От лятото у нас ще заработи програма, позволяваща на родните шофьори да печелят пари, рекламирайки различни фирми, докато шофират собствените си автомобили. Информацията беше споделена от изпълнителния директор и създател на проекта Петър Христов на пресконференция в Националния пресклуб на БТА.
PowerAD е онлайн платформа, която среща взаимните интереси на рекламодатели и собственици на автомобили. Използваните мобилни приложения позволяват да се създаде огромна мрежа за разпространение на реклами чрез брандиране на автомобили. Собствениците на колите печелят от движещата се с техния автомобил реклама, а рекламодателите и рекламните агенции получават в реално време данни за рекламните си продукти.
В София вече има около 600 шофьори, които чакат проектът да функционира и у нас. Предстои той да заработи и в няколко други балкански държави. Стартъпът вече е активен в редица европейски държави, Азия и Африка, а шофьорите участващи в онлайн платформата са над 55 000. Тя е насочена към редовия водач на автомобил, а заплащането му зависи от бюджета, който съответната фирма е отделила за реклама и километрите, които трябва да измине.
Водачът се регистрира в мобилно приложение, кандидатства за рекламна кампания, а фирмата го одобрява. Брандирането на автомобила няма да е за сметка на шофьора. От условията на рекламната кампания ще зависи в кои райони на съответния град ще трябва да обикаля водачът и коя част на колата му ще бъде брандирана. Обикновено рекламодателите плащат минимално по € 0,20 на километър. Водачът ще бъде следен дали спазва условията на кампанията чрез GPS в телефона си.
Автомобилът трябва да бъде след 2006 г., а ако той е електрически, на шофьора ще му бъде плащано двойно. Компанията има стремеж да се използват възможно повече екоавтомобили.