Отидете към основна версия

2 199 5

Половината асансьори поддържани нелегално

  • ремонт-
  • асансьор-
  • ремонт

На такива техници не може да се търси отговорност, защото те нямат договор с етажната собственост

Половината асансьори у нас се поддържат нелегално. Това твърди председателят на Българската асансьорна асоциация инж. Валентин Маринков. Според него често подобна поддръжка е формална, разкрива в. „Монитор“.

По думите му има фирми в бранша без лиценз за поддръжка, защото не могат да отговорят на определените изисквания. „Даже не може да се каже, че са фирми. На ордер пишат, че са взели петдесетте лева за абонамента, колкото да може касиерката да се отчете пред общото събрание на входа.

На такива техници не може да се търси отговорност, защото те нямат договор с етажната собственост.

Те не можело и да бъдат и санкционирани от ДАМТН, защото нямали лиценз, независимо от това, че става дума за съоръжения с повишена опасност и формалната поддръжка излага на риск живота и здравето на хората. Така вече 30 години без ред, правила и санкции", категоричен е той.

„Затова и стават трагични случаи, като този в блока на „Цариградско шосе" в София. Там аварията стана след ремонт, направен в противоречие с всички правила за извършването му. Инспекторът, приел асансьора сигурно не е ходил да види какво е направено и дали отговаря на изискванията", добавя Маринков.

Той посочи и друг пример за безотговорно отношение на етажната собственост. В един от големите ЕПК-блокове в столичния „Младост-4" от 3 асансьора работи само един, а от другите два се свалят части, за да го поддържат.

Според него около 120 000 са асансьорите в страната, като около 100 000 са стари, за които няма резервни части.

Най-тежко е състоянието на асансьорите в Северозападна България, където цели градове могат да останат без поддръжка. В района Бяла Слатина техниците са трима души над 70-годишни. В Монтана са останали 5 човека за около 250 асансьора и те са също възрастни. Те обикновено разбират само от старите асансьори и не искат тепърва да се учат на новите, а младите пък нямат мерак да се поддържат и ремонтират стари. При старите има по-голям риск от повреда или злополука по време на ремонт. В София, където има 30-40 хил. асансьора, също има криза за работна ръка, добавя Маринков и пояснява, че дефицитът за техници е остър и в Средногорието, в област Благоевград и на много други места в страната.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове