Външността му е коренно различна от тази на останалите конвенционални съвременни автомобили и точно поради тази причина веднага привлича вниманието на специалистите. Фирмата има 35 представителни магазина в Германия и в различни страни от Европа и Азия, включително и у нас. Въпреки това марката Wiesmann си остава екзотика, най-вече заради ограничените бройки, които произвежда. Компанията вече е редовен участник на повечето големи автомобилни изложения. Естествено, не беше пропуснато и това в родната Германия. Тази година във Франкфурт видяхме последната иновация, носеща моделното обозначение MF5.

Екстериорът следва основната линия на братя Висман - ретро елементи, спортна осанка и качествени възли и агрегати. И този път двигателя е заимстван от BMW. Той е V-образен десетцилиндров и разполага с мощност от 507 к.с. Максималният въртящ момент на мотора, познат ни от BMW M5, е 520 Нм. При вграждането му в каросерията на MF5 от компанията не са счели за необходимо да променят динамичните му характеристики. Въпреки това, монтиран на сравнително лекото купе (1 395 кг.), агрегатът е способен да ускори роудстера до 100 км/ч. за 3-9 секунди. Максималната скорост при свален таван е 310 км/ч., което е само с един километър по-слабо постижение от това на купето GT MF5. Както се очакваше, откритата версия е почти аналогична с купето. Разлики видяхме само в задната оптика и в покрива. Скоростната кутия също е свръхмодерна - седемстепенната SMG III. Освен това в автомобила са налични всички възможни средства за пасивна и активна безопасност.

Роудстерът MF5 ще се произведе само в 55 екземпляра и въпреки световната финансова криза, ще е с най-висока за марката, цена. Точната цифра е 189 500 евро.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини