Омръзнало ли ви е да откривате в електронната си поща писма с най-различни търговски съобщения, които не сте пожелавали никога? Как да се справите с целия този т.нар. СПАМ?
Ако сте юридическо лице, е необходимо само да добавите имейлите на фирмата си в специалния електронен регистър, поддържан на страницата на Комисията за защита на потребителите. Това става като подадете заявление за вписване в регистъра, образец на което бихте могли да изтеглите от сайта на КЗП на адрес: http://www.kzp.bg/register/index.jsp?mode=submit.
Обърнете внимание кои са задължителните реквизити на заявлението и ги попълнете прецизно:
1. ЕИК (код по БУЛСТАТ);
2. правноорганизационна форма;
3. наименование;
4. седалище и адрес на управление;
5. адрес за кореспонденция на територията на страната с всички държавни институции, телефон и факс;
6. електронен адрес за кореспонденция;
7. органи на управление и представителство;
8. пълен списък на фирмени електронни адреси и/или домейн имена, на които юридическото лице не желае да се получават непоискани търговски съобщения;
9. декларация (удостоверение) за собственост върху електронния пощенски адрес и/или домейна;
10. вид на вписването - първоначална регистрация, промяна или заличаване.
В случай че заявлението е редовно попълнено, в срок до 7 дни от подаването му заявителят ще получи на посочения от него електронен адрес съобщение от КЗП, потвърждаващо вписването. Съобщението съдържа датата и номера, под който заявлението е вписано в регистъра. Всеки, който изпраща търговски съобщения, е длъжен предварително да провери дали имейлите в списъка му фигурират в регистъра. Изпращането на непоискани търговски съобщения на вписани в регистъра имейли представлява административно нарушение и се санкционира с глоба в размер до 1500 лв. Ако получите такова съобщение, можете да подадете жалба в Комисията за защита на потребителите срещу неговия подател. Жалбата Ви следва да съдържа Вашите и на подателя на имейла на СПАМ-а име, адрес и телефон, както и съдържанието на съобщението и неговия хедър.