2 Декември, 2021 20:00 51 184 78

Двигатели на Toyota и Mercedes са лидери в антикласация за най-проблемните мотори при употребяваните автомобили

  • двигатели-
  • надеждност-
  • проблеми-
  • автомобилът на старо
Двигатели на Toyota и Mercedes са лидери в антикласация за най-проблемните мотори при употребяваните автомобили - 1

Всяка голяма марка има наистина добри и практически безпроблемни двигатели, а Toyota винаги е била сред лидерите в такива класации. Оказва се обаче, че дори за японците има изключения. Такива са изтъкнати от изданието "Российская газета", които извадиха любопитна класация за най-трошливите двигатели на известни производители.

Странното е, че двигателите на Toyota и Lexus са на първите места на антирейтинга. Собствениците на употребявани Lexus IS и RS вероятно ще си спомнят за не особено успешната серия бензинови V-образни "шестаци" 2GR, които Toyota произвежда в два обема - 2.5 и 3.5 литра. По-малкият страда от абразивно износване на частите, а по-големият - от недостатъчно охлаждане на цилиндрите.

Второто място заема серията от 1.6 и 1.8 литрови бензинови турбо двигатели M271, които Mercedes-Benz инсталира на седаните от C- и E-класа от 2002 до 2015 г. Според експерти тези агрегати се отличават с нисък ресурс на веригата за синхронизация (често извън строя под 100 хиляди км), бързи въглеродни отлагания в цилиндрите, спонтанно навлизане на гориво в маслото и други проблеми.

BMW също не остана ненаказан от този антирейтинг и заема третата позиция. Приблизително по същото време като Mercedes-Benz (от 2004 до 2011 г.), баварците пускат линия от 2.5 и 3.0 литрови N52 редови бензинови „шестаци“. И единият, и другият в крайна сметка влизат в историята като „маслояди" - дори по време на гаранционния период много от тях харчат до 1.5-2 литра масло на всеки хиляда километра.

Друг немски автомобилен концерн Volkswagen затваря списъка на проблемната "петица", който вече второ десетилетие се опитва да реши проблеми с небезизвестните TSI турбо двигатели с работни обеми 2.0, 1.8 и 1.4 литра. Всички те, както показа времето, имат ненадеждна и краткотрайна система за синхронизиране, както и много уязвима турбина, която "умира" поради маслен глад и счупване на буталото поради умора на метала още на 150-200 хиляди километра.

Някои от силовите агрегати на Audi също не се славят с голяма надеждност. По-конкретно става дума за V6 моторите с индекс EA837, които са с обем 2.4 и 2.8 литра, която марката с четири пръстена поставя на своите автомобили в средата на 2000 година. Те се характеризират с проблеми в цилиндрите поради крехкия алуминиев блок, който първоначално е адаптиран само за идеално гориво и масло със смяна на всеки 6-8 хиляди километра.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 66 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ес класа

    80 39 Отговор
    Хайде,бе ,ха сега кажете,че москвичът е със най универсалният мотор! Пак откраднат от немците.

    Коментиран от #7, #45, #60

  • 2 Емил

    44 111 Отговор
    Руска класация - хо,хо,хо! Смешници!!!
  • 3 Майсторът

    136 8 Отговор
    Както е написано в статията - всяка марка си има и проблемн, и безпроблемни мотори, а повечето, описани в материала, наистина са проблемни. Доказано.
  • 4 Фен МБ

    76 39 Отговор
    Ееее лоша информация за феновете не бензина!За 18 години карам четвърти Мерцедес Дизел С класа и не съм имал никакви проблеми нито с двигател,нито със скоростна кутия ,нито с някакъв друга възможна изненада.В момента съм с 4матик…прекрасен автомобил.Причината е стриктна подръжка,никакъв компромис с обслужването и сте ОК!
  • 5 Уса

    120 49 Отговор
    Двигателите на Тойота са несравнимо по-добри от който и да вземете немски хамбар в момента наречен автомобил.На тоя двигател от снимката съм навъртял 250000мили(425000км)като съм сменял само ремъците,маслото и антифриза.По агренажа нищо не е пипано.продадох колата миналата година и купувача още я кара.Мои приятели,които си купиха чистак бърсак нови мерцедеси и джети от носталгия по миналото изреваха още в началото и се започна едно връщане,заменяне,разправии до бога

    Коментиран от #13, #14

  • 6 Зависи

    44 6 Отговор
    Къде е сглобяван автомобила и с какви части.Ако е Турция и Китай бегай далече.В сащ повечето европейски са правени в Мексико и нямат нищо общо с европейските си събратя.То са ръжди,фабрични дефекти абе лоша работа.мекиканците са добри майсторчета,но това са американски корпорации с техните си проблеми и далаверки
  • 7 Пилот на Ферари

    46 9 Отговор

    До коментар #1 от "ес класа":

    Ако класацията беше направена от Англичани , сигурно щеше да виеш от кеф ?
  • 8 Николай

    38 26 Отговор
    Имах Lexus IS, сега имам два Мерцедеса С280 и SLK 200. Лексуса го продадох на мой приятел 6-та година само сменя масло и налива бензин. Никакви проблеми. Мерцедесите също само поддръжка и експлоатация.

    Коментиран от #12

  • 9 Пилот на Ферари

    62 49 Отговор
    Всички плюят Италианските автомобили , обаче да забелязвате някъде в тия антикласации Алфа или Мазерати ?
    Даже сравнително евтиния Фиат произвежда добри мотори.
    И никоя Италианска марка не участва в дизелгейт.

    Коментиран от #11, #34, #66

  • 10 жорко

    54 10 Отговор
    Карам Опел с 1,9 турбо Дизел, Двигателя е разработка на Фиат- мулти джет. Карал съм различни служебни и лични автомобили. Основно мерцедеси- Г класа, S класа, Тойота Авенсис, Субару...но като този опел такова животно няма. Няма спиране, няма проблеми, върви прилично за 120 коня. Гори 6,2 нафта смесено. 320 000 километра пробег.

    Коментиран от #35

  • 11 1232

    65 13 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Фиат има много здрави двигатели. И доста пъргави също.
  • 12 Пилот на Ферари

    45 10 Отговор

    До коментар #8 от "Николай":

    Ако поразгледаш клиповете на TopGarage London и Shondys Garage - само Мерцедес и БМВ . И все с големи проблеми в двигателите. И тук там някое Ауди.

    Коментиран от #15

  • 13 Анонимен

    47 11 Отговор

    До коментар #5 от "Уса":

    На моя Опел с мотор 16 nz e вече на над 800 000 km без забележки и освен комутатор на запалването (вече четвърти) нищо не е сменяно или ремонтирано !!!Почти всички крушки за30 годишна кола са оригинални-заводски !като собственик от 20 години общи за части съм дал не повече от 300 лв който са за релерегулстор стартер каре и комутатори .Не включвам стандартните ремъци накладки гуми!

    Коментиран от #24, #70

  • 14 ККК

    23 22 Отговор

    До коментар #5 от "Уса":

    Айде стига глупости! Карам мерцедеси от 1987 г. когато купих първия w115 продадох го на над милион с нито един съм нямал проблем!

    Коментиран от #54

  • 15 Приятел

    28 27 Отговор

    До коментар #12 от "Пилот на Ферари":

    Виждал си Мерцедес и БМВ само по телевизора май, а твоето ферари като тръгваш дииийй Марко ли му викаш?

    Коментиран от #17

  • 16 от село

    31 5 Отговор
    И аз се чудя защо съседите ми са вдигнали лексусите си на трупчета , и вътре си гледат кокошките , и събират яйцата от тях !!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Дфен

    13 3 Отговор
    Нищо ново под слънцето
  • 19 гост

    70 5 Отговор
    Хора, вие не четете какво пише. Двигателите са след 2004г. и дейтствително са много проблемни. Работил съм по проучване за Мазда, Форд, ФВ за немския пазар и мога да кажа от какво се оплакват основно собствениците, платили нови коли и получили вечен абонамент за сервиза. Мазда гние ужасно, заради фалшивите тенекии на Кобе стийл. Форд са с най-счупените скоростни кутии. ФВ са комбинация от лоши двигатели и скоростни кутии (дсг), веригите се предават на 40х.км, а дсг се чупи само с поглед, като от концерна отказват гаранционна подмяна, едва след многомилионни съдебни искове се съгласиха да поемат повече.
  • 20 Приятел

    7 30 Отговор

    До коментар #17 от "Пилот на Ферари":

    Моята талига в момента се казва Мерцедес ML 350 ,w164 карам само Мерцедес от 1987год. !!! Айде дииий Маркооо ....

    Коментиран от #22, #23, #25, #26

  • 21 Димитър

    43 11 Отговор
    Купете си Опел 25-30 годишен,ако нямате и ще видите какво значи куче,няма значение бензин или дизел,само ламарините да са добре.

    Коментиран от #76

  • 22 Пилот на Ферари

    21 8 Отговор

    До коментар #20 от "Приятел":

    Голям праз. Ако ще летяща чиния да караш все тая. Като гледам сигурно не можеш си намери капачката на резервоара.
  • 23 Пилот на Ферари

    34 10 Отговор

    До коментар #20 от "Приятел":

    Моли се на тоя Мерцедес ML 350 да не дефектира скоростна кутия , че им е проблем. А ремонта жесток .
  • 24 хахха

    25 3 Отговор

    До коментар #13 от "Анонимен":

    300 лв. друг виц знаеш ли?

    Коментиран от #41

  • 25 Пилот на Ферари

    33 8 Отговор

    До коментар #20 от "Приятел":

    Това че караш Мерцедес ML 350 - хвалба ли е или оплакване , че не разбрах ?
    Май по добре да си беше купил Голф !
  • 26 Пилот на Ферари

    31 2 Отговор

    До коментар #20 от "Приятел":

    Тоя Мерцедес ML 350 дали е с десен волан и на газ ?
    Питам защото имам приятел с такъв .
  • 27 орел

    15 3 Отговор
    Имам Опел взет от магазина 2008ма 340 000 км , от които 200 000км на газ .Голямо куче
  • 28 Бай Тошо

    20 2 Отговор
    Блока на ауди 2.4 и 2.8 е чугун и няма никакво износване на цилдрите , по скоро се отнася за 3.0 л бензин 220к.с който е алуминиев блок с никасилово покритие на цилиндртите и дава фира мотора доста бързо
  • 29 Младенов

    27 6 Отговор
    Тойота Хонда Волво - НАДЕЖДНИ МАШИНИ
  • 30 оня с коня

    13 4 Отговор
    Конкретно в настоящата Класация на Проблемни Автомобили бих се доверил на Изследването на Руската Газета,защото принципно Руснаците са преди всичко клиенти на "Японското" ,защото им е далеч по-изгодно като Цена пред Автомобили от ЕС поради Митническата политика.Искрено съм изненадан обаче от изнесените Факти че двигатели/Н-52,пр-во 2005-2011г/ / на БМВ могат да бъдат толкова "Маслоядни"- до 1,5-2 литра на 1000 км?!Затова и чак сега си обяснявам смятаните от мен за "злостни" определения на разни Хейтъри че БМВ значело "Бърка масло и вода"...За сведение моето БМВ Е-46/6-цилиндров Дизел,2004г/ харчи 6-700 ГРАМА масло на 10 хил. км!

    Коментиран от #31, #36

  • 31 Дедо

    3 7 Отговор

    До коментар #30 от "оня с коня":

    И мойто е46 328i n54 -220коня къса амута направо и го карам с Политрон за 30к.км.5w40 и го сменям на около 22к.25к.и не го бара.
  • 32 стефан фарашев

    20 1 Отговор
    Ами калпавите дизели на Wv къде са 2.0d и да не забравяме турбините?
  • 33 Корумпирания

    9 5 Отговор
    Абсолютно вярно малък мотор, никъв живот нема, вземат е нова всичко точно, минава гаранцията, българина е купува и се почва с теглото
  • 34 кочо

    2 6 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    A Fiat продава ли се в Русия като дискутираните марки?

    Коментиран от #44

  • 35 Имах такава

    11 4 Отговор

    До коментар #10 от "жорко":

    На същата вектра С, но мотора е 150 к.с врътнах 250 хил. Км. Само поддръжка. Как съм я товарил аз си знам 700 кг. пелети, гранитогрес и тн. Между смените на масло няма капка разход. Неубиваема машина не само мотора всичко.
  • 36 гост

    11 1 Отговор

    До коментар #30 от "оня с коня":

    В статията се говори за бензинови двигатели. А този разход на масло е съпоставим с двутактов двигател.
  • 37 някой си

    6 37 Отговор
    Не помня някога да е имало качествен и безпроблемен японски кошник тоест автомобил

    Коментиран от #50, #78

  • 38 Alabala

    21 14 Отговор
    Фалшива новина!!!!Най-надеждните двигатели и автомобили са Тойота и Лексус.Това го потвърждават и цените на колите на старо.Вече стана така,че само баровците карат Лексус.

    Коментиран от #53

  • 39 Явно

    4 3 Отговор
    профаните друго не могат да напишат.
  • 40 Радко в платената ви жалка рекламка

    7 1 Отговор
    За този никому неизвестен Налъм Шопов, защо няма коментари? Хахахаахай
  • 41 Грайфер

    19 0 Отговор

    До коментар #24 от "хахха":

    така е. Аз на C16NZ даже ангренажния ремък не сменях, защото конструкцията не посреща клапани и бутала. Скъса се...и нищо. След половин час отново се движех. А пък да не говоря, как съединител също се сменя за половин час, без да пипаш скоростната кутия. Уникално беше....но изгниха тия опели. моя го продадох в с. Клокотница почти без дъно и прагове.
  • 42 Българин

    14 18 Отговор
    Най-ме кефи некадърниците, които не произвеждат нищо да философстват за всичко.Това било еди какво си, онова било еди какво си.Росийская газета ... ХАХАХАХАХАХАХА

    Коментиран от #46

  • 43 Ха-ха

    11 6 Отговор
    Ква е тая измислена класация!?точно "шестак" v - образен 3.5 литра 270 коня карах в Тойота 10 години. Продадох тойотата по други причини, но не бих го сменил за нищо друго. Невероятно добро изпълнение, в нормалните класации, хората считат че това са едни от най-добрите двигатели.
  • 44 Пилот на Ферари

    3 2 Отговор

    До коментар #34 от "кочо":

    Писал съм - "класации" . Не само тая класация , а изобщо.
  • 45 ЕС,обясни:

    17 12 Отговор

    До коментар #1 от "ес класа":

    Защо великите руснаци откраднаха този лош двигател,произведен в държава от "загниващия капитализъм,който ще рухне всеки момент"? След като са толкова умни и талантливи защо не създадоха собствен качествен и надежден двигател? А само гледат как да отмъкнат някоя западна технология.

    Коментиран от #59

  • 46 Пилот на Ферари

    16 8 Отговор

    До коментар #42 от "Българин":

    Готин , в момента в Русия се произвеждат повече автомобили отколкото в щатите. Там само се внасят .
  • 47 ама друг път

    15 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: V-образни "шестаци" 2GR, които Toyota произвежда в два обема - 2.5 и 3.5 литра." 2GR може да бъде 3,5 но няма как да стане 2,5 ! 4GR е моделното обозначение на 2,5 литровия двг. господа журналисти !!! Ако беше написано , моделното семейство GR е едно , но сложиш ли му цифра се отнася към определена кубатура ! Хубав ден !
  • 48 антикомуне

    9 14 Отговор
    Само като прочетох от кого е класацията и ми стана ясно.Росийская гЪзета.Та те една кола не могат да направят.Откраднаха дизайна на мотора на БМВ,още са в средновекорието и са с каляски,тръгнали класации да правят.ХАХАХАХАХАХА
  • 49 росияни

    7 13 Отговор
    Понеже този проруски сайт постоянно ми трие коментарите ще коментирам от няколко ника.

    Caмo кaтo прoчeтoх oт кoгo e клacaциятa и ми cтaнa яcнo.Рocийcкaя гЪзeтa.Тa тe eднa кoлa нe мoгaт дa нaпрaвят.Oткрaднaхa дизaйнa нa мoтoрa нa БМВ,oщe ca в cрeднoвeкoриeтo и ca c кaляcки,тръгнaли клacaции дa прaвят.ХAХAХAХAХAХA

    Коментиран от #51

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 интересно

    12 1 Отговор

    До коментар #49 от "росияни":

    И като пишеш с различни никове IP адреса ти не се вижда , нали ?

    Коментиран от #67

  • 52 гост

    0 13 Отговор
    Тойтааааааааааа,не че собствениците им разбират нещо,просто често се говореше до сега,че са неразрушими,/всъщност без никакава техническа обосновка и нищо общо с реалността, за Европа се правят същите места и със същите части като другите/ и тарикатите са на правилната страна,но сега кощунство,не било така,значи излиза,че са прецаканите и вой до небето,че не е така.
  • 53 Наслагали

    3 7 Отговор

    До коментар #38 от "Alabala":

    ти минуси, капутите, ама не смеят да пишат защо...защото няма за какво.
  • 54 Пич

    12 5 Отговор

    До коментар #14 от "ККК":

    Приятелю, пълно е с Тойота на по над 1 млн. километра без ремонти, особено в Щатите. Какви мерцедеси,каква 87-ма година, ти си имал 5 коли, как реши,че твоите 5 коли обясняват всички продадени и строшени мерцедеси?
  • 55 гост

    15 4 Отговор
    Пълни глупости. Всички коли след 2005-та са проблемни, когато минат определен километраж или по-скоро моточасове. Караш и хвърляш. За здрав мотор гледайте съотношението мощност-кубатура. Колкото с по-голяма кубатура, по- малко "конски сили"(както обичате да се изразявате) и по-малки работни обороти е един двигател, толкова по-здрав е той. Е това си има и недостатъци, като тромавост например, но няма как да имате много пъргав и в същото време здрав мотор. А производителите нямат сметка да правят двигателите много зрави. Аз карам Тойота Ленд Крузер D4D j120 и освен с дюзи и много малък разход на масло 0,2 литра на 1000 километра, други проблеми не съм имал за 250 000 километра, но и двете са му слаби места. По книжка до литър на 1000 е нормален разход. Та карайте, каквото ви се кара, така или иначе все някога ще се счупи.

    Коментиран от #64

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 7693

    8 1 Отговор
    ЛИДЕР на АНТИКЛАСАЦИЯ на НАЙ-ПРОБЛЕМНИ .... КО КАЗА КО??? малеее ужас ужас са ви редакторите
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Някойси

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "ЕС,обясни:":

    Няма нищо немско в него!
  • 60 Някойси

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "ес класа":

    Къде е немското в узам-412?

    Коментиран от #75

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 ComfortablyNumb

    5 2 Отговор
    Извинете но това за лошите двигатели на Тойота на тая планета ли!? Третата броено от слънцето навън ...
  • 63 бай Мите

    4 0 Отговор
    10 год. карах Авенсис и никакви грижи с двигателя,сега 5 год. карам Мерцедес Ц клас 204 тди и също нямам никакви грижи.
  • 64 ComfortablyNumb

    2 4 Отговор

    До коментар #55 от "гост":

    Как Ланд крузър бе този!? Аз си мислех поне 3 тесли си завил па то се мъчиш с динозавърски марки на динозавърски пробег !? Ако ще спасяваме планета купи си поне един Приус че да почнем да говорим за електромобили.
  • 65 ивелин

    7 2 Отговор
    За японските не знам но със сигурност знам , че немските са много проблемни и ненадежни .Имах 2008 година ЕURO-4 двигателят е ОМ-646 986 -трагедия. Въпреки , че в сервиза са сменени всички масла, филтри, верига и всичко останало- проблемите й не вършиха скъпо подържане много ниска надежност и голяма част от времето ми мина в сервизите.Немска кола ли ?- Не никога .(това е мое лично мнение).
  • 66 Ха ха ха

    4 4 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Щото никой не ги кара, затова не се чупят!
  • 67 те така

    3 2 Отговор

    До коментар #51 от "интересно":

    Ами не. Има си програмки за смяна на IP адреса. Мога да се конектна от Зимбабве,например.
  • 68 Каро

    4 1 Отговор
    Карам Волво XC70-D5 мотор 163к.с.Много комфортен автомобил и безпроблемен двигател!
  • 69 Каро

    5 0 Отговор
    Волво с D5 мотор 163 к.с.,много добър и здрав автомобил!
  • 70 Да да

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "Анонимен":

    Какъв Опел Е?Аз ще ви разкажа моя опит с Опел.20 години карах опел.1 кадет модел 80г 1.3,-Без оплаквания,2 Корса 1993 първия модел-абсолютно никакви проблеми,3 Астра 92г без оплаквания д изключение на бързата корозия.Мислех,че цял живот ще карам Опел,но след като си купих Корса 2011г.1.4 автомат ги заобикалям от далече.Направо като чуя Опел и ми се повръща.Пълен буклук за 2 години 2 пъти издуха гарнитурата на главата.Светва жълтата лампа за водата спирам веднага обаче гарнитурата издухана още преди да светне червено и така два пъти.Няма стрелка за водата само лампа но светне ли вече е късно.След втория път е продадох за части почти без пари.Живея в Кипър а тук лятото е изключително горещо и си мисля,че не стават за топлите страни защото в сервиза ми показаха още няколко със същия проблем.Може би за България са ок но за Кипър не стават.Сега карам тойота и Мазда и не мисля за ремонти.
  • 71 АЗза

    9 1 Отговор
    Нямам кола нито любима марка но за 27 години не съм виждал марка кола да не се развали но съм разбрал ,че има неща от който хората не разбират по-колите и след това тръгват разни глупости ,че конкретния автомобил е голям боклук !
  • 72 Бай Гошо

    5 1 Отговор
    Направо се чудите какво да публикувате само да имате стати,поне да бяхте малко по компетентни
  • 73 ДедоВиЯ

    1 3 Отговор
    Пъ верно си е списано. Язе така, като си киризим оно чат-пат само японски димилници и тук-таме некой екотек опелски!
  • 74 asan

    0 8 Отговор
    електромотора е 1000 пъти по прост здрав и бърз
  • 75 Ха ха

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Някойси":

    Двигателя няма нищо общо с БМВ а е купен от Фиат това бмвистите сте с много големи фантазия и градски легенди в главите

    Коментиран от #77

  • 76 Мeханик2

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Димитър":

    Така е Митак, карам опел кадет gsi кабрио, ами само сменям масла друго нищо.
    И какво да си купувам? Проблеми?...
  • 77 ФИЛ

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "Ха ха":

    Не бъди толкова уверен!
  • 78 Йоко - понко

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "някой си":

    Но, нали знаеш че написаното от теб, не е истина а обикновено тролене.