В ерата на развиващите се технологии и масовото ползване на мобилни устройства в световен мащаб, една от най-лошите практики на рекламодателите са агресивните реклами.
Поради тази причина гигантът Google обмисля да започне санкциониране на използващите пречещите реклами, пише „Digital Trends“.
85% от сайтовете са налични и за мобилни устройства. Сред наказанията се предвижда и сваляне на сайта надолу в резултатите от онлайн търсачката.
Google ще продължи да дава предимство на сайтовете, чийто дизайн е оптимален за мобилно ползване, но ще маха етикета „mobile-friendly“, ако използват агресивни реклами.
Сред основните проблеми на потребителите са и малките бутони за затваряне. Много често без да искат браузващите в интернет неволни отварят рекламата, която ги насочва към сайта на продукта или услугата.
Към критериите, които Google взима под внимание при класирането, е т.нар. формат „interstitial“. Пример за него е изскачащата реклама преди да бъде осигурен дори достъп до съдържанието, което иска да разгледа потребителят.
Google ще започне да проверява тази практика след 10 януари 2017 година, посочва изданието.