Автомобил се управлява с волана и педалите, но шофьорът и машината като че ли общуват най-откровено чрез лоста за смяна на предавките. Конструкторите и дизайнерите отдавна са осъзнали това и винаги са отделяли специално внимание на този възел. Ето 10 от най-сполучливите им попадения през годините.
Aston Martin DBS
От по-далеч този лост може да прилича на съвсем класически. Отблизо обаче някои сечения, издутини и вдлъбнатини съвсем спокойно биха впечатлили почитателите на съвременното изкуство.
Mercedes-Benz CLK GTR
Много маниаци, които разсъждават на тема "къси скорости", изобщо нямат представа за какво става дума.
Cord Sportsman
Старомодната елегантна джаджа вдясно от волана напомня за катинар с ключ и пести място в салона.
Volvo S60 R
Прочутата "космическа топка" на шведите прилича на автоматик, но всъщност не е. Механизмът е колкото футуристичен, толкова и функционален.
Chrysler Imperial
През 50-те в Щатите идват на мода всевъзможни алтернативи на скоростните лостове. Особено популярни стават управляващите блокове за автоматик с копчета.
Citroen SM
Както може да се очаква от французи, всичко е изящно, нежно и засукано. Феновете на модела с двигател от Maserati смятат този скоростен лост за скулптура.
Abarth 695 Biposto
Друго типично американско решение от драг рейсинга - всеки лост включва отделна предавка. Най-коравите състезатели си поръчват и по няколко педала на съединителя.
Spyker C8
Интериорът на холандската суперкола трудно може да остави равнодушен дори и човек без никакво отношение към автомобилите. Шофьорът се чувства като капитан на пиратски кораб.