Ограничаването на колите в центъра на София е основна цел на градската управа. С проекта на план за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г. експертите от "Инфрамобилплан" предлагат на общината да се направи пешеходна зона част от бул. "Цар Освободител", обясни пред в. "Труд" общинският съветник Зафир Зарков.
Целта на мярката е да се ограничи транзитния трафик през центъра на града, като се прекъсне пътя на колите, и те да минават по ринговете на града. Експертите предлагат бул. „Цар Освободител" да се затвори след ул. "Раковска" - от "Орлов Мост" към Народното събрание, но още не са конкретизирали идеите си. Друго предложение е да се затвори пресечната точка на бул. "Дондуков" и бул. "Цар Освободител".
Важно е всички тези идеи да бъдат широко комуникирани с гражданите, допълни Зарков
Планът обхваща политики по всички видове транспорт и ще бъде гласуван от СОС. Предлага се и ограничаване на доставките за магазините от камиони само с Евро 5 и 6.
Експертите предлагат и паркирането да поскъпне в платените зони, запълнени на над 85%, което не е сигурно, че съветниците ще приемат. Логиката е, че ако зоната е толкова пълна, значи цената е ниска и не води до това по-малко коли да влизат в центъра. В останалите райони на града се предвижда въвеждане на жълта зона, където паркирането ще е безплатно.
Идеята е да бъдат обособени и разчертани паркоместата и пътна полиция да осъществява контрол дали се паркира правилно. Ще се строят буферни паркинги на бул. „Монтевидео", бул. "Ботевградско шосе", кв. „Надежда", кв. "Люлин" под метростанция "Сливница". Ще бъде довършен и този на бул. „В. Левски".