Велосипедистите имаха малко права и въртенето на педали през столицата беше високо рисково приключение, свързано със страховити инциденти на фона на известните с лошия си нрав таксиметрови шофьори. Това не е София, а Париж преди две десетилетия. Днес велосипедистите превземат все повече френската столица.
За Париж преломната година е 1995 - та. Стачките на обществения транспорт блокираха града и принудиха много негови жители да се качат на колелета. Оттогава властите на Париж подкрепят велосипедистите.
Новата инициатива на градските власти от 2015 г. за улесняване и поощряване на колоезденето дава право на велосипедистите да минават на червено при завой надясно, при Т - образни и някои други кръстовища. Прекрасно решение, коментират онези, които са избрали велосипеда за основно транспортно средство във френската столица.
Велосипедистите дори могат да се движат и в бус лентите.
В началото на предизборните кампании на основните партии за местните избори в България добре е да помислим и в България да отворим бус лентите на големите ни градове за мотоциклетисти и велосипедисти.
След като примерно в Младост един автобус минава през пет минути и през останалото време лентата е празна. Така с промяна в законодателството ще се подкрепи използването на най-чистия екологичен транспорт – велосипедите.
Защо да не се помисли и в бус лентите да се движат и мотоциклетистите. Така те ще получат по-голяма сигурност при придвижването си. Не са редки случаите автомобилистите съзнателно да притискат мотористите или велосипедистите.
Можем да кажем, че това е характерна българска черта – изнервени от трафика да пречим на по-мобилните да се придвижват в задръстването.