Отидете към основна версия

20 707 24

Тест на обновения Opel Insignia

  • тест-
  • opel-
  • insignia

Когато през 2008 година на бял свят се появи първата Insignia, стана ясно, че от Opel са твърдо решени да се преборят със статута си на "вечния втори" и сериозно да се противопоставят на VW. Много бързо след появата си наследникът на Vectra се превърна в един от бестселърите на марката и изкачи Opel на едно ново равнище по отношение на дизайн и качество. Въпреки успеха в последно време Insignia се нуждаеше от задължителния за петгодишен модел рестайлинг и най-сетне го получи. Екипът ни направи тест драйв на обновената Insignia и първоначалните ни впечатления са, че наглед козметичните промени всъщност представляват един доста съществен рестайлинг.

Екстериор

Основните промени са свързани с предните и задните светлини. Фаровете са с нова форма, което налага и промяна във формата на радиаторната решетка. Тя се предлага в хромиран вариант, но при версиите с вграден радар тя е решена в черен мат. Отзад т.нар. стоп светлини са изтеглени, а свързващата ги хромирана лайстна много ефектно е вкарана в тях. Формата на задните светлини е променена, но си остава с типичния за модела "криловиден" ефект. Всичко това води до значително по-агресивна визия. Промените правят автомобила да изглежда по-широк, но най-голямата заслуга на променения екстериор е свързана с аеродинамиката. Вграден спойлер и активни жалузи в долната част на предната броня са една от причините коефициентът на въздушно съпротивление на обновената Insignia да е 0.25 - едно от най-добрите постижения в този клас. Като цяло новата визия може да се определи като по-агресивна и същевременно стилна.

Интериор

Най-съществените промени в салона се откриват по арматурното табло. Старата централна конзола, която имаше толкова много бутони, че с тях можеше да се управлява ядрен реактор, вече е минало. Сега на очи се набива огромен 8-инчов дисплей и значително по-малко и по-стилни копчета. Последните са функционални и интуитивни, като иновацията, на която трябва да се обърне внимание, е свързана с мултимедията IntelliLink. Тази система може да се командва по четири различни начина - чрез гласов контрол, от бутоните на волана, с помощта на тъчскрийн дисплей и чрез малък тъчпад на хоризонталната част на централната конзола, подобен на този на лаптопите. Още една от новостите е свързана с променената форма на волана. Новото кормило е "срязано" в долната си част и придава нужната нотка спорт в купето. В заключение може да се, че салонът е комфортен и голям.

Двигател и ходови характеристики

Гамата от мотори е доста богата и включва четири бензинови агрегата, мощността на които варира от 140 до 325 конски сили, и шест мощностни разновидности на двулитров дизел. Почитателите на нафтата могат да избират според различната мощност, като в зависимост от версиите тя варира от 110 до 195 коня. Бензиновите двигатели с малък обем, както и по-слабите дизели определено не пасват добре на Insignia. Мощният V-образен шестак пък е динамичен, но разходът му на гориво съвсем не е нисък. Поради тези причини според нас оптималният вариант е свързан с по-мощните дизелови мотори, които предлагат достатъчно динамика и ниска консумация на гориво. Що се отнася до ходовата част, тя също търпи промени. За сметка на нови амортисьори и пружини возията е станала по-мека, като това не се отразява на стабилността. Шумоизолацията в купето спрямо пътната настилка е подобрена, но един от съществените недостатъци е свързан с доста отчетливи аеродинамични шумове в салона при скорост над 120 км/ч. Иначе новата Insignia се е сдобила с още по-добри системи за активна и пасивна безопасност. От тях трябва да отбележим наличието на иновационните AFL-светлини и адаптивен круиз контрол.

Цена

Въпреки нововъведенията и промените цените на новата Insignia са минимално, но по-ниски от тази на досегашната версия. Предлаганите варианти са седан, хечбек и Sports Tourer, като последният е по-евтин аналог на Audi A4 Allroad и за него ще стане дума в отделен материал. Иначе в зависимост от нивото на оборудване и предлаганите двигатели, както и от типа каросерия цените варират в диапазона от 40 000 до 70 000 лева с включен ДДС.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини