По-рано тази година Volkswagen представи третото поколение Tiguan, което пристига с изцяло нов дизайн, нови технологии и по-големи размери. Новият Tiguan е с 32 мм по-дълъг и вече достига 4551 мм. При височината подобрението е от едва 5 мм и достига 1640 мм спрямо предшественика си. Ширината от 1 939 мм и междуосието от 2 681 мм остават непроменени. Въпреки че кросоувърът е станал само малко по-дълъг, багажникът нараства с 33 литра и вече е 648 литра при натоварване до височината на облегалките на задните седалки. Пространството над главите се подобрява с още 9 мм отпред до 1058 мм)и с 10 мм отзад до 1022 мм.
Интериорът е изцяло нов, както за Tiguan, така и за Volkswagen, макар да виждаме някои подобни на ID. моделите елементи. В средата е разположен голям дисплей, който се допълва от 10-инчов дигитален километраж пред водача. Лостът за превключване на предавките също е изместен и вече се намира зад волана, а на негово място е поставено копчето за увеличаване на звука.
Предлагат се две хибридни опции със системна мощност 201 к.с. или 268 к.с.. Тези модели използват и батерия с капацитет 19,7 киловатчаса, която може да осигури пробег само на електричество до 100км. Зареждането вече достига до 50 кВ, когато Tiguan е свързан към бързо зарядно устройство. Съществуват и варианти с мек хибрид. Те комбинират 1,5-литров четирицилиндров двигател и 48-волтов стартер/генератор и мощност от 130 или 150 конски сили.
Третото поколение на Tiguan предлага и 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, чиято мощност е 201 к.с. или 262 к.с.. Все още съществуват и опции за дизел с познатия 2.0-литров двигател с мощност 150 к.с. или 190 к.с.. Опционално е налично и задвижване на четирите колела.
У нас за момента не са налични всички опции, като се предлагат бензиновите и дизеловите двигател с мощност между 150 и 190 конски сили с автоматична седемстепенна трансмисия. Цените за базов модел започват от 73 193 лева за ниво Life, 78 733 лева за ниво Elegance и 95 454 лева за R-Line оборудване със 190 конски сили.