Престижното автомобилно издание Ward's Auto публикува своята ежегодна класация за най-добрите силови агрегати за 2025 година, а резултатите са ясен сигнал за промяната, настъпваща в автомобилната индустрия. За първи път в 31-годишната история на наградата "10-те най-добри двигателя и задвижващи системи на Ward’s" (Ward’s 10 Best Engines & Propulsion Systems), само един класически двигател с вътрешно горене (ДВГ) успя да влезе в челната десетка. Всички останали победители са някаква форма на електрифицирано задвижване.
Експертите на изданието са анализирали внимателно 28 претендента, включващи традиционни ДВГ, хибриди от различен тип и изцяло електрически превозни средства. Работният обем на ДВГ варира от 1.6 литра в хечбека Toyota GR Corolla до 5.5 литра в роудстъра Chevrolet Corvette ZR1. Оценката взима предвид техническите характеристики, нивата на шум и вибрации, горивната ефективност, цената и други ключови параметри.
Единственият традиционен ДВГ, който успя да се пребори с конкуренцията, е мощният 5.5-литров V8 двигател LT6 от Corvette ZR1. Този агрегат е пример за инженерно съвършенство в своята ниша, но присъствието му само подчертава тенденцията.
Както отбеляза Кристи Швайнсберг, един от ръководителите на програмата, настоящите победители отразяват не само таланта на инженерите, но и предпочитанията на купувачите, които все повече залагат на „зелените“ технологии.
Сред изцяло електрическите автомобили са отличени модели като Dodge Charger Daytona, Hyundai Ioniq 9, Lucid Gravity и Nissan Leaf. Но хибридите доминират.
Най-голям брой места в класацията заемат хибридните системи, които демонстрират най-добрия баланс между производителност и ефективност. Сред най-добрите хибриди за 2025-а са:
BMW M5 с 4.4-литров V8 хибрид;
Ford F-150 с 3.5-литров V6 хибрид – втора поредна победа за модела;
Honda Civic с 2.0-литрова хибридна архитектура – трета поредна победа за Honda в тази категория, след като преди две години беше отличен двигателят на седана Accord;
Електрифицираният 3.4-литров V6 от Lexus LX700h;
Хибридната система, базирана на редовия шестцилиндров двигател M256 от Mercedes-AMG E53.
Фактът, че автомобили с конвенционално задвижване като спортния Toyota GR Corolla, мощния пикап Ram 1500 RHO, Nissan Armada и Audi Q5 не успяха да влязат в списъка на победителите, изпраща недвусмислено послание.
Класацията на Ward's Auto за 2025 г. маркира повратна точка – бъдещето е електрическо и хибридно. Класическият ДВГ, макар и все още на пазара, вече е по-скоро изключение в класациите за най-добрите силови агрегати, отколкото правило. Това показва, че индустрията и потребителите са готови за преход.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Един
10:44 25.09.2025
2 Еко Бум
Коментиран от #10, #15
10:48 25.09.2025
3 Пак ненужни
10:48 25.09.2025
4 Мале мале
10:54 25.09.2025
5 !!!?
Дръжте се здраво за кюмюра...!!!?
Коментиран от #6, #7, #8
10:59 25.09.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 таксиджия 🚖
До коментар #5 от "!!!?":
Дръж се за 🍌11:09 25.09.2025
9 таксиджия 🚖
11:16 25.09.2025
10 дрън-дрън
До коментар #2 от "Еко Бум":
Да не бъркаме "Двигател на годината" с Wards Auto.Специално за феновете: LT6 от Corvette ZR1 не е Hemi.
11:20 25.09.2025
11 Госта.
13:18 25.09.2025
12 Сър Мастър Бейтс
13:18 25.09.2025
13 МЪСК
8 години по късно PLAID излиза с извънземния електродвигател: IPM-SynRM - 3 фазен, 6 полюсен, с невиждано до момента ядро на статора, генериращо извънземни магнитни полета, подсилвани от NdFeB боронови магнити. Този ротор е обвит в карбон (Tesla създава машината за карбонов ламинат). Задачата на този карбонов ръкав на ротора е да го предпази от разпадане от центробежните сили при развиване на извънземните 21-22000 оборота. Това не е всичко: карбонът не позволява никакво центробежно разтягане на ротора, което позволява въздушната хлабина между него и статора да е ПОД 1 милиметър. Това генерира ИНТЕРГАЛАКТИЧЕСКИ силови полета. Останалите електрички след 100 падат по очи, а на TESLA тогава й идват конете..
И всичко това в 13.6 кг (ротор+статор).
Резултат: PLAID е първата кола в историята с абсолютна права на динотеста. 1120 коня на колелата от 130 до 328 км в час на първа скорост. Нямаме нито 1 запитване за втора..
При подготвена настилка: 0-100 под 2 секунди, 100-200 под 4 секунди. При смазване на газта с 200, губиш съзнание и се събуждаш в друг град🌀 🚀
Коментиран от #14, #16
16:16 25.09.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Именно
До коментар #2 от "Еко Бум":
точно този двигател на седмата година получи приза за най - лош двигател, заради честите му повреди. Така че знаем ги ние тези класации.07:41 26.09.2025
16 Пилотът Гошу
До коментар #13 от "МЪСК":
😂😂😂😂😂😂Браво за начина на изказване! Иначе за тесляците си знаеш...
09:23 26.09.2025
17 Иван Грозни
От слънцето и вятъра 😁
15:52 27.09.2025
18 Гайка-Китайка
07:32 23.10.2025