Last news in Fakti

27 Ноември, 2013 10:09 20 686 24

Тест на обновения Opel Insignia

  • тест-
  • opel-
  • insignia
Тест на обновения Opel Insignia - 1

Когато през 2008 година на бял свят се появи първата Insignia, стана ясно, че от Opel са твърдо решени да се преборят със статута си на "вечния втори" и сериозно да се противопоставят на VW. Много бързо след появата си наследникът на Vectra се превърна в един от бестселърите на марката и изкачи Opel на едно ново равнище по отношение на дизайн и качество. Въпреки успеха в последно време Insignia се нуждаеше от задължителния за петгодишен модел рестайлинг и най-сетне го получи. Екипът ни направи тест драйв на обновената Insignia и първоначалните ни впечатления са, че наглед козметичните промени всъщност представляват един доста съществен рестайлинг.

Екстериор

Основните промени са свързани с предните и задните светлини. Фаровете са с нова форма, което налага и промяна във формата на радиаторната решетка. Тя се предлага в хромиран вариант, но при версиите с вграден радар тя е решена в черен мат. Отзад т.нар. стоп светлини са изтеглени, а свързващата ги хромирана лайстна много ефектно е вкарана в тях. Формата на задните светлини е променена, но си остава с типичния за модела "криловиден" ефект. Всичко това води до значително по-агресивна визия. Промените правят автомобила да изглежда по-широк, но най-голямата заслуга на променения екстериор е свързана с аеродинамиката. Вграден спойлер и активни жалузи в долната част на предната броня са една от причините коефициентът на въздушно съпротивление на обновената Insignia да е 0.25 - едно от най-добрите постижения в този клас. Като цяло новата визия може да се определи като по-агресивна и същевременно стилна.

Интериор

Най-съществените промени в салона се откриват по арматурното табло. Старата централна конзола, която имаше толкова много бутони, че с тях можеше да се управлява ядрен реактор, вече е минало. Сега на очи се набива огромен 8-инчов дисплей и значително по-малко и по-стилни копчета. Последните са функционални и интуитивни, като иновацията, на която трябва да се обърне внимание, е свързана с мултимедията IntelliLink. Тази система може да се командва по четири различни начина - чрез гласов контрол, от бутоните на волана, с помощта на тъчскрийн дисплей и чрез малък тъчпад на хоризонталната част на централната конзола, подобен на този на лаптопите. Още една от новостите е свързана с променената форма на волана. Новото кормило е "срязано" в долната си част и придава нужната нотка спорт в купето. В заключение може да се, че салонът е комфортен и голям.

Двигател и ходови характеристики

Гамата от мотори е доста богата и включва четири бензинови агрегата, мощността на които варира от 140 до 325 конски сили, и шест мощностни разновидности на двулитров дизел. Почитателите на нафтата могат да избират според различната мощност, като в зависимост от версиите тя варира от 110 до 195 коня. Бензиновите двигатели с малък обем, както и по-слабите дизели определено не пасват добре на Insignia. Мощният V-образен шестак пък е динамичен, но разходът му на гориво съвсем не е нисък. Поради тези причини според нас оптималният вариант е свързан с по-мощните дизелови мотори, които предлагат достатъчно динамика и ниска консумация на гориво. Що се отнася до ходовата част, тя също търпи промени. За сметка на нови амортисьори и пружини возията е станала по-мека, като това не се отразява на стабилността. Шумоизолацията в купето спрямо пътната настилка е подобрена, но един от съществените недостатъци е свързан с доста отчетливи аеродинамични шумове в салона при скорост над 120 км/ч. Иначе новата Insignia се е сдобила с още по-добри системи за активна и пасивна безопасност. От тях трябва да отбележим наличието на иновационните AFL-светлини и адаптивен круиз контрол.

Цена

Въпреки нововъведенията и промените цените на новата Insignia са минимално, но по-ниски от тази на досегашната версия. Предлаганите варианти са седан, хечбек и Sports Tourer, като последният е по-евтин аналог на Audi A4 Allroad и за него ще стане дума в отделен материал. Иначе в зависимост от нивото на оборудване и предлаганите двигатели, както и от типа каросерия цените варират в диапазона от 40 000 до 70 000 лева с включен ДДС.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Славчо Димитров

    8 5 Отговор
    Красавица. Не харесвам Опел, но Инсигния е уникален модел, а сега с този фейслифт е просто номер 1.
  • 2 Симеон Тасев

    4 4 Отговор
  • 3 sujuka

    4 9 Отговор
    Надценен боклук
  • 4 Антон Безлов

    8 3 Отговор
    доста надценено возило!
    а с тия цени, като за опел/шевриолет/деу - доста са се увлекли !
  • 5 Христо Христов

    3 5 Отговор
    Който от коли разбира, тук се спира!
  • 6 Киро Стоев

    5 5 Отговор
    Страхотен автомобил
  • 7 Стефан Никодимов

    5 5 Отговор
    Нищо не споменаха за изключително евтино изглеждащия интериор от горните снимки...

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Iaroslav Stanchev

    3 6 Отговор

    До коментар #7 от "Стефан Никодимов":

    Ами Опел,какво повече да коментираш.
  • 9 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "Стефан Никодимов":

    Какво му е на интериора ? Това е конкурент на Пасат,ти виждал ли си Пасата вътре,че то Дачиите са по-добре ! Сравнение с ВАГ,интериора на Опел е като на S-класа !

    Коментиран от #10, #20

  • 10 Стефан Никодимов

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Погледни седалките на снимки 5 и 6. Платът и изработката изглеждат страшно евтини. Не си говорим за кожата, дето е по средата на статията. А и на Пасат не съм фен никак, нито на ВАГ, не знам откъде реши тях да ми даваш за пример, те са и с най-дървеното табло. В тоя клас на 508цата ми харесаха седалките като я карах, Инсигнията не съм все още.

    Коментиран от #11

  • 11 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Стефан Никодимов":

    Не знам как я прецени кожата,ама как да е ?! Пасата ти го давам за пример не случайно,а защото са конкуренти в един и същ клас,ако беше прочел статията щеше да разбереш !

    Коментиран от #17

  • 12 ВАСИЛ ДИМЧЕВ

    3 3 Отговор
    Блед и некачествен конкурент на пасат.

    Коментиран от #23

  • 13 masacre

    1 3 Отговор
    При опел и пластмасата ръждясва....кочинка за много пари....пак ще фалират!
  • 14 реалист

    1 1 Отговор
    а за лисицата и гроздето
    99.9% от тук присъстващите и коментиращите могат само да си мечтаят за нова кола от магазина в този клас независимо дали ще е Opel Ford VW или каквато и да е друга марка
    я ей така хипотетично да кажем че на някой от тук плюещите му е писано да му прилегне от някъде една Insignia да видим тогава че друга песен ще запее
    ех смешнички сте не коментирайте когато не можете нямате и ви друса комплекса за малоценност или сте по умни разбиращи и по добре преценяващи от инженерите на дадената марка срещу която се плюе или от стотиците хиляди ползващи дадена плюена марка автомобили
    как пък се извъдихте толкова умни бре цъ цъ цъ
    ами като толкова знаете и добре преценявате ами направете вие нещо по добро
    все разбирачи кой от кой по голям карайте си вашите кочинки и го вадете там дето ще ви мине номера а не в социалната мрежа където ще ви се смеят сумата му и народ
  • 15 реалист

    1 1 Отговор
    и да попитам г-н Димчев каква кола кара и как разбра че е блед и не качествен конкурент на pasat
    моля дайте конкретни примери и точни доводи за да знаем и ние невежите
    кога и къде направихте тази точна преценка че да я публикувате
    или може би имате 6 чувство

    Коментиран от #16

  • 16 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "реалист":

    Сигурно пасата му не е запалил сутринта и пак е ходил пеша,а съседа му със "изгнилия" Опел му се изсмял,запалил и тръгнал.....а нашия избива комплекси !
  • 17 Стефан Никодимов

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Аз я прочетох, просто не съм споменал нищо за пасат, че на мен да ми я сравняваш с ВАГените, скъпи са, а предимствата им бледнеят, да не кажа липсват. И ти казах, че не говоря за кожата, тя си изглежда добре, но плюша стои евтино, ако си беше направил труда да ми прочетеш коментара, може би щеше да си усетил за какво говоря.
  • 18 Иван Господинов

    1 2 Отговор
    То и на снимка изглежда зле на живо все едно някоя тънтуреста Волга. Интериора му на снимка е добре но на живо евтина пластмаса бядисана в някаква гадна мека боя която почва да се лющи буквално като я погледнеш . Да не говорим че тия Екотеци са вип-абонамент за сервиза . Честно казано на моменти дори ходенето пеша е за предпочитане пред Опел . Поне е безплатно, пести ти времето и нервите а и в крайна сметка като собственик на Опел често ще ти се налага да ходиш пеша така че по-добре пешеходец без Опел. Честно за таксита по-малко пари ще давате за единица пробег а и все пак ще си имате шофьор .

    Коментиран от #19

  • 19 Ивайло Христов

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Иван Господинов":

    честно ли бе...ти голям разбирач излезна...я ми обясни малко по-подробно за какво иде реч че не разбирам..а ти изглежда разбираш( освен разбира се ако просто не си подучул от тук от там "инфо" :Д)
  • 20 ВИП АМГ

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

  • 21 недко чемишев

    2 0 Отговор
  • 22 Victor Todorov

    3 1 Отговор
    che opela struva kolkoto golf a e 10 pyti po dobre otkolkoto boklucite na vw

    Коментиран от #24

  • 23 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "ВАСИЛ ДИМЧЕВ":

    passata poneje e strashna kola
  • 24 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Victor Todorov":