Министърът на регионалното развитие и строителството Николай Нанков даде да се разбере, че държавата ще съди фирма "Трейс", изпълнител на ремонта в Искърското дефиле. Нанков, който бе гост в предаването "Здравей, България" по Нова телевизия подробно обясни, че фирмата не се е съобразила с предписанията да отстрани дефектите по некачествено извършения ремонт. Още вчера при сбирката на властта при премиера Бойко Борисов строителният министър обяви, че фирмата имала пет предписания да поправи ремонта и ги игнорирала.
На 19 август, поясни министърът, се разбира в АПИ, че пътят не е отремонтиран, както е било предписано.
Затова Нанков гарантира, че сега всички длъжностни лица, отговорни за пътя, ще понесат своята отговорност.
Сега държавата ще стартира дела, за да си търси правата от фирмата.
„Знам, че всички хора и цялата общност очакват справедливост,“ заяви в предаването "Здравей, България" министър Николай Нанков.
Той сподели, че също е губил свои много близък в ПТП и е запознат със ситуацията. Доста трудно, но все пак разкри - загубил е най-добрата си приятелка в челна катастрофа преди три години в участък, където в момента се строи магистрала.
„Затова гарантирам и в лично и в служебно качество, че ще има справедливост“, бе категоричен министър Нанков.
Той обясни, че през 2011 година е подписан договор за ремонта на този участък от пътя София-Своге – там са посочени както ангажиментите и всички дефекти, които трябва да бъдат отстранени от изпълнителя.
Този опасен асфалт е положен през 2014 г.
Има възлагане на строителство, увеличен бюджет по договора за ремонта. Отделно на това, пътят се въвежда в експлоатация две години след полагането на асфалта, което е необяснимо.
Той е приет от 20-членна държавна комисия без нито една забележка, което наистина е притеснително, защото само няколко месеца след това се констатират зачестили ПТП-та точно в тази отсечка, където е станала катастрофата вчера. Тогава се поставя и знак за повишена концентрация на ПТП, посочи Нанков.
Той гарантира, че всички длъжностни лица със своето действие или бездействие в тази ситуация ще понесат своята отговорност.
„Защо е предписан този асфалт и приет по този начин е работа на процесуално-следствените органи да установят причината за това. Ние ще окажем пълно съдействие”, допълни Нанков.
„Трите версии за катастрофата ги знаем – една, от тях е за лошото състояние на пътната настилка, поясни Нанков.
„Не може обаче да се спре път, който е абсолютно безалтернативен. Затова колегите от АПИ и колегите от Пътна полиция са предприели действия за ограничаване на скоростта. Има 22 проблемни точки по този път край Своге “, коментира той.
Той е категоричен за спиране на пътя не може да говорим, но са дадени предписания за отстраняване на пороците на пътя. По думите на Нанков 25 точки на нередности са констатирани през март т.г. от нарочна комисия. Но предписанията не са изпълнени. И след като по институционален ред не са решават проблемите, тогава се отива към съдебно решение. АПИ е ангажирана с отстраняването на пороците, дори когато се констатирани от МРРБ. Както и поставянето на самите знаци, които се поставят на съответните участъци, с концентрация на ПТП, посочи регионалният министър.
Министърът подчерта, че вече и изработена нова наредба за строителство на пътищата, която е съобразена със съвременните норми за изграждане на пътната инфраструктура.
Вече сме изработили нова наредба за проектиране на пътища. 30 години проектираме по норми от времето на комунизма, изтъкна регионалният министър.