Габриела Ангелова пътува с тролей номер 8 в София, когато превозното средство спира рязко, а момичето буквално „прелита” от единия му край до другия. И удря силно гърба и главата си. Кой носи отговорност за инцидентите в градския транспорт? И как всеки пътник да се възползва от полагащото му се обезщетение?
„ Бях седнала на последните седалки, които са от страната на вратите и понеже бях от външната страна на седалките, жената , която седеше от вътрешната страна ме помоли да мине, точно в този момент автобусът правеше завой на Софийския университет. Аз станах да направя път да мине и се хванах за дръжката с лявата си ръка , в този момент тролея много силно усили скорост и след което наби спирачки и аз просто полетях назад”, разказва Габриела пред Нова тв.
По думите й тя „прелита” през целия тролейбус.
„Паднах по гръб, явно съм се свила от самото падане и ударът го пое кръста ми, както и врата, имах и сътресение, защото ми беше лошо през деня, виеше ми се свят”, продължава Ангелова.
След като успява да стане, от други пътници в тролея разбира, че може да се възползва от застраховката, която всеки притежател на валиден билет и абонаментна карта получава. Информация за превозното средство Габриела търси от шофьора. Той отказва с аргумента, че вината за инцидента е нейна.
По думите на шофьора кола излиза от тази пряка и го засича, което налага той рязко да натисне спирачките.
След инцидента Габриела отива при личния си лекар и получава болничен и направление за ортопед. Той открива възпаление на гръбначния стълб в резултат от удара.
По думите на лекаря на Габриела по-сериозни усложнения не са изключени. За да получи обезщетение по застраховка „Пътник” момичето трябва да има съответните документи – от лечебно заведение и валиден превозен документ . Както и да попълни бланка при транспортния оператор – в случая Столичен електротранспорт.
При по сериозни инциденти шофьорът е задължен да извика на мястото линейка и полиция.
Още в деня на инцидента Габриела подава онлайн жалба в Центъра за градска мобилност. Оттам казват, че шофьорът е един от най-добрите им шофьори.
По закон Габриела ще получи отговор на жалбата в рамките на месец, ако не е доволна от него, ще бъде поканена на среща с шофьора и неговия началник.