Всяка голяма марка има наистина добри и практически безпроблемни двигатели, а Toyota винаги е била сред лидерите в такива класации. Оказва се обаче, че дори за японците има изключения. Такива са изтъкнати от изданието "Российская газета", които извадиха любопитна класация за най-трошливите двигатели на известни производители.
Странното е, че двигателите на Toyota и Lexus са на първите места на антирейтинга. Собствениците на употребявани Lexus IS и RS вероятно ще си спомнят за не особено успешната серия бензинови V-образни "шестаци" 2GR, които Toyota произвежда в два обема - 2.5 и 3.5 литра. По-малкият страда от абразивно износване на частите, а по-големият - от недостатъчно охлаждане на цилиндрите.
Второто място заема серията от 1.6 и 1.8 литрови бензинови турбо двигатели M271, които Mercedes-Benz инсталира на седаните от C- и E-класа от 2002 до 2015 г. Според експерти тези агрегати се отличават с нисък ресурс на веригата за синхронизация (често извън строя под 100 хиляди км), бързи въглеродни отлагания в цилиндрите, спонтанно навлизане на гориво в маслото и други проблеми.
BMW също не остана ненаказан от този антирейтинг и заема третата позиция. Приблизително по същото време като Mercedes-Benz (от 2004 до 2011 г.), баварците пускат линия от 2.5 и 3.0 литрови N52 редови бензинови „шестаци“. И единият, и другият в крайна сметка влизат в историята като „маслояди" - дори по време на гаранционния период много от тях харчат до 1.5-2 литра масло на всеки хиляда километра.
Друг немски автомобилен концерн Volkswagen затваря списъка на проблемната "петица", който вече второ десетилетие се опитва да реши проблеми с небезизвестните TSI турбо двигатели с работни обеми 2.0, 1.8 и 1.4 литра. Всички те, както показа времето, имат ненадеждна и краткотрайна система за синхронизиране, както и много уязвима турбина, която "умира" поради маслен глад и счупване на буталото поради умора на метала още на 150-200 хиляди километра.
Някои от силовите агрегати на Audi също не се славят с голяма надеждност. По-конкретно става дума за V6 моторите с индекс EA837, които са с обем 2.4 и 2.8 литра, която марката с четири пръстена поставя на своите автомобили в средата на 2000 година. Те се характеризират с проблеми в цилиндрите поради крехкия алуминиев блок, който първоначално е адаптиран само за идеално гориво и масло със смяна на всеки 6-8 хиляди километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ес класа
Коментиран от #7, #45, #60
20:08 02.12.2021
2 Емил
20:10 02.12.2021
3 Майсторът
20:11 02.12.2021
4 Фен МБ
20:15 02.12.2021
5 Уса
Коментиран от #13, #14
20:23 02.12.2021
6 Зависи
20:27 02.12.2021
7 Пилот на Ферари
До коментар #1 от "ес класа":
Ако класацията беше направена от Англичани , сигурно щеше да виеш от кеф ?20:33 02.12.2021
8 Николай
Коментиран от #12
20:34 02.12.2021
9 Пилот на Ферари
Даже сравнително евтиния Фиат произвежда добри мотори.
И никоя Италианска марка не участва в дизелгейт.
Коментиран от #11, #34, #66
20:35 02.12.2021
10 жорко
Коментиран от #35
20:37 02.12.2021
11 1232
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
Фиат има много здрави двигатели. И доста пъргави също.20:38 02.12.2021
12 Пилот на Ферари
До коментар #8 от "Николай":
Ако поразгледаш клиповете на TopGarage London и Shondys Garage - само Мерцедес и БМВ . И все с големи проблеми в двигателите. И тук там някое Ауди.Коментиран от #15
20:38 02.12.2021
13 Анонимен
До коментар #5 от "Уса":
На моя Опел с мотор 16 nz e вече на над 800 000 km без забележки и освен комутатор на запалването (вече четвърти) нищо не е сменяно или ремонтирано !!!Почти всички крушки за30 годишна кола са оригинални-заводски !като собственик от 20 години общи за части съм дал не повече от 300 лв който са за релерегулстор стартер каре и комутатори .Не включвам стандартните ремъци накладки гуми!Коментиран от #24, #70
20:43 02.12.2021
14 ККК
До коментар #5 от "Уса":
Айде стига глупости! Карам мерцедеси от 1987 г. когато купих първия w115 продадох го на над милион с нито един съм нямал проблем!Коментиран от #54
20:48 02.12.2021
15 Приятел
До коментар #12 от "Пилот на Ферари":
Виждал си Мерцедес и БМВ само по телевизора май, а твоето ферари като тръгваш дииийй Марко ли му викаш?Коментиран от #17
20:54 02.12.2021
16 от село
20:54 02.12.2021
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Дфен
20:58 02.12.2021
19 гост
20:59 02.12.2021
20 Приятел
До коментар #17 от "Пилот на Ферари":
Моята талига в момента се казва Мерцедес ML 350 ,w164 карам само Мерцедес от 1987год. !!! Айде дииий Маркооо ....Коментиран от #22, #23, #25, #26
21:01 02.12.2021
21 Димитър
Коментиран от #76
21:02 02.12.2021
22 Пилот на Ферари
До коментар #20 от "Приятел":
Голям праз. Ако ще летяща чиния да караш все тая. Като гледам сигурно не можеш си намери капачката на резервоара.21:13 02.12.2021
23 Пилот на Ферари
До коментар #20 от "Приятел":
Моли се на тоя Мерцедес ML 350 да не дефектира скоростна кутия , че им е проблем. А ремонта жесток .21:15 02.12.2021
24 хахха
До коментар #13 от "Анонимен":
300 лв. друг виц знаеш ли?Коментиран от #41
21:28 02.12.2021
25 Пилот на Ферари
До коментар #20 от "Приятел":
Това че караш Мерцедес ML 350 - хвалба ли е или оплакване , че не разбрах ?Май по добре да си беше купил Голф !
21:33 02.12.2021
26 Пилот на Ферари
До коментар #20 от "Приятел":
Тоя Мерцедес ML 350 дали е с десен волан и на газ ?Питам защото имам приятел с такъв .
21:35 02.12.2021
27 орел
22:38 02.12.2021
28 Бай Тошо
22:49 02.12.2021
29 Младенов
23:35 02.12.2021
30 оня с коня
Коментиран от #31, #36
00:21 03.12.2021
31 Дедо
До коментар #30 от "оня с коня":
И мойто е46 328i n54 -220коня къса амута направо и го карам с Политрон за 30к.км.5w40 и го сменям на около 22к.25к.и не го бара.06:21 03.12.2021
32 стефан фарашев
06:53 03.12.2021
33 Корумпирания
06:56 03.12.2021
34 кочо
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
A Fiat продава ли се в Русия като дискутираните марки?Коментиран от #44
06:56 03.12.2021
35 Имах такава
До коментар #10 от "жорко":
На същата вектра С, но мотора е 150 к.с врътнах 250 хил. Км. Само поддръжка. Как съм я товарил аз си знам 700 кг. пелети, гранитогрес и тн. Между смените на масло няма капка разход. Неубиваема машина не само мотора всичко.07:14 03.12.2021
36 гост
До коментар #30 от "оня с коня":
В статията се говори за бензинови двигатели. А този разход на масло е съпоставим с двутактов двигател.07:19 03.12.2021
37 някой си
Коментиран от #50, #78
07:56 03.12.2021
38 Alabala
Коментиран от #53
08:32 03.12.2021
39 Явно
08:42 03.12.2021
40 Радко в платената ви жалка рекламка
09:08 03.12.2021
41 Грайфер
До коментар #24 от "хахха":
така е. Аз на C16NZ даже ангренажния ремък не сменях, защото конструкцията не посреща клапани и бутала. Скъса се...и нищо. След половин час отново се движех. А пък да не говоря, как съединител също се сменя за половин час, без да пипаш скоростната кутия. Уникално беше....но изгниха тия опели. моя го продадох в с. Клокотница почти без дъно и прагове.09:41 03.12.2021
42 Българин
Коментиран от #46
09:45 03.12.2021
43 Ха-ха
09:46 03.12.2021
44 Пилот на Ферари
До коментар #34 от "кочо":
Писал съм - "класации" . Не само тая класация , а изобщо.10:08 03.12.2021
45 ЕС,обясни:
До коментар #1 от "ес класа":
Защо великите руснаци откраднаха този лош двигател,произведен в държава от "загниващия капитализъм,който ще рухне всеки момент"? След като са толкова умни и талантливи защо не създадоха собствен качествен и надежден двигател? А само гледат как да отмъкнат някоя западна технология.Коментиран от #59
10:45 03.12.2021
46 Пилот на Ферари
До коментар #42 от "Българин":
Готин , в момента в Русия се произвеждат повече автомобили отколкото в щатите. Там само се внасят .10:51 03.12.2021
47 ама друг път
11:22 03.12.2021
48 антикомуне
12:25 03.12.2021
49 росияни
Caмo кaтo прoчeтoх oт кoгo e клacaциятa и ми cтaнa яcнo.Рocийcкaя гЪзeтa.Тa тe eднa кoлa нe мoгaт дa нaпрaвят.Oткрaднaхa дизaйнa нa мoтoрa нa БМВ,oщe ca в cрeднoвeкoриeтo и ca c кaляcки,тръгнaли клacaции дa прaвят.ХAХAХAХAХAХA
Коментиран от #51
12:26 03.12.2021
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 интересно
До коментар #49 от "росияни":
И като пишеш с различни никове IP адреса ти не се вижда , нали ?Коментиран от #67
13:12 03.12.2021
52 гост
14:30 03.12.2021
53 Наслагали
До коментар #38 от "Alabala":
ти минуси, капутите, ама не смеят да пишат защо...защото няма за какво.15:27 03.12.2021
54 Пич
До коментар #14 от "ККК":
Приятелю, пълно е с Тойота на по над 1 млн. километра без ремонти, особено в Щатите. Какви мерцедеси,каква 87-ма година, ти си имал 5 коли, как реши,че твоите 5 коли обясняват всички продадени и строшени мерцедеси?15:59 03.12.2021
55 гост
Коментиран от #64
16:01 03.12.2021
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 7693
17:44 03.12.2021
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Някойси
До коментар #45 от "ЕС,обясни:":
Няма нищо немско в него!17:53 03.12.2021
60 Някойси
До коментар #1 от "ес класа":
Къде е немското в узам-412?Коментиран от #75
17:53 03.12.2021
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 ComfortablyNumb
19:37 03.12.2021
63 бай Мите
19:39 03.12.2021
64 ComfortablyNumb
До коментар #55 от "гост":
Как Ланд крузър бе този!? Аз си мислех поне 3 тесли си завил па то се мъчиш с динозавърски марки на динозавърски пробег !? Ако ще спасяваме планета купи си поне един Приус че да почнем да говорим за електромобили.19:41 03.12.2021
65 ивелин
21:15 03.12.2021
66 Ха ха ха
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
Щото никой не ги кара, затова не се чупят!21:44 03.12.2021
67 те така
До коментар #51 от "интересно":
Ами не. Има си програмки за смяна на IP адреса. Мога да се конектна от Зимбабве,например.23:21 03.12.2021
68 Каро
05:51 04.12.2021
69 Каро
06:06 04.12.2021
70 Да да
До коментар #13 от "Анонимен":
Какъв Опел Е?Аз ще ви разкажа моя опит с Опел.20 години карах опел.1 кадет модел 80г 1.3,-Без оплаквания,2 Корса 1993 първия модел-абсолютно никакви проблеми,3 Астра 92г без оплаквания д изключение на бързата корозия.Мислех,че цял живот ще карам Опел,но след като си купих Корса 2011г.1.4 автомат ги заобикалям от далече.Направо като чуя Опел и ми се повръща.Пълен буклук за 2 години 2 пъти издуха гарнитурата на главата.Светва жълтата лампа за водата спирам веднага обаче гарнитурата издухана още преди да светне червено и така два пъти.Няма стрелка за водата само лампа но светне ли вече е късно.След втория път е продадох за части почти без пари.Живея в Кипър а тук лятото е изключително горещо и си мисля,че не стават за топлите страни защото в сервиза ми показаха още няколко със същия проблем.Може би за България са ок но за Кипър не стават.Сега карам тойота и Мазда и не мисля за ремонти.07:56 04.12.2021
71 АЗза
10:14 04.12.2021
72 Бай Гошо
10:14 04.12.2021
73 ДедоВиЯ
11:26 04.12.2021
74 asan
16:02 04.12.2021
75 Ха ха
До коментар #60 от "Някойси":
Двигателя няма нищо общо с БМВ а е купен от Фиат това бмвистите сте с много големи фантазия и градски легенди в главитеКоментиран от #77
20:18 04.12.2021
76 Мeханик2
До коментар #21 от "Димитър":
Така е Митак, карам опел кадет gsi кабрио, ами само сменям масла друго нищо.И какво да си купувам? Проблеми?...
21:24 04.12.2021
77 ФИЛ
До коментар #75 от "Ха ха":
Не бъди толкова уверен!13:14 16.12.2021
78 Йоко - понко
До коментар #37 от "някой си":
Но, нали знаеш че написаното от теб, не е истина а обикновено тролене.14:31 31.12.2021