15 Ноември, 2018 01:29 9 659 38

Ограничават колите в центъра на София

  • задръстване-
  • коли-
  • софия-
  • паркиране

Целта на мярката е да се ограничи транзитния трафик през центъра

Ограничават колите в центъра на София - 1

Ограничаването на колите в центъра на София е основна цел на градската управа. С проекта на план за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г. експертите от "Инфрамобилплан" предлагат на общината да се направи пешеходна зона част от бул. "Цар Освободител", обясни пред в. "Труд" общинският съветник Зафир Зарков.

Целта на мярката е да се ограничи транзитния трафик през центъра на града, като се прекъсне пътя на колите, и те да минават по ринговете на града. Експертите предлагат бул. „Цар Освободител" да се затвори след ул. "Раковска" - от "Орлов Мост" към Народното събрание, но още не са конкретизирали идеите си. Друго предложение е да се затвори пресечната точка на бул. "Дондуков" и бул. "Цар Освободител".

Важно е всички тези идеи да бъдат широко комуникирани с гражданите, допълни Зарков
Планът обхваща политики по всички видове транспорт и ще бъде гласуван от СОС. Предлага се и ограничаване на доставките за магазините от камиони само с Евро 5 и 6.

Експертите предлагат и паркирането да поскъпне в платените зони, запълнени на над 85%, което не е сигурно, че съветниците ще приемат. Логиката е, че ако зоната е толкова пълна, значи цената е ниска и не води до това по-малко коли да влизат в центъра. В останалите райони на града се предвижда въвеждане на жълта зона, където паркирането ще е безплатно.

Идеята е да бъдат обособени и разчертани паркоместата и пътна полиция да осъществява контрол дали се паркира правилно. Ще се строят буферни паркинги на бул. „Монтевидео", бул. "Ботевградско шосе", кв. „Надежда", кв. "Люлин" под метростанция "Сливница". Ще бъде довършен и този на бул. „В. Левски".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бара Куда ТАнов

    46 2 Отговор
    И как ще ги ограничават??! По цвят на номера - "стандартен", "син" или "червен"?! По конски сили, по стойност на автомобила или по силиконовите импланти на "шоферката"? Аре без заблуждения - в София всичко е пари и връзки - мое ли да си представите някоя мутра или депутат да не си дочакат мутресата и да се научат да ползват "градски транспорт" като кметове и политици в Холандия, Дания, Ирландия и Исландия???

    Коментиран от #3

  • 2 Bahti

    27 4 Отговор
    Върти направо и пешеходците! И ги глоби, за износени обувки. Ма само ако на тротоара.
  • 3 Реалист

    26 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бара Куда ТАнов":

    В Гърция имаха страхотен проблем с въздуха в Атина и започнаха да редуват колите по дни и номера - четни, нечетни. При което тарикатите накупиха 2 кола с друг номер и пак не стана.
  • 4 Citizen

    62 17 Отговор
    Спасението се казва.....СОФИЙСКО ЖИТЕЛСТВО......!

    Коментиран от #38

  • 5 ИДИОТИЗМИ

    22 2 Отговор
    Да хванат да изкопаят тунел отдолу под Т Алакдандров и да се минава .Пак почнаха с тъпите идеи кои е по по най .Нз просто стачки .За какво взимат заплати Да ограничат и педалите тогава .Ужасно е не могат ли да видят модели разработени навън.

    Коментиран от #23

  • 6 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    36 3 Отговор
    Логиката е че ако си още жив и не си се самоубил значи рекета требва да скочи още
  • 7 Чичо Уили

    15 18 Отговор
    Трябват радикални мерки. Центърът да се затвори за лични автомобили с изключение на живущите. Линейки, полиция и автомобили зареждащи магазини да имат право да влизат. ограничението да бъде- "Сливница," Евлоги георгиев", черни връх и от запад " Константин Величков".

    Коментиран от #24, #29, #31, #37

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Ристе

    15 11 Отговор
    Паркинги трябват в центъра, не на село, видно е че тази малоумна идея не работи, кой луд ще си остави колата и ще дойде с метро?!
  • 10 Кума Лиса

    26 2 Отговор
    Зарков, върви си! Не можеш да превърнеш София в зелен град с рестрикции и унищожение на пътни артерии. Нарастващото недоволство на софиянци ще го усетите на следвщите избори. Твоята визия с която спечели конкурса, трябваше да е насочена в посока децентрализация. Не е нужно да управляваш чрез забрани. Единственият начин е да направиш така, че на хората да не е нужно да влизат в центъра, а да ползват удобни дестинации с нова изградена инфраструктура.
  • 11 бббббб

    26 4 Отговор
    Да затворят цяла София да стане еко пешеходна зона.А,ние ще въркаме като ангели и ще чуруликаме като птички от щастие ,че ни управлява Фандъка . Аман от идиоти !!!
  • 12 Г.С.Раковски

    12 1 Отговор
    ул. "РаковскА"???
    Не я знам.
  • 13 Казват

    18 2 Отговор
    че в Белград можеш да минеш от единия до другия край през центъра без да спреш. Надлези, подлези, кръгови движения, зелени вълни... В София се прави обратното. Но много по-лесно /и доходно/ Забранява се движението. Отдавна тук не се говори за организация на въпросното движение, за кръстовища на две нива, за зелени вълни. Сега се разбира, че било съзнателно. Идеята е да направят цяла София пешеходна зона. Но, за да не се минат ще налагат данък пешеходец.
  • 14 Иван

    9 2 Отговор
    - Обърнете внимание на:"комуникирани"("Важно е всички тези идеи да бъдат широко комуникирани с гражданите, ...."), а не -питани
  • 15 Страх ги е

    3 2 Отговор
    Любовта на народа ‘
  • 16 Димов

    4 3 Отговор
    Докато минем на електромобили, ще дойде време, когато няма да се допускат коли в почти целият град.
  • 17 гощо

    13 5 Отговор
    Убууууу,убууууу аз съм ЗА. Всяккаква паплач кара кочини към центъра.Да си седят по кварталите тцтцтцттц.....Качило се всичкото индианци на кола и газ до дупка тцтцттцтц.....Излезне човек събота сутрин вече задръстване.Качило се секо на кола и тръгнало у мола тцтцтцттцтц

    Коментиран от #33

  • 18 Паркомер

    11 1 Отговор
    предлагат и паркирането да поскъпне в платените зони, запълнени на над 85%, което не е сигурно, че съветниците ще приемат. Логиката е, че ако зоната е толкова пълна, значи цената е ниска и не води до това по-малко коли да влизат в центъра. Значи хората не са изцедени до край и могат да пуснат още. Вашта м..а лапаческа !!! И после се чудите защо хората излизат по улиците да протестират.
  • 19 гост

    7 1 Отговор
    В Европа е решено по културен и лесен начин. Затваря се пешеходна зона с електронни колчета, които се спускат и вдигат при наличен трансмитер- пропуск. Не ти трябват хора, не ти трябват врати или бариери. Идва буса, натиска копчето и колчето се прибира в земята, преминава и колчето пак се вдига. Има много клипчета където може да се видят гафове ако някой се опита да премине при вдигащо се колче, за това става дума. Няма лошо да се затвори, но колите са толкова изтърбушени и пушещи, че това е безсмислено. Първо трябват мерки за всички коли, както е на Запад и след това мисли за конкретни зони. Абсурдно е да не пускат коли уж за чист въздух, а на следващата пресечка някой бус да пуши като димка от ауспуха, идиотско е и това е само прах в очите. Ако някой вярва на това е в голяма заблуда.
  • 20 Миризлив Пор

    6 1 Отговор
    Кога оправиха "северната дъга" отнеха доста голям поток от транзитно преминаващите. Ако оправят и южната дъга в частта от магистрала Люлин до бул. Бъгстон голяма част от трафика ще се отклони от центъра. В случая тази южната отсечка се преминава в час пик за около 60-90 минути а през центъра за 45-50. Просто няма нормален човек който да виси в задръстване доброволно. Вече за буферните паркинги някой се е изказал.
  • 21 НЕКОЙ СИ

    11 8 Отговор
    Отдавна трябваше да се въведе забрана за внос на стари коли които са над 5 години. В Сърбия е така поне от 15 години на сам. До сега щеше да се поднови малко парка и да намалее- как ви се струва- България най-бедна и с най-много автомобили на глава от населението?Още един нашенски парадокс. Не е истина какви отпадъчни и дори опасни коли се вкарват и продават . Трябва да се действа със желязна ръка и воля- за съжаление няма кой ,щото всеки който е навласт ,умира от страх да не падне.

    Коментиран от #32

  • 22 НЕКОЙ СИ

    11 4 Отговор
    И да - готов съм да си изхвърля колата/дизел на 15 години/ , стига да го направят всички. Каквото и да се реши в тази посока съм съгласен. Ако имам пари ще си купя 5 годишна кола. ако не- с обществения транспорт. Но за всички, а не аз на рейса ,а тарикатите - сутрин по 1 човек в кола . Да се приеме и аз съм първия дето ще си изхвърля колата
  • 23 boring

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "ИДИОТИЗМИ":

    Там вече има тунел. С релси в него.
  • 24 Ф-то на София

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "Чичо Уили":

    Браво ! Това е най правилно, доближаващо се до правото след като имаш жилище, трябва да имаш и паркоместа. Така се строеха в миналото жилища и се планираха пространствата около тях !

    Коментиран от #27

  • 25 Софиянец

    1 7 Отговор
    Много добра идея, дано се случи и се прекъсне трафика по "Царя", за да се върне градът на хората. Никакви тунели отдолу не са нужни, просто да се направи пешеходна зона отгоре с голям подземен паркинг.
  • 26 Зорлем

    4 1 Отговор
    Или просто така си подреждаш живота, че да нямаш работа в центъра, освен инцидентно, и те боли долуподписания за трафика и задръстванията там. Щом аз, дето май не съм особено умен, успявам да го постигна, значи не става дума за някакви върхови умения и усилия.
  • 27 гост

    8 6 Отговор

    До коментар #24 от "Ф-то на София":

    Глупости на търкалета !!!! Точно 1900 година кога се е строил центъра на София някой е мислил за "паркоместа" , айде стига малоумщини !!! И улицата е общинска собственост за обществено ползване !!! Който има място в личната си собственост , да паркира , който няма , да си кара дригата на село и да не задръства улици , дето не могат да се разминат две коли , камо ли да се ползват за "паркинг" !!! София не е проектирана и НЕ МОЖЕ да поеме в центъра да паркират "живущи" !!! Това значи да се събори поне една трета от центъра , ти ли ще го платиш ?? Който иска да живее в "центъра" , да си прави сметка , никой не е длъжен да му осигурява НИЩО !!!!

    Коментиран от #34

  • 28 КАТ

    6 2 Отговор
    Само платено влизане в централната зона,може да бъде ефективна мярка!
  • 29 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Чичо Уили":

    Адмирации,така е по цял свят и аз мисля като вас.
  • 30 Дядото

    5 2 Отговор
    ...каквото и да ми говорят от управата, просто става въпрос за ПАРИ..!! И то на сиромаха... работещия, живеещ в Люлин, каращ 15годишен дизел, водещ семейството си на ресторант около ДВА пъти в годината, щото всяка година го дерат я от ТОПЛОФИКАЦИЯ,... я от ЧЕЗ... я от ДАНЪЦИТЕ... я за ГОРИВА..., храна въпреки че и тя е радиоактивна от смески и аромати... И накрая като се разболее започва КУПОНА....
  • 31 123

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Чичо Уили":

    Уфф, аман от тъпотии. Ама хората, които не живеят в центъра отдавна не паркират там, защото всичко е зона. В центъра просто преминават коли, на хора, които имат някаква работа. И за какви обходни маршрути говорим? Може би за околовръстното? Особено в частта си около отбивката за Герман, или след кв. Бъкстон? Сутринта трябваше да снимам таблото с разписание на автобусите...5 автобуса и под 15 мин.нямаше. Днес трябваше да отида в 8.30ч до окръжна болница, от кв. Г. Делчев, след това в 9.40 в Токуда и в 11,45 в МВР Болница. Но първо трябваше да си оставя детето на училище. Как щях да го направя, ако ползвах градски транспорт? И в 13,20 да си взема детето от училище? Когато имам време за губене, мога да си позволя да се возя на автобус, но когато искам да си свърша работата - абсурд.
  • 32 James

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "НЕКОЙ СИ":

    Не са с най-много коли, просто не ги дерегистрираха служебно и излизаше крива статистика.
  • 33 oPoP

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "гощо":

    Ми отивай си на село за да няма задръстване. Всички дойдохте в София и после ви било мръсно, тясно и т.н.
  • 34 Куха кратуна

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Къде иска да си живее в центъра?
    Където циментираха канализацията и дюшеметата им подгизват в акано ... да им е честито...
    само НОВОсофиянци ритат да живеят в центъра...
  • 35 Възмутен

    3 0 Отговор
    Като смятат, че въздуха е толкова мръсен защо не започнат да мият улиците, както се правеше едно време и тези финни прахови частици, които се вдигат от всяко подухване на вятъра ще намалеят поне с 50 %. Само че при това положение трябва да дават пари и не им изнася. По лесно е колите да са виновни за всичко.
  • 36 Morgoth

    0 0 Отговор
    Как ще минават по ринговете, като вътрешния не е завършен?!? А и някой поглеждал ли го е в момента колко е задръстен? И Каблешков и ГМ-то не са никакъв ринг а плътно задръстване! Края на Цариградско може да се превърне в пешеходна зона и това би било супер, само че колите трябва да слязат под земята и така да пресекат центъра.
  • 37 Morgoth

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Чичо Уили":

    И тогава ако знаеш как ще се търгува с жителството в тези квартали. Всеки на който му трябва пропуск за центъра ще се окаже, че живее там.
  • 38 Morgoth

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Citizen":

    И разпределение, да не забравяме. Теб например може да те разпределят в Мадан ;)
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове