След три десетилетия като шампион на Audi на арената на компактните седани, A4 се сбогува със своите фенове. На негово място, почитатели на седаните с четири врати на марката,ще могат да се радват на A5. Това разместване на имената съответства на новата стратегия на компанията в кояточетните модели на Audi ще преминат към електрически задвижвания, оставяйки нечетния A5 да носи факела на двигателя с вътрешно горене.
Audi придава свеж външен вид, натоварило го е с модерни технологии и е включило няколко бързи бензинови двигателя. Базовият модел е оборудван с 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който генерира 150 или 204 к.с., предавани към предните или четирите колела чрез седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител. Наличен е и познатият 2.0-литров дизелов мотор с 204 к.с., отново с предно или задвижване на четирите колела.
За тези, които жадуват за малко повече енергия, S5 разполага с 3,0-литров V6 с турбокомпресор, който развива 367 к.с., предавани чрез същата седемстепенна трансмисия с двоен съединител и система за задвижване на всички колела. За първи път Audi използва тази скоростна кутия в S5. От Audi ни уверяват, че за да се справят с тези по-мощни агрегати, те внимателно са прецизирали окачването и кормилното управление както на A5, така и на S5. Шофьорите ще могат да избират и адаптивни амортисьори за персонализирано изживяване при шофиране.
Макар че A5 може да се откаже от прозвището си "спортно купе", той не жертва целия си стил. Новият дизайн се отличава със смела, широка радиаторна решетка, фланкирана от големи въздушни отвори, а отзад нещата са нетипично честни с истински ауспухови тръби. Комбито се отличава с падаща линия на тавана, което напомня на shooting brаке моделите на други компании.
Техниката получава значително подобрение и в екстериора. Стандартните LED дневни светлини осветяват предната част, докато усъвършенстваните OLED светлини от второ поколение украсяват задната част. Тези задни светлини могат да се похвалят дори с динамични светлинни ефекти с до осем опции за персонализиране.
Придвижвайки се вътре, Audi е установило четири основни стълба за дизайна на салона на A5. Първият е "ориентиран към човека" дизайн, който по същество означава комфортна и безопасна среда за шофиране. Отличаваща се характеристика е "Digital Stage" - информационно-развлекателна система с два екрана, която предава важна информация както на водача, така и на пътника. Вторият стълб, "Дизайн, ориентиран към материалите", подчертава усещането за простор и комфорт в салона. И накрая, "Визуална яснота" гарантира интуитивно и удобно за ползване оформление.
Благодарение на по-дългото междуосие, A5 може да се похвали с повече вътрешно пространство от своя предшественик. Дори при наклонения заден профил има прилично пространство за главите на пътниците на задните седалки. Пътниците в моделите с по-висока степен на оборудване могат да се насладят и на опционален 10,9-инчов дисплей.
Настройката на информационно-развлекателната система със сигурност е впечатляваща. Тя се състои от свободностоящ OLED MMI дисплей, 11,9-инчов виртуален екран Cockpit и огромен 14,5-инчов MMI сензорен дисплей. Освен това конфигурируемият head-up дисплей позволява на водачите за първи път да управляват функциите на автомобила и инфоразвлекателната система. Цялата тази системна архитектура е идентична с тази, която ще откриете в Q6 E-Tron, и можем да очакваме да се появи в бъдеще в още модели на Audi.
Под купето както моделите A5, така и S5 са разположени на платформата Premium Platform Combustion (PPC) на Audi, която по същество е еволюция на архитектурата MLB на Volkswagen Group. A5 е пораснал с 6,6 см до обща дължина от 483.2 см, а междуосието е удължено със 7.9 см до 290.3 см , което осигурява повече място за краката.