16 Юли, 2024 13:09 6 313 13

Сбогувайте се с Audi A4 и се запознайте с новото A5: Елегантно комби и стилен седан

  • audi-
  • a4-
  • a5-
  • s4-
  • s5

Заедно с него дебютира и S5

Сбогувайте се с Audi A4 и се запознайте с новото A5: Елегантно комби и стилен седан - 1

След три десетилетия като шампион на Audi на арената на компактните седани, A4 се сбогува със своите фенове. На негово място, почитатели на седаните с четири врати на марката,ще могат да се радват на A5. Това разместване на имената съответства на новата стратегия на компанията в кояточетните модели на Audi ще преминат към електрически задвижвания, оставяйки нечетния A5 да носи факела на двигателя с вътрешно горене.

Audi придава свеж външен вид, натоварило го е с модерни технологии и е включило няколко бързи бензинови двигателя. Базовият модел е оборудван с 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който генерира 150 или 204 к.с., предавани към предните или четирите колела чрез седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител. Наличен е и познатият 2.0-литров дизелов мотор с 204 к.с., отново с предно или задвижване на четирите колела.

Сбогувайте се с Audi A4 и се запознайте с новото A5: Елегантно комби и стилен седан

За тези, които жадуват за малко повече енергия, S5 разполага с 3,0-литров V6 с турбокомпресор, който развива 367 к.с., предавани чрез същата седемстепенна трансмисия с двоен съединител и система за задвижване на всички колела. За първи път Audi използва тази скоростна кутия в S5. От Audi ни уверяват, че за да се справят с тези по-мощни агрегати, те внимателно са прецизирали окачването и кормилното управление както на A5, така и на S5. Шофьорите ще могат да избират и адаптивни амортисьори за персонализирано изживяване при шофиране.

Макар че A5 може да се откаже от прозвището си "спортно купе", той не жертва целия си стил. Новият дизайн се отличава със смела, широка радиаторна решетка, фланкирана от големи въздушни отвори, а отзад нещата са нетипично честни с истински ауспухови тръби. Комбито се отличава с падаща линия на тавана, което напомня на shooting brаке моделите на други компании.

Сбогувайте се с Audi A4 и се запознайте с новото A5: Елегантно комби и стилен седан

Техниката получава значително подобрение и в екстериора. Стандартните LED дневни светлини осветяват предната част, докато усъвършенстваните OLED светлини от второ поколение украсяват задната част. Тези задни светлини могат да се похвалят дори с динамични светлинни ефекти с до осем опции за персонализиране.

Сбогувайте се с Audi A4 и се запознайте с новото A5: Елегантно комби и стилен седан

Придвижвайки се вътре, Audi е установило четири основни стълба за дизайна на салона на A5. Първият е "ориентиран към човека" дизайн, който по същество означава комфортна и безопасна среда за шофиране. Отличаваща се характеристика е "Digital Stage" - информационно-развлекателна система с два екрана, която предава важна информация както на водача, така и на пътника. Вторият стълб, "Дизайн, ориентиран към материалите", подчертава усещането за простор и комфорт в салона. И накрая, "Визуална яснота" гарантира интуитивно и удобно за ползване оформление.

Благодарение на по-дългото междуосие, A5 може да се похвали с повече вътрешно пространство от своя предшественик. Дори при наклонения заден профил има прилично пространство за главите на пътниците на задните седалки. Пътниците в моделите с по-висока степен на оборудване могат да се насладят и на опционален 10,9-инчов дисплей.

Сбогувайте се с Audi A4 и се запознайте с новото A5: Елегантно комби и стилен седан

Настройката на информационно-развлекателната система със сигурност е впечатляваща. Тя се състои от свободностоящ OLED MMI дисплей, 11,9-инчов виртуален екран Cockpit и огромен 14,5-инчов MMI сензорен дисплей. Освен това конфигурируемият head-up дисплей позволява на водачите за първи път да управляват функциите на автомобила и инфоразвлекателната система. Цялата тази системна архитектура е идентична с тази, която ще откриете в Q6 E-Tron, и можем да очакваме да се появи в бъдеще в още модели на Audi.

Под купето както моделите A5, така и S5 са разположени на платформата Premium Platform Combustion (PPC) на Audi, която по същество е еволюция на архитектурата MLB на Volkswagen Group. A5 е пораснал с 6,6 см до обща дължина от 483.2 см, а междуосието е удължено със 7.9 см до 290.3 см , което осигурява повече място за краката.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 аааааа

    13 32 Отговор
    corolla комби е 100 пъти по-добрия избор...тези немски кенефи само на дизайн ги докарват, а проблемите им започват на първия месец

    Коментиран от #5

  • 2 Аззз

    14 24 Отговор
    Никога няма да имат място до мерцедес/бмв.
    Абсолютни самопровъзгласили се , заедно с всичките им издънки по "групата".

    Коментиран от #4

  • 3 До 1 и 2

    12 10 Отговор
    Г л у п о с т и
  • 4 интересно

    20 7 Отговор

    До коментар #2 от "Аззз":

    защо са по скъпи от мерцедес и бмв в авто къщите в германия и се купуват повече.
  • 5 Я па тоА!

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "аааааа":

    Ти имал ли си Ауди? А возил ли си се? Да уточня не съм "фен" на марката но съм имал 80ка бензин 100ца бенз–газ според километража 400000 а беше "италианка" та на колко е била??? И никакъв проблем маслото не го пипаше а вървеше прилично за 115 кончета които беше. Ударих на камък с А8 дизел шестак откъм цени на части и консумативи. Нова не съм имал за съжаление! И какви "проблеми още първия месец"? С жената, мъжа ти или играта на компютъра?????
  • 6 Ауто Билд

    18 4 Отговор
    Хареса ми .Колата е стилна ,има визия и излъчване .Двигателите са с вътрешно горене и няма дори намек за електричество .Има доволно екстри . Моя опит с Ауди показа , че човек трябва да е готов да харчи пари за подръжка , но пък комфорта , возията , усещането за сигурност са несравними .Така или иначе вече карам само японски коли , но това е друга тема .Конкретно колата от статията ми хареса .

    Коментиран от #11

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 0 Отговор
    Сбогом на ДВГ ли 🤔❓🤔
  • 8 мани беги

    6 11 Отговор
    сбогом кенеф!
  • 9 залагам на Дачия

    3 9 Отговор
    За комбито забравяме, седанът.... за него че си помислим.
  • 10 ауди

    7 11 Отговор
    е история
  • 11 Картоф

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Ауто Билд":

    Самият факт, че вече караш само оризарки говори.
    И аз минах от немско на японско, дърво си е , вървеш и комфорт не могат да се мерят,но и надеждността също е несравнима.

    В крайна сметка избираш между две неща - луксозен и чуплив или нелуксозен и здрав автомобил.
    Като можв да се добави и това че частите са скъпи и за немските и японските, но е едно да правиш ремонти ежегодишно и веднъж на няколко години.
  • 12 Има лиииии

    1 2 Отговор
    ТойоДи на 200к километра, които ще дърпат и надживеят тоя ‘алди кенеф’, има лиии главочиии
  • 13 Шофьор

    0 0 Отговор
    В края на краищата, всичко опира до заплатата! Така е със всичко. Затова,не се пънете,да обяснявате,кой какъв опит имал,и нямал.