Last news in Fakti

9 Септември, 2019 14:57 5 661 41

Да отворим бус лентите за велосипедисти и мотористи

  • велосипедист-
  • моторист-
  • бус ленти

По света има много примери

Да отворим бус лентите за велосипедисти и мотористи - 1

Велосипедистите имаха малко права и въртенето на педали през столицата беше високо рисково приключение, свързано със страховити инциденти на фона на известните с лошия си нрав таксиметрови шофьори. Това не е София, а Париж преди две десетилетия. Днес велосипедистите превземат все повече френската столица.

За Париж преломната година е 1995 - та. Стачките на обществения транспорт блокираха града и принудиха много негови жители да се качат на колелета. Оттогава властите на Париж подкрепят велосипедистите.

Новата инициатива на градските власти от 2015 г. за улесняване и поощряване на колоезденето дава право на велосипедистите да минават на червено при завой надясно, при Т - образни и някои други кръстовища. Прекрасно решение, коментират онези, които са избрали велосипеда за основно транспортно средство във френската столица.

Велосипедистите дори могат да се движат и в бус лентите.
В началото на предизборните кампании на основните партии за местните избори в България добре е да помислим и в България да отворим бус лентите на големите ни градове за мотоциклетисти и велосипедисти.

След като примерно в Младост един автобус минава през пет минути и през останалото време лентата е празна. Така с промяна в законодателството ще се подкрепи използването на най-чистия екологичен транспорт – велосипедите.

Защо да не се помисли и в бус лентите да се движат и мотоциклетистите. Така те ще получат по-голяма сигурност при придвижването си. Не са редки случаите автомобилистите съзнателно да притискат мотористите или велосипедистите.

Можем да кажем, че това е характерна българска черта – изнервени от трафика да пречим на по-мобилните да се придвижват в задръстването.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 трагедия

    31 2 Отговор
    Колелета? Вие редактори нямате ли?
  • 2 Госあ

    46 39 Отговор
    Да това е Париж, а не София ! Една огромна част от българите са цървули. Тръгнали да квичат срещу велосипедистите, а не правят сметка ако всеки се качи в кола какво ще стане. Другото което ми прави впечатление, в някои цивилизовани страни, хората така се подреждат в задръстванията,че оставят пространство за мотористите които могат спокойно да минават. В България ги засичат нарочно ! Същото и с велосипедистите. У бг само бой ще оправи работата. Всеки с колело с бухалка, брадва или чук в раницата 😉

    Коментиран от #12, #40

  • 3 Боби

    47 21 Отговор
    Едва ли не сензация е движението на кола в насрещна лента. На велосипедисти обаче не се обръща такова внимание, когато правят същото, че даже и когато грубо газят закона - без да слизат пресичат по пешеходни пътеки, карайки в пешеходни зони като предизвикват инциденти с пешеходци. А моторджиите се знае също как карат - не случайно другото им име е донори на вътрешни органи. Чукове ли да носят?1 Ще смажа без да мигне окото всеки такъв наглец!

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Телевизора на Елвис

    25 7 Отговор

    До коментар #3 от "Боби":

    И после ще лежиш дъъълго и напоително в пандиза.
    Колкото до бус лентата, ами то така или иначе по правилник там където няма велоалеи колоездаторите сме задължени да караме "максимално близо до края на пътното платно", което означава автоматично- в бус лентата, щото тя обикновено е в най-дясно.
  • 5 Niki

    13 9 Отговор

    До коментар #3 от "Боби":

    Колега сменяй дилъра.
  • 6 Малко ум

    34 10 Отговор
    Идеята е " простотия до шия". Списващата статията има липредстава как се кара автобус или друго средство от градския транспорт. Колко тона са тези превозни средства, колко дълъг е спирачния им път, какви умения и нерви трябва да имат шофьорите. Освен катастрофи и наранени пътници, друго няма в тази идея. Да не коментираме, че мотористите и колоездачите са едни от най-недисциплинираните водачи и се шмугват и бутат в другите превозни средства.

    Коментиран от #13

  • 7 SAAB

    22 9 Отговор
    Ааааа моторджиите ......трябва да ги пускат навсякъде !
    Те са вежливи , дисциплинирани и много умни.......главанаци !
  • 8 Столичанин

    32 7 Отговор
    И когато автобустът трябва да подмине колоездач ще трябва да се измести в средната лента, да кажем. И какво става тогава...още по-скапана ситуация за всички. Абе стига сте давали за пример всяко нещо от света. Не всичко е приложимо, осъзнайте го най-сетне.

    Коментиран от #11

  • 9 Кой68

    19 3 Отговор
    За България това ще е грешка?При липса на елементарна култура зад волана и неразумното каране на мотористите нищо добро неочаквам...Поредното безумно предложение...
  • 10 ibreto

    14 2 Отговор
    В Дания, когато едно такси има клиенти му разрешават да се движи по бус лентата и така облекчава трафика, а когато са свободни се движат с нормалния трафик.
  • 11 Помисли малко

    9 5 Отговор

    До коментар #8 от "Столичанин":

    Има ли смисъл да откриваме топлата вода? Както виждаш от статията, а имаше подобни и за Дания и т.н. в тия държави нещата не са станали от самосебеси. И във Франция много като теб са си мислели, че нещо е неприложимо, ама са го приложили и работи. Освен това, помисли от друга гледна точка - колкото повече обшествен транспорт, ввлосипедисти, мотористи, тротинеткаджии и т.н. толкова по-свободно ще е по улиците.

    Коментиран от #19

  • 12 Зик

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Добър съвет.За тези с колела и мотори.
  • 13 Гост

    10 7 Отговор

    До коментар #6 от "Малко ум":

    Не всички мотористи и велосипедисти карат като гламави.
  • 14 Боби

    9 0 Отговор
    Според чл. 15, ал. 6 от Закона за движението по пътищата
    "Когато пътна лента е сигнализирана за движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници, се забранява движението на други пътни превозни средства."
    А според същия член, ал. 5 " Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите на мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за движение разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, ако той е годен за това и ако това не пречи на другите участници в движението.". Онагледявам как "дявола Телевизора на Елвис чете евангилието". Банкет, не "...пътна лента е сигнализирана за движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз...".
  • 15 Гост

    10 1 Отговор
    Е кво ще отваряте, бус лентите са за тарикатите
  • 16 мани

    5 1 Отговор
    По света обаче бус лентите не са Дунавски вълни,в София ако караш колело в бус лентата си е живо рали с изметнатия асвалт и канавките.
  • 17 отегчен

    16 2 Отговор
    Във Варна редовно се кара в бус лентите. Всяка сутрин ,докато се придвижвам към офиса и чакам заедно със всички, ще се намерят поне пет -шест дебила ,които нямат търпение и си карат и си пеят.И не ги е..... Даже се чувстват доволни ,че са прекарали цяла колона глупаци. Представете си там да има велосипедисти или мотоциклетисти .Пак ще има в новините ,че някой го прегазили .....Народът ни е смотан. Навсякъде се говори ,че това са ленти само и единственно за градския транспорт. Никой обаче не го интересува тая работа. После се каза, че ще се отделят пари за камери ( щото много пари има в страната) , ефект пак нулев. Това за мен е идиотизъм. Само солидни глоби ще ни вкарат в пътя ,явно да се разчита на добрата съвест и гражданско самоусещане е наивно. Елате да видите какво е - таксиметрови шофьори ,разни с регистрации Шумен,Добрич ,Търговище.....тъпанар до тъпанара. Ако го попиташ ,защо мина по бус лентата ,ще те гледа като олигофрен ,учуден как може да му държиш сметка за такава дреболия.
  • 18 Кирил

    6 1 Отговор
    aa, НЕЕ сега моторите ли ще насърчаваме !!! за велосипедите съм съгласен. на много места го има, споделено простраство - за градски транспорт и колелета.
  • 19 Знаещ

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "Помисли малко":

    Помислих даже и повече, и пак не виждам как ще е безопасно в час пик, а и не само огромен автобус да изкача непрекъснато от бус лентата и да засича колите. То и правилника му забранява да я напуска. Това е направено за безопастността на движението. Ако не напуска лентата, ще е безопасно за другите участници в движението, обаче няма да може да си спазва разписанието, защото ще трябва да кара зад бавните велосипедисти.
  • 20 Къната

    3 0 Отговор
    А добър ден сняг!!!!
  • 21 Велопедалист

    2 0 Отговор
    Дори да го разрешат не бих карал в буслентата. Нямам шанс, ако ме натисне фтубуса към "бирдюра.
  • 22 idioti

    6 1 Отговор
    На булеварди като царигратско шосе ограничението е 80км тоест колите се движат със 100, да забранено им е да карат в бус лентата, ама има много места където кулите трябва да се престроят в платното за движение през бус лентата, тия с колелата могат ли да карат с 80км в час??????? Това е пълно безумие.... мислете малко.
  • 23 V.s

    5 1 Отговор
    Защо в тази държава се предлагат идеи ,които са в основата си сбъркани и пополистки,не ефективни и пораждат след себе се нови проблеми.Целта им в основата си е противопоставяне на отделни групи от обществото,като автомобилисти с колоездачи и другиучастници в движението,пушачи с непушачи и много други като начало полезни неща.Решения и то добри винаги има ,но те явно са не доходоносни
    за някой и някой има полза от разединението и омразата.
    Защо вело алеите трябва непременно да се позиционират на основни булеварди и улици с натоварено движение.Булевардите и без вело алеите са тесни и движението на автомобили е затруднено.колоездачите кито се заблуждат че имат привилегия.дишат ”чист въздух ”,с надежда че един ден ще се движат
    само велосипеди и до тях ще има хтесна алея за коли.защо за велосипедисти не се изполват успоредни на булевардите улици,кото да са само за тях итака ще се намалят конфликтните моменти и всички да са доволни.
    Добри решения има но предложениета винаги са конфликтни.
  • 24 Матей

    6 2 Отговор
    След падането на ГЕРБ,знаете ли колко наредби и закони трябва да се отменят,цялата им наредба трябва да бъде обявена за незаконна и престъпна.Така че,дерайте,в деня за нагласени избори,всички на площадите за протести!

    Коментиран от #25

  • 25 Матей

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Матей":

    Дерзайте!Сменете ръководството с кадърно и всичко ще се оправи.
  • 26 ели

    4 1 Отговор
    Пишат глупости в Париж имам (предвид сега ) много малко покрай Сена можете д видите велосипедиси.Да много и масово ползват елктрически с две малки колелета сглобаеми (electric scooter)
  • 27 автобус хармоника голям

    4 1 Отговор
    Това е лудост. Ако се движат велосипеди логично това вече не е бус лента, а некаква друга лента. А мотористи това вече е търха на простотията. Мотористите да застават на сфетофара зад колата, а не да минават отстрани до началото на колоната и после газ. Кви са тия простотии. И в час пик пред автобуса 10 велосипедиста и водача трябва да гони график. Само тъпак би го измислил това. Бус лентата е да се движи автобуса свободно и да има точен график и така хората да се качват там, а не да чакат на кръстовищата и да се бавят. Съчетано с метрото е супер. Автобусите са до летища, гари и автогари. Ако искат да направят нещо да направят следното. Да забранят еко организациите. След това се изсичат всички дървета по тротоарите. Така няма да има тротоар 2м и 1м заето от дърво и корените му, а ще има 1м вело алея и 1м тротоар. В моя град е така сега с НОВИТЕ тротоари. Повече от половината е заето от дърво, а ПО-МАЛКО ОТ ПОЛОВИНАТА е тротоара. Ако някой иска платно, бус лента, дърво, тротоар и велоалея то решението е само едно - събарят се всички градове и се строи като в Холандия. Там е замислено и строено така.
  • 28 Анонимен

    3 2 Отговор
    Мисля че там могат да се движат само мотоциклети защото няма да пречат на градския транспорт.Не така стои въпросът с велосипедите те определено ще пречат.
  • 29 Брани

    4 2 Отговор
    Следващата стъпка ще е данък на Колоездачите !
    Гражданска и преглед !
  • 30 гост 46

    4 1 Отговор
    Велосипедисти и тротинеткаджии да минават поне едтоседмичен курс за изучаване правилника за прилагане на закона за движение по ……… и да предобиват някакви свидетелства и тогава да се движат по пътища и улици. По-малко да наглеят и да не си въобразяват, че всички са длъжни да ги пазят. Защото единствено бихме могли да ги пазим от забременяване. За циганските каруци също.
  • 31 vasik atanasova

    1 1 Отговор
    то да ги пуснеш ама ще ги утрепят
    да не би само автобуси да карат там
    има и коли тарикати карат си в бус лентата
    опасно си е
  • 32 хахо

    1 0 Отговор
    Скоро бях във Париж,виж за седмица да съм видял няколко велосипедиста,но пък гъмжи от хора ползващи ел.тротинетки,че и карат като обезумели.
  • 33 Истината

    6 2 Отговор
    Трябва изобщо да им забранят да се движат на тези с велосипедите.Както аз плащам данък,застраховка,винетка и т.н. така и той да плаща,а не да ми сложи слушалки в ушите,да кара където си иска и да отваря беля на много хора!!!!!!!!!

    Коментиран от #39

  • 34 гощо

    2 0 Отговор
    То автобуса минава през 5 минути ама има дебили не стоплили още,че вече се снима и глобява в бус лентата и си перкат яко! Предимно са жени на които не е обяснено за новите камери,но това е друга тема!
  • 35 ирна

    0 0 Отговор
    ще има загинали хора по трасетата и бус лентите-ако има колездачи-тролеи и коли вървят там-по тротоарите летят колелета а ние от градската мобилност по тротоарите като вървим и колелета трябва да гледаме да не ни ударят-нещо нее донапаравено в цчлата тази история с коллетата и тртинетките трябва да се направят още платна за тях
  • 36 Бусъ

    1 0 Отговор
    Така наречените бус ленти не са новоизградени, а са отнети от шофьорите. Т.е. налагайки забрана за движение на МПС -та до 3,5т в най-дясната лента общината си присвои правото да осъществява по дискриминационен начин транспортни услуги спрямо всички лоялни платци. Сега пробутвайки псевдо еко мерки в полза на други участници в движението които нито плащат налози под формата на винетки нито някакъв вид подръжка на пътищата искат да отнемат допълнителни права на шофьорите на МПС
  • 37 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Давайте, вдигнете забраната! Аман от ограничения..... И там не сме ги мачкали, и там ще ги потрошим! Бус-лента - дрън-дрън.......
  • 38 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Хиляди извинения ! И ние ли ще ставаме ПРИМЕР ЗА СВЕТА ?
  • 39 асдф

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Истината":

    Много си прав. Хората тук са изключително нагли и глупави. Не спазват никакви правила, а в комбинация с тъпите ни закони това води до много напразно съсипани животи...
  • 40 Лудия Макс

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Госあ":

    Понеже Вие сте с обувки, а останалите са цървули, искам да Ви обълна внимание на факта, че велосипедите са сезонен транспорт а автомобилите не. И както "зазимяват мотоциклетите в зимния сезон, същото е и с велосипедите. Автомобилите се карат всесезонно, плащаме пътен данък, такси за паркиране ,прегледи, винетки, ГО и т.н. И всичко това за да се движим по улиците. А Вие, като велосипедист, какво плащате за да се движите по улиците, и да Ви осигуряват и специални трасета!?
    Първо, карате където ви скимне, дори в насрещното движение. Второ, рядко се виждат велосипедисти със светлоотразителни жилетки и светлини.
    Трето, карате в пешеходните зони .
    Точно Вие врещите най много за някакви права .
    Когато започнете да си заплащате ползването на улиците, както правим ние, тогава можете да искате права.
    А в Париж, имат възпитание и култура ,което тук ви липсва, и ако някой велосипедист си позволи някое от изброените горе изпълнения го чака яка глоба
  • 41 Лъки

    0 1 Отговор
    "Световните примери" са от Китай, Виетнам и други такива екзотични държави. Всяко удоволствие се заплаща. За да караш велосипед по улиците на София, ще плащащ данък. Ще караш по правилата а не като в Бомбай.
    Но ще карате и през зимата, щом имате велоалеи. А сега се получава, че през зимните месеци, велоалеите са празни а автотрафика се бута в една лента!?
    Ограничение за велосипедите, от месец Ноември до месец Април никакви велосипеди по улиците а автомобилите да могат да се движат и по велоалеите.
    Както е тръгнало утре ще сложат и алей за детски колички, ролери, скейтове или за каруци.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове