Отидете към основна версия

50 978 78

Двигатели на Toyota и Mercedes са лидери в антикласация за най-проблемните мотори при употребяваните автомобили

  • двигатели-
  • надеждност-
  • проблеми-
  • автомобилът на старо

Всяка голяма марка има наистина добри и практически безпроблемни двигатели, а Toyota винаги е била сред лидерите в такива класации. Оказва се обаче, че дори за японците има изключения. Такива са изтъкнати от изданието "Российская газета", които извадиха любопитна класация за най-трошливите двигатели на известни производители.

Странното е, че двигателите на Toyota и Lexus са на първите места на антирейтинга. Собствениците на употребявани Lexus IS и RS вероятно ще си спомнят за не особено успешната серия бензинови V-образни "шестаци" 2GR, които Toyota произвежда в два обема - 2.5 и 3.5 литра. По-малкият страда от абразивно износване на частите, а по-големият - от недостатъчно охлаждане на цилиндрите.

Второто място заема серията от 1.6 и 1.8 литрови бензинови турбо двигатели M271, които Mercedes-Benz инсталира на седаните от C- и E-класа от 2002 до 2015 г. Според експерти тези агрегати се отличават с нисък ресурс на веригата за синхронизация (често извън строя под 100 хиляди км), бързи въглеродни отлагания в цилиндрите, спонтанно навлизане на гориво в маслото и други проблеми.

BMW също не остана ненаказан от този антирейтинг и заема третата позиция. Приблизително по същото време като Mercedes-Benz (от 2004 до 2011 г.), баварците пускат линия от 2.5 и 3.0 литрови N52 редови бензинови „шестаци“. И единият, и другият в крайна сметка влизат в историята като „маслояди" - дори по време на гаранционния период много от тях харчат до 1.5-2 литра масло на всеки хиляда километра.

Друг немски автомобилен концерн Volkswagen затваря списъка на проблемната "петица", който вече второ десетилетие се опитва да реши проблеми с небезизвестните TSI турбо двигатели с работни обеми 2.0, 1.8 и 1.4 литра. Всички те, както показа времето, имат ненадеждна и краткотрайна система за синхронизиране, както и много уязвима турбина, която "умира" поради маслен глад и счупване на буталото поради умора на метала още на 150-200 хиляди километра.

Някои от силовите агрегати на Audi също не се славят с голяма надеждност. По-конкретно става дума за V6 моторите с индекс EA837, които са с обем 2.4 и 2.8 литра, която марката с четири пръстена поставя на своите автомобили в средата на 2000 година. Те се характеризират с проблеми в цилиндрите поради крехкия алуминиев блок, който първоначално е адаптиран само за идеално гориво и масло със смяна на всеки 6-8 хиляди километра.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 66 гласа.

Свързани новини