Porsche 911 е един от най-бързите заводски автомобили, както в права линия, така и в завоите, особено когато става въпрос за Turbo S или GT модификациите. Освен това, обаче, Porsche иска да покаже, че най-популярният модел на марката може да се движи, както по улиците и пистите, така и извън тях със същата лекота. Именно за това компанията представи лимитираната модификация Dakar, вдъхновена от суперкар 959, участвал в рали „Дакар“ в средата на 80-те години на миналия век.
Новото 911 Dakar е базирано на стандартна Carrera 4 GTS и разполага с нейният 3.0-литров боксер, който генерира 480 конски сили и 570 нютон метра и ги разпределя към четирите колела, посредством автоматична трансмисия с осем предавки. Въпреки сериозните характеристики, това е най-бавното Porsche 911 правено някога с максимална скорост от „само“ 240км/ч. Ускорението от 0 до 100км/ч отнема 3.4 секунди, въпреки специално разработените офроуд гуми от Pirelli.
Теглото на колата е точно 1611 килограма, като това е постигнато със замяната на подвижното задно крило с фиксирано такова, по-лек преден капак от GT3, по-тънки стъкла, както и седалки тип корито. Заедно с това, колата може да се похвали с 19-цолови джанти отпред и 20-цолови джанти отзад, както и 50мм по-голям клиренс в сравнение със стандартен модел и допълнителни 30мм в офроуд режим.
Визуално колата се отличава с допълнително монтирани алуминиеви куки за теглене, по-големи пластмаси около долната част на броните, калниците и праговете, както и решетки с по-малки отвори. От Porsche предлагат и допълнителна гама от аксесоари, които включват допълнителен багажник върху тавана, палатка на покрива и други.