Велосипедистите имаха малко права и въртенето на педали през столицата беше високо рисково приключение, свързано със страховити инциденти на фона на известните с лошия си нрав таксиметрови шофьори. Това не е София, а Париж преди две десетилетия. Днес велосипедистите превземат все повече френската столица.
За Париж преломната година е 1995 - та. Стачките на обществения транспорт блокираха града и принудиха много негови жители да се качат на колелета. Оттогава властите на Париж подкрепят велосипедистите.
Новата инициатива на градските власти от 2015 г. за улесняване и поощряване на колоезденето дава право на велосипедистите да минават на червено при завой надясно, при Т - образни и някои други кръстовища. Прекрасно решение, коментират онези, които са избрали велосипеда за основно транспортно средство във френската столица.
Велосипедистите дори могат да се движат и в бус лентите.
В началото на предизборните кампании на основните партии за местните избори в България добре е да помислим и в България да отворим бус лентите на големите ни градове за мотоциклетисти и велосипедисти.
След като примерно в Младост един автобус минава през пет минути и през останалото време лентата е празна. Така с промяна в законодателството ще се подкрепи използването на най-чистия екологичен транспорт – велосипедите.
Защо да не се помисли и в бус лентите да се движат и мотоциклетистите. Така те ще получат по-голяма сигурност при придвижването си. Не са редки случаите автомобилистите съзнателно да притискат мотористите или велосипедистите.
Можем да кажем, че това е характерна българска черта – изнервени от трафика да пречим на по-мобилните да се придвижват в задръстването.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 трагедия
15:05 09.09.2019
2 Госあ
Коментиран от #12, #40
15:06 09.09.2019
3 Боби
Коментиран от #4, #5
15:25 09.09.2019
4 Телевизора на Елвис
До коментар #3 от "Боби":
И после ще лежиш дъъълго и напоително в пандиза.Колкото до бус лентата, ами то така или иначе по правилник там където няма велоалеи колоездаторите сме задължени да караме "максимално близо до края на пътното платно", което означава автоматично- в бус лентата, щото тя обикновено е в най-дясно.
15:32 09.09.2019
5 Niki
До коментар #3 от "Боби":
Колега сменяй дилъра.15:32 09.09.2019
6 Малко ум
Коментиран от #13
15:36 09.09.2019
7 SAAB
Те са вежливи , дисциплинирани и много умни.......главанаци !
15:41 09.09.2019
8 Столичанин
Коментиран от #11
15:41 09.09.2019
9 Кой68
15:52 09.09.2019
10 ibreto
15:53 09.09.2019
11 Помисли малко
До коментар #8 от "Столичанин":
Има ли смисъл да откриваме топлата вода? Както виждаш от статията, а имаше подобни и за Дания и т.н. в тия държави нещата не са станали от самосебеси. И във Франция много като теб са си мислели, че нещо е неприложимо, ама са го приложили и работи. Освен това, помисли от друга гледна точка - колкото повече обшествен транспорт, ввлосипедисти, мотористи, тротинеткаджии и т.н. толкова по-свободно ще е по улиците.Коментиран от #19
16:03 09.09.2019
12 Зик
До коментар #2 от "Госあ":
Добър съвет.За тези с колела и мотори.16:16 09.09.2019
13 Гост
До коментар #6 от "Малко ум":
Не всички мотористи и велосипедисти карат като гламави.16:19 09.09.2019
14 Боби
"Когато пътна лента е сигнализирана за движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници, се забранява движението на други пътни превозни средства."
А според същия член, ал. 5 " Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите на мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за движение разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, ако той е годен за това и ако това не пречи на другите участници в движението.". Онагледявам как "дявола Телевизора на Елвис чете евангилието". Банкет, не "...пътна лента е сигнализирана за движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз...".
16:21 09.09.2019
15 Гост
16:25 09.09.2019
16 мани
16:52 09.09.2019
17 отегчен
16:52 09.09.2019
18 Кирил
17:13 09.09.2019
19 Знаещ
До коментар #11 от "Помисли малко":
Помислих даже и повече, и пак не виждам как ще е безопасно в час пик, а и не само огромен автобус да изкача непрекъснато от бус лентата и да засича колите. То и правилника му забранява да я напуска. Това е направено за безопастността на движението. Ако не напуска лентата, ще е безопасно за другите участници в движението, обаче няма да може да си спазва разписанието, защото ще трябва да кара зад бавните велосипедисти.17:31 09.09.2019
20 Къната
17:43 09.09.2019
21 Велопедалист
18:01 09.09.2019
22 idioti
18:35 09.09.2019
23 V.s
за някой и някой има полза от разединението и омразата.
Защо вело алеите трябва непременно да се позиционират на основни булеварди и улици с натоварено движение.Булевардите и без вело алеите са тесни и движението на автомобили е затруднено.колоездачите кито се заблуждат че имат привилегия.дишат ”чист въздух ”,с надежда че един ден ще се движат
само велосипеди и до тях ще има хтесна алея за коли.защо за велосипедисти не се изполват успоредни на булевардите улици,кото да са само за тях итака ще се намалят конфликтните моменти и всички да са доволни.
Добри решения има но предложениета винаги са конфликтни.
19:02 09.09.2019
24 Матей
Коментиран от #25
19:50 09.09.2019
25 Матей
До коментар #24 от "Матей":
Дерзайте!Сменете ръководството с кадърно и всичко ще се оправи.19:52 09.09.2019
26 ели
20:41 09.09.2019
27 автобус хармоника голям
21:11 09.09.2019
28 Анонимен
21:58 09.09.2019
29 Брани
Гражданска и преглед !
22:01 09.09.2019
30 гост 46
23:26 09.09.2019
31 vasik atanasova
да не би само автобуси да карат там
има и коли тарикати карат си в бус лентата
опасно си е
23:30 09.09.2019
32 хахо
00:44 10.09.2019
33 Истината
Коментиран от #39
00:57 10.09.2019
34 гощо
07:57 10.09.2019
35 ирна
08:23 10.09.2019
36 Бусъ
08:46 10.09.2019
37 Шаран БГ
09:25 10.09.2019
38 Шаран БГ
09:31 10.09.2019
39 асдф
До коментар #33 от "Истината":
Много си прав. Хората тук са изключително нагли и глупави. Не спазват никакви правила, а в комбинация с тъпите ни закони това води до много напразно съсипани животи...11:30 10.09.2019
40 Лудия Макс
До коментар #2 от "Госあ":
Понеже Вие сте с обувки, а останалите са цървули, искам да Ви обълна внимание на факта, че велосипедите са сезонен транспорт а автомобилите не. И както "зазимяват мотоциклетите в зимния сезон, същото е и с велосипедите. Автомобилите се карат всесезонно, плащаме пътен данък, такси за паркиране ,прегледи, винетки, ГО и т.н. И всичко това за да се движим по улиците. А Вие, като велосипедист, какво плащате за да се движите по улиците, и да Ви осигуряват и специални трасета!?Първо, карате където ви скимне, дори в насрещното движение. Второ, рядко се виждат велосипедисти със светлоотразителни жилетки и светлини.
Трето, карате в пешеходните зони .
Точно Вие врещите най много за някакви права .
Когато започнете да си заплащате ползването на улиците, както правим ние, тогава можете да искате права.
А в Париж, имат възпитание и култура ,което тук ви липсва, и ако някой велосипедист си позволи някое от изброените горе изпълнения го чака яка глоба
13:57 11.09.2019
41 Лъки
Но ще карате и през зимата, щом имате велоалеи. А сега се получава, че през зимните месеци, велоалеите са празни а автотрафика се бута в една лента!?
Ограничение за велосипедите, от месец Ноември до месец Април никакви велосипеди по улиците а автомобилите да могат да се движат и по велоалеите.
Както е тръгнало утре ще сложат и алей за детски колички, ролери, скейтове или за каруци.
14:06 11.09.2019