Само един класически двигател с вътрешно горене попадна в топ 10 на най-добрите двигатели за 2025-а

25 Септември, 2025 10:31 19 610 18

  • двигатели-
  • класация-
  • топ 10

Класацията за пореден път доказва, че една епоха приключва

Само един класически двигател с вътрешно горене попадна в топ 10 на най-добрите двигатели за 2025-а - 1

Престижното автомобилно издание Ward's Auto публикува своята ежегодна класация за най-добрите силови агрегати за 2025 година, а резултатите са ясен сигнал за промяната, настъпваща в автомобилната индустрия. За първи път в 31-годишната история на наградата "10-те най-добри двигателя и задвижващи системи на Ward’s" (Ward’s 10 Best Engines & Propulsion Systems), само един класически двигател с вътрешно горене (ДВГ) успя да влезе в челната десетка. Всички останали победители са някаква форма на електрифицирано задвижване.

Експертите на изданието са анализирали внимателно 28 претендента, включващи традиционни ДВГ, хибриди от различен тип и изцяло електрически превозни средства. Работният обем на ДВГ варира от 1.6 литра в хечбека Toyota GR Corolla до 5.5 литра в роудстъра Chevrolet Corvette ZR1. Оценката взима предвид техническите характеристики, нивата на шум и вибрации, горивната ефективност, цената и други ключови параметри.

Единственият традиционен ДВГ, който успя да се пребори с конкуренцията, е мощният 5.5-литров V8 двигател LT6 от Corvette ZR1. Този агрегат е пример за инженерно съвършенство в своята ниша, но присъствието му само подчертава тенденцията.

Както отбеляза Кристи Швайнсберг, един от ръководителите на програмата, настоящите победители отразяват не само таланта на инженерите, но и предпочитанията на купувачите, които все повече залагат на „зелените“ технологии.

Сред изцяло електрическите автомобили са отличени модели като Dodge Charger Daytona, Hyundai Ioniq 9, Lucid Gravity и Nissan Leaf. Но хибридите доминират.

Най-голям брой места в класацията заемат хибридните системи, които демонстрират най-добрия баланс между производителност и ефективност. Сред най-добрите хибриди за 2025-а са:

BMW M5 с 4.4-литров V8 хибрид;
Ford F-150 с 3.5-литров V6 хибрид – втора поредна победа за модела;
Honda Civic с 2.0-литрова хибридна архитектура – трета поредна победа за Honda в тази категория, след като преди две години беше отличен двигателят на седана Accord;
Електрифицираният 3.4-литров V6 от Lexus LX700h;
Хибридната система, базирана на редовия шестцилиндров двигател M256 от Mercedes-AMG E53.

Фактът, че автомобили с конвенционално задвижване като спортния Toyota GR Corolla, мощния пикап Ram 1500 RHO, Nissan Armada и Audi Q5 не успяха да влязат в списъка на победителите, изпраща недвусмислено послание.

Класацията на Ward's Auto за 2025 г. маркира повратна точка – бъдещето е електрическо и хибридно. Класическият ДВГ, макар и все още на пазара, вече е по-скоро изключение в класациите за най-добрите силови агрегати, отколкото правило. Това показва, че индустрията и потребителите са готови за преход.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    55 3 Отговор
    Като знам какви двигатели са печелели първи места през годините и ми става ясно колко читава е тази класация.
  • 2 Еко Бум

    64 4 Отговор
    На форд EcoBoost 1.0 (известен като EcoBoom) беше 6 пъти поред двигател на годината. Въпреки, че рядко изкарва 200 хил. км. Въпреки фаталните течове на антифриз. Въпреки разпадането на вътрешния ангренажен ремък. Въпреки, че при малко по-агресивно каране гори повече от 1.6 атмосферен.

    Коментиран от #10, #15

  • 3 Пак ненужни

    30 5 Отговор
    Американски класации!
  • 4 Мале мале

    55 3 Отговор
    Стига сте лъгали хората с тия измислени класации и дебилни внушения!
  • 5 !!!?

    9 41 Отговор
    Драги Копейки, вашите коментари напълно съвпадат с коментарите при появата на първите ДВГ...след парната машина !
    Дръжте се здраво за кюмюра...!!!?

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 таксиджия 🚖

    19 1 Отговор

    До коментар #5 от "!!!?":

    Дръж се за 🍌
  • 9 таксиджия 🚖

    36 3 Отговор
    Класация на скапани тежки хибриди, колата тежи 1800-2000кг и е много еко рибираши...Щети по пътищата, висок разход, когато работи на ДВГ, за да влачи допълнителните 300-400кг буклуци. Еко меко 🤬 А къде е спорта!? Къде е удоволствието да шофираш и ръчкаш скоростите и да псуеш ИТ смотаняците със тойотка хибрид цвт, къде не мое тръгне от светофара. Всичко ще е скапан хибрид вече със скъпи за ремонт автоматици. 🤬
  • 10 дрън-дрън

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Еко Бум":

    Да не бъркаме "Двигател на годината" с Wards Auto.
    Специално за феновете: LT6 от Corvette ZR1 не е Hemi.
  • 11 Госта.

    26 3 Отговор
    Не мога да разбера ЗАЩО му е на М-5 с V8-4,4 л хибридена система ми ,той си е достатъчно мощен и тежък ??? Гледах наскоро по AMS tv представяне на G Ел. -3080 кг празен полезен товар 420 кг.Кому е нужно това??? Колко износва асфалта и гумите и колко е екологично това???
  • 12 Сър Мастър Бейтс

    29 1 Отговор
    И кои са тези Wards Auto, че да определят двигател на годината? Това са платени драскачи, които са силни зад клавиатурата, но не и зад волана. Такива като тях бяха определили EcoBoom и Puretech за двигатели на годината, при това в няколко поредни години. А реално се оказаха едни от най-проблемните двигатели създавани някога. Единствено пазара може да определи кое е добро и кое не, макар че и той не е абсолютно мерило. Защото както казва дядо ви Ошо - "the people are retarded".. :)
  • 13 МЪСК

    6 9 Отговор
    Индукционният мотор (съвършената машина) на P85 от 2013 е съставен от 2 части: (ротор и статор) и от 2 елемента: мед и стомана. Няма четки, няма магнити няма редкоземни елементи. Големина на диня, на заден мост, 500 коня, къса асфалта и го мята на тавана. С керамични лагери е вечен.

    8 години по късно PLAID излиза с извънземния електродвигател: IPM-SynRM - 3 фазен, 6 полюсен, с невиждано до момента ядро на статора, генериращо извънземни магнитни полета, подсилвани от NdFeB боронови магнити. Този ротор е обвит в карбон (Tesla създава машината за карбонов ламинат). Задачата на този карбонов ръкав на ротора е да го предпази от разпадане от центробежните сили при развиване на извънземните 21-22000 оборота. Това не е всичко: карбонът не позволява никакво центробежно разтягане на ротора, което позволява въздушната хлабина между него и статора да е ПОД 1 милиметър. Това генерира ИНТЕРГАЛАКТИЧЕСКИ силови полета. Останалите електрички след 100 падат по очи, а на TESLA тогава й идват конете..

    И всичко това в 13.6 кг (ротор+статор).
    Резултат: PLAID е първата кола в историята с абсолютна права на динотеста. 1120 коня на колелата от 130 до 328 км в час на първа скорост. Нямаме нито 1 запитване за втора..
    При подготвена настилка: 0-100 под 2 секунди, 100-200 под 4 секунди. При смазване на газта с 200, губиш съзнание и се събуждаш в друг град🌀 🚀

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Именно

    11 0 Отговор

    До коментар #2 от "Еко Бум":

    точно този двигател на седмата година получи приза за най - лош двигател, заради честите му повреди. Така че знаем ги ние тези класации.
  • 16 Пилотът Гошу

    6 0 Отговор

    До коментар #13 от "МЪСК":

    😂😂😂😂😂😂
    Браво за начина на изказване! Иначе за тесляците си знаеш...
  • 17 Иван Грозни

    0 0 Отговор
    Ми тя тенденцията добре ама ток отдека?
    От слънцето и вятъра 😁
  • 18 Гайка-Китайка

    0 0 Отговор
    Който почерпи с най-яката домашнярка, той печели класацията.